micke lyfter skrot

Home Forums Dagböcker micke lyfter skrot

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 332 total)
  • Author
    Posts
  • #70242
    #519036

    Halloj! För er som inte vet vem jag är så har jag haft en tråd innan där det mestadels handlade om brottning men jag hade tänkt skapa en tråd nu mest baserad på styrketräningen.

    Namn: Micke
    Ålder: 20
    Bor: Malmö
    vikt: 76 – 78kg
    längd: 173cm
    träning: brottning/styrketräning
    gym: Just nu friskis och svettis men i april bytar jag till atletic center.
    meriter inom brottning: JSM 74kg brons, USM 69 kg brons, JDM 66kg guld, JDM 74kg guld, SDM 66kg silver och en del mer meriter kan man väll säga.

    Mål inom styrketräning: Jag kör på för fullt nu och försöker öka mina kilon och min fysiska styrka så gott det går. Man är ju bara 20 år och planer på att tävla inom bodybuilding är hela tiden där och det är självklart man är sugen men jag måste först känna att det känns rätt för mig själv och att jag har något att komma med, är ganska kräsen höhö ;)

    Jag kommer skriva upp mina träningsupplägg som reps, vikter, antal etc allt detta som man brukar göra och även lite smått och gott :) Hoppas det ska bli intressant för er att läsa.

    Peace!

    #519037

    [youtube=gfgbsUJsxfE]

    Här har ni en brottningsmatch från Skåneserien Divison 1 där jag brottas för vårat lag i 74kgs klassen, ganska sliten o trött var man efter man bastat ner sig :P

    #519038

    Idag bär det inte av till gymmet utan blir bara äta och vila upp sig nu i två dagar så man är redo för benen på söndag. Funderar dock på om jag ska dela upp benen så jag kör baksida och framsida separat från varandra, det är ju en del byggare som kör så och tycker det är smartare. Ialla fall så får vi se på söndag vad som sker för det är ju trots allt benen som har makten :D

    ASS TO THE GRASS ANNARS GÄLLER DET INTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :buttrock:

    #519039

    Ser bra ut. Good luck!

    #519040

    Roligt med en dagbok med en brottare. Antar att du besitter en rätt bra alround fysik. Lycka till med dina mål!

    #519041

    Kul med ny journal. Verkar som en sliten match! Lycka till med träningen. Hooah

    #519042
    Adolfsson wrote:
    Ser bra ut. Good luck!

    Tack så mycket Adolfsson!

    Harajuku wrote:
    Roligt med en dagbok med en brottare. Antar att du besitter en rätt bra alround fysik. Lycka till med dina mål!

    Vi får hoppas den blir rolig att läsa och motiverar andra! :) Tack så mycket Harre!

    Staffan_STB wrote:
    Kul med ny journal. Verkar som en sliten match! Lycka till med träningen. Hooah

    En match är precis vad det är och vad alla behöver :) Tack så mycket för det positiva!

    #519043

    Tack för de inledande inläggen ovan det är kul med nytt folk som håller koll på en. Jag hoppas jag kan inspirera er läsare och ni kan inspirera och motivera mig, det är så man blir bättre.
    Nu resten av kvällen blir det Universal Soliders med Jean Claude Van Damme på 6an med lite popcorn och chocklad noblesse tror jag, senare lite playstation 3 :) Ha en trevlig helg allihopa!

    #519044

    Moss på er allihopa! Idag kommer det inte hända mycket kan jag berätta utom att jag kommer äta mycket för att ladda inför veckans styrketräningspass. Har nyss lagat kycklingfile med ris och jag kan ju säga att det är inte precis gott att äta utan lite vitlökssås eller något sådant mumsigt.

    Ciao!

    #519045

    Sådär, då var det träningsvecka och ut idag är ben! Har slängt i mig lite managrynsgröt och två ägg men det är inte allt som ska ätas innan passet. Skriver upp övningar, vikter osv efter passet

    #519046

    ser bra ut kötta på bara;)

    #519047
    adolf1 wrote:
    ser bra ut kötta på bara;)

    Tack, det ska jag göra! :D

    #519048

    Ben,mage och vader var det som skulle få stryk idag. Kände dock att mina knän inte var så bra som dom brukar vara men de skulle dödas!!!!

