Formula1 – Resan från Fiat till Ferrari!

Home Forums Dagböcker Formula1 – Resan från Fiat till Ferrari!

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #51770
    #125740

    Hej Alla människor på BODY!

    Här är en ny medlem som tänkte skaffa sig lite inspiration och motivation till mitt träningsliv så varför inte starta något som ska likna en träningstråd.

    Så med denna lilla tråd hade jag tänkt påbörja min resa från att vara en liten Fiat 500 till en riktigt kraftpaket ala Ferrari.

    Lite om mig

    Jag heter Rikard 23år, bor på Hisingen i Göteborg. Tränar på Sportlife backaplan.

    Jag har alltid gillat att träna, allt från när man var 5 år, åkte skidor och orienterade till tonårens basketboll. Har styrketränat från och till (mest från) sedan 19år ålder. Mitt största problem har varit att hålla träningen kontinuerlig. Är 181cm lång och nuvarande vikt på 88kg.

    De senaste åren har jag enbart fokuserat på styrketräning och inte lagt så mycket kraft på konditionsträningen som man borde ha gjort. De känns i vissa situationer så att säga…

    Så mitt första mål är att försöka kombinera min styrketräning med konditionsträning på ett fungerande sätt. Mitt första förslag ser ut så här. Som ni kan se så är jag ett excel fanboy!

    [img=http://laddauppbilder.se/?di=1413187083068]Vill tillägga att jag inte är ute efter maximal muskel uppbyggnad, för jag vet att detta inte är optimalt ur den synvinkeln. Det jag vill är att ha roligt!

    Jag kan bli riktigt uttråkad rätt snabbt av enformigt konditionsträning så mitt upplägg ser ut så att jag kör max 15 minuter av konditionsträning innan jag byter till en annan form. Tex cykling, löpning, rodd och cross trainer.

    Jag kommer påbörja vecka 1 nu på måndag.

    Hoppas att folk följer denna tråd och kanske kommer med några smarta och konstruktiva förslag på hur jag kan förbättra min träning.

    Ha de bra BODY
    //Formula1

    #125741

    2011-07-17 06.15-07.00

    Idag blev det
    15 min cykel
    10 min rodd (längre intervall)
    15 min löpning

    #125742

    Blir också uttråkad när man stampar samma steg på bandet eller drar enformigt i den j*vla rodden. Nästan så att man blir förbannad på tanten brevid när man ser att hon har dragit i en timme=S
    Men nu har jag hittat något som fungerar utmärkt för mig. Eter ett axelpass så kan jag ta med mig lite småvikter till bandet för att slå i luften i takt med tempot jag går i. 2kilos hantlar vågrätt likväl lodrätt, även med hyffsad incline är gött=) Detta kombinerat med intensivlöp i några minutrar kör jag på när jag försöker dona upp lite kondition.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.