MIN träningsdagbok

Home Forums Dagböcker MIN träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 206 total)
  • Author
    Posts
  • #65679
    #457775

    Tänkte lägga upp min träning här för att dokumentera det någonstans. Är alltid roligt att gå tillbaka och se hur man utvecklas.

    Jag är 28 år, tvåbarnsmamma. 170 cm lång och väger för tillfället 71 kg.
    Jag har tränat på gym en hel del tidigare men har haft ett längre uppehåll och nyligen kommit igång igen.
    Jag älskar att träna och har nu bestämt mig för att nå dit jag alltid drömt om men aldrig haft tid och karaktär till, till Body Fitness scenen.

    Har nyss bytt gym och är nu tvungen att lägga upp alla träningspass på mån-tors då gymmet har stängt lör-sön och har bara öppet till 15 på fredagar.

    Tänkte iaf något i denna stilen:
    Mån – bröst, triceps
    tis – ben
    ons – rygg, biceps
    tors – axlar, mage

    #457776

    Benträning
    Uppvärmning på bandet 7 min

    Benspark 7*36 kg*4 set
    Lårcurl 7*36 kg*4 set
    Insida lår 7*58.5 kg*4 set

    Utfall 5*14 kg + 5*22 kg*3 set
    Stela marklyft 8*20 kg*4 set
    Stående vadpress 6*45 kg*4 set
    Benpress 7*80 kg*3 set

    #457777

    Är fortfarande som spagetti i låren och börjar bli öm i baken, härligt.
    Tog mig flera timmar att komma hem igår, satte mig rejält i stor snövall. Hela vägen var snötäckt. Sambon tyckte inte att mitt träningspass var värt allt jobb han fick ha med att dra upp mig.:)

    Då ska det bli rygg/biceps idag, känner verklgen för ett rejält ryggpass. Kommer tillbaka och reovisar hur det gått ikväll.

    #457778

    Hittade nu efter lite letande ett trräningsschema som nog passar mig bra. Med en mindre omändring dock för att passa in det på mina fyra dgr.
    Det blir:
    Mån – Rygg, bröst
    Tis – ben
    Ons – Armar, mage
    Tors – Axlar
    Ska testa iaf och se om det funkar för mig.

    #457779

    Biceps
    Rak skivsstångscurl 5*15 kr + 5*15 kg
    Växlande hantelcurl 6*22 kg + 6*22 kg
    Hammercurl 5*22 kg

    Triceps
    Push downs 4*16 kg + 5*16 kg
    Liggande tricepspress 4*10 kg + 4*10 kg
    Kickbacks 6*7.5 kg

    Underarmar
    Handledscurl m. skivstång 8*10 kg + 8*10 kg
    Handledscurl m. hantlar 8*11 kg/hantel

    Mage
    Benlyft 13 st *2
    Magmaskin 10*31.5 kg + 9*36 kg
    crunches 10 st

    Kommentar
    Nöjd med passet men har svårt att tro att det tar så bra eftersom man inte blir slutkörd i musklerna. Tar ju max just då men blir ju betydligt mer trött i musklerna av fler och något lättare vikter. Går efter Max-OT nu och det SKA ju göra nytta så jag får lita på det.
    Underarmarna kändes rejält iaf.

    Saknar vissa viktiga grejer på detta gymmet med, men kommer gå en månad som jag betalt för sen byter jag igen, suck.
    Hur kan man ha ett gym med endast vikter till skivstång på sammanlagt 24 kg?
    Deras förklaring var att då får man ju göra fler reps istället. Tänkte inte ens påbörja en diskussion så jag sa bara kort att man får ju inte samma resultat sen gick jag därifrån med ett leende.

    Wokade grönsaker med fullkornsnudlar till middag med keso till. Mycket gott. Blir kesella med hallon senare till kvällskaffet :up:

    #457780

    De få men tunga repsen tog nog där de skulle igår iaf för jag är hemskt trött i framförallt biceps och mage idag och har en träningsvärk som kommer smygande. Är ganska stram i triceps oxå när jag känner efter :)
    Annars är jag väldigt öm på baksida lår och rumpa. Har problem att sätta mig för det gör såå ont, härligt.

