Ormboet.

Home Forums Dagböcker Ormboet.

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #49539
    #119571

    Hej, jag tänkte starta en journal mest för att själv kunna följa mina framsteg på gymmet men även för att det är kul att kunna få tips, kritik och stöd. Har haft en användare här på Body tidigare men har givetvis slarvart bort lösenord och mail till den, så enklast var att bara göra en ny användare.

    Jag är född 1989, är 180cm lång och väger 79kg.

    Min träningsbakgrund består av 7-8år inom hockey och fotboll då jag var yngre, senare i tonåren har jag haft några få sejourer på olika gym varav den längsta varade i kanske 8-9 månader med bra resultat. Nu har jag inte tränat på ca 3-4 år och kände att det var på tiden att ta upp träningen igen då jag älskar att träna på gym, men främst för att jag började likna en blyertspenna.

    Mina akilleshälar när det kommer till träningen är väl faktumet att jag har en hyfsad skolios, dvs. vriden/sned ryggrad, detta gör att jag inte vågar gå på särskilt hårt med att träna ländryggen. Har även haft problem med axlarna tidigare, en träningsrelaterad skada i vänster axel samt en olycka för två år sedan där jag råkade trasa sönder muskelfästena i höger axel till den grad att jag inte kunde använda höger arm på 2-3 veckor.

    Mina långsiktiga mål med träningen är att bli större och starkare, hålla kroppen frisk, få känna mig snygg och att ha en produktiv hobby. Jag har nu tränat på gym 4-5 dagar i veckan sedan den första Mars, den enda formen av träning jag utövar kommer ske på gym, men skulle jag någon gång uppleva mig själv för fet för mitt eget bästa så kan det hända att jag slänger in lite cardio också.

    Med vänliga hälsnigar.

    #119572

    Idag blev det sista passet för veckan och även sista passet på lite mer än en vecka, tänkte vila måndag den 30e då jag inte haft någon vilovecka ännu och ena axeln börjar bli lite matt. Körde ett kort och lätt pass för rygg och biceps, passet gick finfint och det var lite folk på gymmet så det var ju skönt.

    Latsdrag, brett grepp:

    60kg*8
    60kg*8
    60kg*8
    60kg*8

    Sittande kabelrodd, V-grepp:

    70kg*8
    70kg*8
    70kg*8
    70kg*8

    Marklyft:

    50kg*10
    50kg*10
    50kg*10
    50kg*10

    Bicepcurl, stång:

    30kg*10
    30kg*10
    30kg*10

    Bicepcurl, hantlar, växlande:

    12kg*8
    12kg*8
    12kg*8

    Med vänliga hälsningar.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.