Iceman skall bli fitt som Pitt

Home Forums Dagböcker Iceman skall bli fitt som Pitt

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #65240
    #453573

    Tjabba!

    Som en del av er säkert vet om finns det en sida som heter mensworkoutguide.com där en snubbe vid namn Arnold Ricafranca visar sin metod att se ut som Brad Pitt i Fight Club på ett sommarlov+någon vecka.

    Denna sida har legat som favorit här i webbläsaren sen i somras, med mål att provas någon gång – och nu har jag bestämt mig för att lägga ett par 10 veckor på detta.
    Skulle jag se ut som fan efteråt är det ju skitsamma då jag ändå skall in i lumpen i Juni och där, mina damer och herrar, lär jag ha MYCKET tid att träna p.g.a vakttjänst :)

    Så detta är veckans träning [http://www.youtube.com/watch?v=1sRo3p4eIKI&fmt=18]

    Den hade jag tänkt utföra 3 gånger denna vecka, nämligen idag tisdag, torsdag samt lördag.
    På detta hade jag tänkt köra den sedvanliga onsdagsspinningen samt söndagsinnebandyn.

    Lite allmän fakta:

    Såhär ser jag ut idag:
    [http://data.fuskbugg.se/skalman01/—Dag%201.JPG]

    Ålder: 18.
    Tränat: Ett år. Dock i perioder sedan 15-årsåldern, så om man slår ihop alla perioder blir det kanske 2 år.
    Vikt: Vägde 78 för ett år sedan, idag 72, var nere på 69 ett tag i somras.
    Kroppsfett: Massor
    bänk: 65.
    Knäböj: Har kört 8×4 på 60 kg, så kanske 70 eller något.
    Marklyft: Ingen aning, men drog en sexa på mönstringen.

    Sådär, nu vet ni. Kom gärna med glada hejjarop och diverse tips ni kan komma på!

    //Iceman

    #453574

    Tjena! Var någonstans ska du göra lumpen?

    #453575

    Götlabörg :)

    #453576

    Lycka till med träningen (och lumpen) :up:

    #453577

    Liksom, tror ni att detta kan vara något?

    Körde idag, och min träningspolare sade ju direkt ”Asså, detta är ju precis samma grej som ett bodypump-pass fast utan alla tajta 16-åringar”
    Och bodypump förknippar jag ju då med tajta 16-åriga tjejer och män i min fars ålder samt min mor och hennes vänner – alltså inte med Brad.
    Såg lite kommentarer på tuben också, om att det knappast lär vara ”bra skit” att köra på detta sätt.

    Så, vad tror ni? Blir det grymt eller slöseri med tid? Iochförsig är väl inte 10 veckor så lång tid att slösa antar jag, men ändå :)

    EDIT: Körde den avancerade versionen. Känner mig bara lite schleten i armarna för jag lekte lite biceps för att bränna tid innan bussen gick. Alltså känns det inte där det BORDE kännas, då det inte direkt var mycket biceps i det passet jag körde.
    Så, nu fick vi med träningsdelen i träningsdagboken.

    //Iceman

    #453578

    Dagens träning:

    Sprang 2,5 km och shit vad jobbigt det var ett tag där. Behöver nog göra det lite oftare :)

    #453579

    Igår, fredag, var vi uppe med tuppen och tränade klockan 8.

    Det blev lite lutande hantelpress på okänd vikt (markeringarna är bortskavda så ingen vet vad hantlarna väger), samt lite 55 kg bänk.
    Ojoj, då har vi ökat 5 kg i bänk till :) Var iochförsig sjukt längesedan jag ökade till 50 dock…

    Sen körde vi axlar med 4xmax med någonstans mellan 20 och 10 kilo, gissningsvis 15. Jävlar vad jobbigt, bra med en som passar.

    Sen körde vi 3×10 ”skullcrushers”, duschade, käkade ett halvt kilo kassler och pasta, och åkte till skolan.

    Sen asså. Påvägen hem från skolan vid 21, gör lite projekt atm, så bestället jag thaimat. Så när man kommit hem och är vrålhungrig och öppnar får man inte se sina nudlar med jordnötter och kyckling, utan kyckling med broccoli!

    Fyfan vad ledsen jag blev! Så enda alternativet värdig en fredagkväll var att gå och köpa pizza. Inte nyttigt – men så fan att jag åker ner till thain och beställer en låda till!

    Så idag hinner vi inte till gymmet, så då skall vi träna ryggen.
    Det blir genom chins tills vi stupar 3 ggr, sedan med armarna rakt fram från kroppen tills vi stupar.
    Lite raka marklyft, med hantlar, får det nog bli för ländryggen.
    Sen blir det ”pull-ups” för biceps och vi är klara.

    Ingen som har något annat tips på hur jag bör träna ryggen med enda utrustning 2 10kg-hantlar och en stång i dörren?

    //Ice

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.