    Blir ingen träning idag, har minstingen hemma och jobbar kvällen sen men jag tar igen det i morgon mellan anställningsintervju och jobb när ändå lillan är på dagis.

    #457781

    För att ha haft ett längre uppehåll så verkar du öppna hårt hehe. Ska bli kul att se hur det blir när du väl fått upp ångan och öser på då.

    #457782

    Jag har hunnit med ett par månader för att vänja kroppen vid träning igen som en uppvärmning. Nu är det bara att köra på så mycket man orkar.
    Roligt att du tittade in :)

    #457783

    Alltid kul att läsa andras journaler, vet hur det är att få ihop jobb, fru och barn i samma ekvation som träning så blir man inspirerad när andra kör samma grej. Kör hårt och hoppas du når dina mål.

    #457784

    Tackar så mycket :emo-thumb

    #457785

    Uppvärmning Löpband 10 min powerwalk

    Axlar
    Sittande militärpress, framifrån 10*stång + 10*stång + 6*15 kg +
    5*15 kg + 5*15 kg
    Sittande hantelpress 5*11 kg/hantel + 4*11 kg/hantel
    Stående hantellyft åt sidan 8*6 kg/hantel
    Framåtböjd hantellyft åt sidan 8*6 kg/hantel

    Skivstångs shrugs 6*20 kg
    Hantel shrugs 6*16 kg/hantel
    Upprätt rodd m. skivstång 6*15 kg + 5*20 kg

    Kommentar
    Har varit lite öm i hö axel efter en felbedömning förra veckan så jag tog det lite lugnt, känns dock bra nu.
    Ett haldant pass, är inte helt tillfreds men det får duga.
    Fick dessutom byta ut skivstångs shrugs mot hantel för de har inte vikter tillräckligt till skivstången, trist.

    #457786

    Nu väntar 2 dagars vila från träningen, känns ganska tråkigt men jag får väl se mockningen i stallet hela lördagen som ett pass för sig :D

    Slutar jobbet idag, sista dagen så det blir väl lite tårta senare. Börjar dock med att gå sidan om på ett nytt jobb redan på tisdag. Så var det med den månadens arbetslöshet som jag tänkte utnyttja på gymmet ;)

    #457787

    Uppvärmning Trampmaskin 5 min

    Rygg
    Framåtböjd skivstångsrodd 10*7 kg + 10*7 kg + 7*20 kg + 8*23,5 kg (max på stången ;))
    Framåtböjd hantelrodd 6*16 kg/hantel
    Sittande rodd (maskin) 4*27,2 kg + 5*27,2 kg + 5*27,2 kg
    Good mornings 6*15 kg
    Hypersträck 6*10 kg + 6*10 kg

    Bröst
    Bänkpress hantlar 6*6 kg + 6*6 kg + 6*11 kg/hantel + 6*11 kg/hantel + 6*11 kg/hantel
    Bänkpress skivstång 4*20 kg
    Lutande bänkpress hantel 6*11 kg/hantel + 6*11 kg/hantel

    Kommentar
    Skitpass 👿
    Fick inte till övningarna så jag kände någon direkt kontakt rygg. Kämpade men fick det inte att funka.
    Bänkpressen gick oxå åt pipan, fick ont i min hö axel IGEN men kom nu på att det antagligen INTE sitter i axeln (därför funkade axelpasset förra veckan) utan i bröstmusklen. Har väl antagligen överansträngt den eller varit för dåligt uppvärmd.
    Känns det inte bättre snart så ska jag leta upp nån som kan det bättre så de kan titta och känna på den. Tills vidare så ska inte bröst tränas. Det ska de inte ändå mer denna veckan.
    Ryggen vet jag inte varför det inte kändes bra, kändes helt enkelt inte som det tog där det skulle men det lär väl ev träningsvärk avgöra i morgon kväll.

    #457788

    Har förresten gått upp 1 kg i vikt och ligger nu på 72 kg. Samtidigt har jag minskat i fett, det syns och känns.
    Ser större muskler oxå och det är najs :up:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 206 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.