Jonas Första Journal

Home Forums Dagböcker Jonas Första Journal

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #53683
    #134253

    Hej :D[/b]

    Alltså min förstå Journal så vet inte riktigt vad man skall säga här på forum :p men kan börja med hur min vecka ser ut normalt fall.

    skriver inte ner vilka övningar o så för vet inte vad allt kallas, kör bara på ;)

    Måndag: rygg,mage

    Tisdag:Bröst

    Onsdag:ben,mage

    torsdag:Axlar

    Fredag:Armar,mage

    ser rätt tomt ut men aja.

    jag har bestämt att köra en muskelgrupp per dag endast för tycker det är skönast att bara fokusera på en bit i taget

    annars kan det se ut så här

    månad: rygg,biceps

    tisdag: bröst;triceps

    Onsdag, ben

    torsdag:axlar

    sen kommer mage in då och då.

    men det blir färre dagar o jag vill träna mer än så vet inte hur ja skall egentligen fylla ut dagarna om någon då inte har något tips? :P

    kör ben alltid mitt i veckan för att ta det som det vore en vilodag för överkropp! tycker det låter ganska smart ^^

    sen vad jag går på är vanligt whey 80 protein sen Anabolic Halo muskelökande något ja testar bara, enda ja märkt att ja gått upp typ 5-6 kilo, rätt fort så är säkert inte muskler, i så fall vore det den bästa produkt kanske :D aja så här ser min journal ut i alla fall!!! skriv gärna komentarer, vad ni vill, gärna något jag förstår för är inte så jätte inne :whistle:

    #134254

    jag kör på det första och tycker det funkar bra.
    kör på det som känns bäst för dig :)
    det har inte så stor betydelse :)

    #134255

    Hej och välkommen! :)

    Flyttade hit din tråd från träningsdelen. Lite osäker på hur ”seriös” din journal är så jag la den i dagböcker tills vidare. Men vill du flytta den till de seriösare så fixar jag det. :)

    #134256

    kul att du startade en journal!:up:
    Lägg upp dina träningspass här så kan du både hålla koll på din träning för att se t.e.x om du ökar bra, eller bara för att få respons från människor här på forumet.
    Här kan du kolla upp namnen på olika övningar [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071 http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071%5D

    #134257
    Eddie Vedder wrote:
    Hej och välkommen! :)

    Flyttade hit din tråd från träningsdelen. Lite osäker på hur ”seriös” din journal är så jag la den i dagböcker tills vidare. Men vill du flytta den till de seriösare så fixar jag det. :)

    ok, jo men lugnt du :)

    #134258

    Ja, idag så blev det axlar! gick ganska bra faktiskt. Axlar är en av mina minst tränade grupper dock.

    började i alla fall med att värma upp 5 min o roddmaskinen.

    första övningen fick bli Vanliga hantelpressen (tack Hhhenke för länken om olika övningar)

    16kg x10
    21kg x10
    23,5kg x10
    26,7kg x8
    23,5kg x9 sen tog det stop!

    Sittande militärpress i smith

    25kg+stång22kg

    47kg x10
    50kg 3×10

    press bak nacke i smith

    47kg x10
    47 x8
    47 x10

    Drag till hakan (bröstet i mitt fall, kan inte gå högre upp, antagligen för tungt på :P)

    skivstång 20kg, en 10 på varje sida

    40kg 3×10 ganska strikta

    stående böjt framåtlutande hantellyft:

    ganska klen här men körde på 11kg hantlar.

    11kg 2×10
    9kg 2×10

    Hantellyft åt sidan

    10kg x10
    14kg x10

    sittande hantellyft åt sidan, känns mer och svårare att fuska än när man står upp :P

    10kg 2×10

    och slutligen en övning ja inte vet vad den heter, hitta inte heller (orka inte leta :P)
    där man då tränar själva nacken, kappmuskel eller va de nu heter.

    40kg hantlar med remmar

    40kg 3-4×15

    sen lite med skivstång men la bara på lite gran och körde på ;)

    sen till höjdpunkten ut av min långa kväll på gymmet, då min Vän andré kom med dom andra grabbarna och körde bänk, då jag bara var tvungen att testa mitt max!!

    förvånad som jag blev så klara jag 110kg x2 :D😀

    min pass kan bli väldigt långa, antagligen seg mellan övningarna eller för många övningar. säg vad ni tycker!!

    #134259
    jonas svensson wrote:

    och slutligen en övning ja inte vet vad den heter, hitta inte heller (orka inte leta :P)
    där man då tränar själva nacken, kappmuskel eller va de nu heter.

    Shrugs tror jag du är ute efter.

    #134260
    Gettodachoppa wrote:
    Shrugs tror jag du är ute efter.

    aa det va det :D

    #134261

    Lördag idag men skall väll berätta vad ja gjorde igår!!

    Armar:

    stående hantelcurl

    14kg x**
    19,7kg 3×10
    21,5kg x4

    scottcurl i cable

    40kg x10
    45kg x10

    Cablecurl

    50kg x10
    55kg 2×10

    sen helt slut i bicepsss!! aldrig fått sådan fet pump i armarna förr efter att ha börjat mkt striktare, kör ganska lpångsamt.

    Pushdown

    60kg x10
    70kg 3×10

    Kickback

    7kg x10
    8kg 3×15

    smal bänkpress

    50kg x10
    55kg 3×10

    sen han jag inte så mkt med mage och annat jag tänkt mig :/
    men annars var det ganska bra pass! rejäla pump! kör strikt alltid så behövs det inte köpas hem något skit som skall öka pumpen ;)

    #134262

    Idag så valde jag att köra armar! passet gick ganska så bra, men rätt mkt slarv kände jag. prata en del med vännerna, o så ville jag passa på att ta lite kort och filma lite för skoj!

    hantelcurl

    21kg 2×8

    curlstång

    50kg 2×5
    40kg x8
    45kg 2×8

    Pushdown

    60kg x10
    70kg x10
    80kg x10
    85kg 2×8

    Pushdowns med rep

    60kg 3×8-10

    stående tricepsextention i cable

    55kg 3×8

    kickback

    10kg 2×15
    14kg x13

    typ ungefär så såg det ut :D

    har nu lite funderingar eftersom jag känner mig lite obekväm med allt fett runt magen så hade jag tänkt gå ner på 3 styrkepass i veckan och 4ggr cardio dom andra dagarna. försöka satsa på att förlora så mkt fett som möjligt!! käka proteinrikt och mindre kolhydrater. man skall väll helst inte köra cardio dom dagar man tränar i gym right?

    #134263

    [img=file:///H:/180744_500393024598_748594598_6235975_769910_n.jpg]

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.