No guts no glory

Home Forums Dagböcker No guts no glory

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #49602
    #119671

    Nu tänkte även jag ta steget in och börja skriva ner lite om min träning. Mest för att kunna ha koll på min utveckling samt dela med mig om träningserfarenheter och även förhoppningsvis få tips hur jag ska kunna förbättra mina träningspass.

    Om mig:
    Ålder: 19
    Vilka former av träning utövar jag?: Styrketräning och Shootfighting.
    Hur ofta tränar jag?: Allt från 4-7 gånger/vecka.
    Hur ser mitt träningsschema ut?: Har ett rullande schema där jag anpassar antal pass och hur passen utformas efter hur jag jobbar.
    Vad är mina långsiktiga mål?: En välutvecklad fysik, både styrkemässigt och konditionsmässigt. Inga större mål hur jag kroppsmässigt ska bli och därför kommer jag inte genomföra några tok dieter. Dock kommer jag genomföra flera små bulkar och deffar.
    Kortsiktiga mål?: Ska efter April månad genomföra en mindre deff på ca 6kg samt försöka öka min smidighet och rörlighet genom frekvent stretchning.

    Min syn på träning är annars att man ska anpassa set, reps, scheman osv i perioder så man inte låter kroppen vänja sig. Vem som helst kan gå iväg till ett gym eller kampsportspass men för att få resultat måste man försöka maximera och pressa sig när man väl är där. Hämtar en del inspiration när jag lägger upp mina pass efter Ehrlings träningssprogram och såklart mina egna erfarenheter.

    Var väl allt ni behöver veta. Kommer försöka uppdatera med träningspass och lite annat roligt under veckorna.

    #119672

    Ser bra ut har du några dagsform bilder? Alltid kul att se :)

    #119673

    Nix inga dagsform bilder. Tappat bort kabeln som man länkar mobilen till datorn*suck*


    Nåväl dagens pass då:
    Uppvärmning med boxning, ca 10 ronder säck ala 3 minuter per rond och en minut vila mellan varje rond. Dom första ronderna var lugna med mycket fokus på teknik medans jag på slutet drog upp tempot rejält för att få upp flåset ordentligt innan benpasset :)

    Övningar under benpasset:
    Knäböj:
    60 kg – 2*8 reps
    80 kg – 4*7 reps
    1 min och 20 sek vila mellan setten

    ljumskmaskin:
    70 kg – 4*12
    1 min vila mellan setten

    Benspark i maskin:
    60 kg – 4*10
    1 min vila mellan setten

    hamstrings i maskin:
    40 kg – 1*10
    35 kg – 2*10
    30 kg – 1*10
    1 min vila mellan setten

    Benpress i maskin:
    130 kg – 4*10
    1 min vila mellan setten
    Körde negativ träning här.

    Sittande vadpress:
    110 kg – 6*10
    30 sek vila mellan setten

    Blev lite mage med
    cable crounches:
    45 kg – 3*10
    50 kg – 3*10
    40 sek vila mellan setten

    Kommentar om passet:
    Tyvärr är inte mina ben dom mest vältränade men det ska det bli ändring på :emo-thumb. Tränar även på ett korpen gym och maskinerna är inte dom bästa och därför stämmer kanske inte vikterna riktigt i vissa fall. Tanken är dock att lägga på ytterligare set på knäböjen och börja köra utfall mer.



    Dagen annars har bestått av av att glo tv i sängen och käka glass(Är min lediga dag). Tyvärr blev det därför inte någon kall stretchning heller men vafan man får passa på att njuta medans man kan :)
    Kosten har även fått lida lite pga lathet och sen uppgång från sägen. Kan la dra lite vad jag käkat idag i alla fall:

    Frukost: Stort glas mjölk, mackor med köttfärslimpa och glass
    Lunch: Ris, köttgryta och en burk tonfisk
    Mellanmål: Glass(haha..)
    Innan träning: EAA
    Efter träning: Proteinshake men 3 dl mjölk i. 2 st omega 3 och 2 st multivitamin.

    En bra stund av dagen kvar av dagen och mycket kcal kvar som ska käkas, gillas :emo-thumb
    Datum:18/04/12

    #119674

    Min ”lediga” dag från gymmet idag men det hindrade mig inte för att röra på fläsket lite i alla fall!

    Vaknade av den så vanligt irriterande klockan och rullade direkt ner på golvet och började stretcha halv sovande en ca 10 min innan jag drog iväg till jobbet.

    Väl hemma på kvällen igen så passade jag på att köra 7 ronder(3 min ronder) boxning hemma på säcken innan jag avverkade ytterligare 10 min stretchning. Satt uppe igår och letade lite tips och trix för att förbättra min boxning och såg tipset att filma sig själv för att lättare se sina brister, sagt och gjort!
    Upptäckte ganska klart att jag inte utnyttjar min fulla längd på armarna så jag både tappar kraft i slagen och räckvidd. Så nu blir det bara att öva öva tills det blir bättre :)

    Kosten då? Tja massa protein, fett och kolhydrater slank ner under dagens gång. Försöker ligga på ett överskott på ca 500 kcal men kommer inte tråka ut er med vad jag exakt har käkat.

    Rygg, biceps och underarmar imorgon väntar. Längtar redan :up:

    Datum: 19-04-12

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.