    Ben
    Knäböjj 120kg * 6 – 8, 120kg * 6 – 8, 110kg * 6 – 8 ASS TO THE GRASS!!!!!!!
    Seated Leg Press fulltmagg 184kg * 8 – 15, fulltmagg * 8 – 15, fulltmagg 8 – 15
    Leg Extension(främre lår) fulltmagg 130kg 6 – 8 ORDENTLIGA REPS MED STOPP I ÖVRELÄGET FÖR SEPERATION, fulltmagg 6 – 8 reps, fulltmagg 6 – 8 reps
    DIRREKT EFTER VARJE SET HÄR SÅ SÄNKTE JAG VIKTEN LITE OCH KÖRDE SUPERSET(TROR JAG DET ÄR) TOM PLATZ LEG EXTENSION OCH JAG KAN SÄGA ATT PROVA GÖRA DE OCH NI KOMMER FÅ EN SÅN BLODIG SYRA SOM NI ALDRIG HAFT OCH TRILLA IHOP!!!!!!
    Liggande Leg Curl(bakrelår) 41kg * 6 – 12, 37kg * 6 – 15, 37kg 6 – 15
    Kneeling Leg Curl(bakrelår, ett ben i taget arbetar) 35kg * 6 – 15, 30kg * 6 -15, 30kg * 6 – 15

    Mage

    Muslimen fulltmagg 91kg * 15, fulltmagg * 15, fulltmagg * 15
    Hängande benlyft böjda ben 15 * 15 * 15
    Liggande benlyft raka ben 15 * 15 * 15

    Vader

    Stående vadpress i rörlig smithmaskin 170kg * 6 – 8, 170kg * 6 – 8, 170kg * 6 – 8
    HÄR KUNDE JAG HÖJJT EN DEL SÄKERT MEN ÄR LITE RÄDD FÖR RYGGEN SÅ MAN INTE BRYTER DEN :)
    Standing Calf Maskin fulltmagg 136kg * 6 – 12, 126kg * 6 – 12, 126kg * 6 – 12
    Seated Leg press maskin fulltmagg 110kg * MAX, fulltmagg * MAX, fulltmagg * MAX, fulltmagg * MAX
    FICK KÖRA DENNA FÖR ATT EN KILLE HADE SNOTT BENPRESSEN FÖR DÅ JÄVLAR HADE VIKTERNA VARIT HÖGA :D

    Detta passset var faktiskt helt okej men det hade kunnat vara ett snäpp hårdare. När det gäller repitioner och det här så är jag väll en karaktär som skiter fullständigt i reps, jag kör tungt så mycket jag orkar, jag kör mellan tungt så mycket jag orkar etc…. ni förstår, imorgon väntar nog axlar, biceps och trapz eller något.

    NO PAIN NO GAIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    #519049

    Idag var det axlar, trapz och biceps på schemat.

    Axlar

    Stående militärpress 60kg * 6 – 8, 60kg * 6 -8, 50-55kg * 6 – 8
    Drag till hakan i kabelmaskin fulltmagg 91kg * 6 – 8, 77kg * 6 – 8, 77kg * 6 – 8
    Sidolyft hantlar 16kg * 6 – 8, 16kg 6 – 8, 13kg 6 – 12, 13kg * 6 – 12
    Omvänd pecdeck 57kg * 6 – 8, 57kg * 6 – 8, 44kg * 6 – 8, 44kg * 6 – 8
    Framåtlutande sidolyft bakre 16kg * 6 – 8, 16kg * 6 – 8, 13kg * – 12, 13kg * 6 – 12

    Trapz

    Z-stång framför 95 – 100kg * 6 – 8, 95 – 100kg * 6 – 8, 95 – 85kg * 6 – 8
    Smithmaskin bakre/framför 90 -100kg * 6 – 8, 90 – 100kg * 6 – 8, 85kg * 6 – 8

    Biceps

    Hantelcurls 20kg * 6 – 8, 20kg * 6 – 8, 20kg * 6 – 8
    Koncentrationscurl 16kg * 6 – 8, 16kg * 6 – 8, 16kg * 6 – 8
    Hammercurls i kabel 60kg * 6 – 8, 60kg * 6 – 8, sista settet körde jag ett set där jag börja på 60kg och gick ner hela tiden tills man var trött

    Detta passet gick hyffsat man jag var ganska trött idag faktiskt. Mina svaga styrkor i min fysiska styrka är biceps/triceps mest sen trapz för jag har inga remmar så man kan inte gå så värst högt med vikterna, får skaffa mig ett par sådana. Ha en trevlig kväll!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 332 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.