Se upp, blindstyre!

Home Forums Dagböcker Se upp, blindstyre!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 51 total)
  • Author
    Posts
  • #647203

    Tänkte köra en journal. Mest för att hålla motivationen uppe. Har inte några stora mål med träningen men det känns som att en journal här på body kan hålla motivationen uppe lite.

    Träningsform. Styrketräning. Cykling.

    Vikt. 80-90kg. Dagsvikt 86 morgonvikt. Har gått ner från vintervikten 90.
    Längd. 177cm.
    Ålder. 30+ (finns ännu tid att uppnå sin bästa form)
    Styrka. Bänk 10*110, Böj 12*140, Mark 4*200 (fast så tungt orkar jag inte köra längre och helst inte när jag cyklar så mycket)
    Bilder. Var längesen jag fotade min arma kropp. Finns ett par i min profil.
    Mål. Vältränad och inte väga under 80kg. Är lite rädd för att bli supertunn av cyklingen.
    Kosttillskott. EAA, kreatin, vassle, kolhydratspulver och ibland någon PWO exempelvis Rage.
    Träningsupplägg. Vet inte riktigt än men det blir inte så mycket tunga benpass nu när jag cyklar.

    #77211
    #647204

    Gårdagens pass.

    Landsvägscykling 2h. Blev väl lite drygt 5 mil på säsongspremiären. Hastighets/distansmätaren la av efter 1,7 km. Skräp.

    Dagens pass.

    Mtb cykel på förmiddagen. 1h.

    Eftermiddag.

    Bänkpress. 100kg 5 set med 5 reps. Gick ganska lätt.
    Lutande hantelpress 2 set. 36kg´s *8 40kg´s *8
    Flyes maskin 3 set. 70kg 10 reppare

    Hantellyft åt sidan 4 set. 15kg´s 12 reppare
    Lyft åt sidan i maskin 3 set. 50kg 10 reppare

    Sedan lekte jag lite smal bänkpress. 80*6, 90*5

    Lyft åt sidan cable. 2 set 12 reppare.

    Blir korta enkla pass.

    I morgon hoppas jag på en cykeltur…

    #647205

    Jag trotsade blåsten, blåsten vann. Blev så trött efter själva träningsrundan att jag nästan inte tog mig hem. Kände mig onykter bakom styret och fick dra in på statoil och köpa en dubbel Snickers för att se om jag vaknade till liv. Var lika yr efter den så jag stannade på en 7eleven och åt två bananer. Tog mig hem iaf. Ska aldrig ge mig iväg på cykeltur utan minst ett par Snickers i bakfickan.

    Landsvägscykling. Ekerö.
    Totalt. 70km (50km träning, 20km uppvärmning och nedvarvning)
    Träningstur. 50km 28km/h i snitt. Gansk nöjd med tanke på blåsten.
    Sammanfattning. Kommer aldrig ge mig ut på en cykeltur igen utan minst 2st Snickers i bakfickan.

    Tänkte köra rygg i morgon. Får se om jag orkar det efter dagens cykelutflykt…

    #647206

    Kul att komma igång lite. Jag gjorde samma sak och det gick/går bättre nu när man kan skriva av sig lite på forumet… Lycka till:emo-thumb

    #647207
    Staffan_STB wrote:
    Kul att komma igång lite. Jag gjorde samma sak och det gick/går bättre nu när man kan skriva av sig lite på forumet… Lycka till:emo-thumb

    Journalen får fungera lite som en spark i arslet dom dagarna man är slö…se det som ett nederlag när man inte har ett vettigt pass att presentera på detta eminenta forum. Det är bara att dundra på…

    #647208

    Gårdagens cykeltur i motvind kändes i kroppen idag. Inte van att cykla än. Får hoppas att kroppen blir mer stryktålig med tiden, så att inte styrketräningen blir lidande alltför mycket.

    Dagens pass.

    Skivstångsrodd. 4 set
    100kg*6, *6, *6, *6

    Breda latsdrag frampå. 2 set
    90kg *8, *10

    Sittande rodd i maskin med kudde mot bröstet. 3 set
    60kg*10,
    70kg*10,
    65kg*10

    Stående alt.hantelcurls. 3 set.
    20kg´s *10, *10, *10

    Scottcurl med krokig stång, smalt grepp. 2 set
    C:a 35kg *8, *8

    Sittande scottcurl ”maskin” 3 set
    3*10 med lätt vikt

    Får se om man hinner med nått mer pass denna veckan. Ska iväg på jobb i morgon och kanske även i övermorgon. Sen blir det en resa ”hem” till småland över påsken. Vore kul att kunna köra något mer pass innan påsken. Får se om det hinns med.

    Nu blir det middag.

    #647209

    Nu har jag plockat ihop lite färdkost. Vet hur det kan bli när man samåker med någon som inte tränar, det kan gå lång tid mellan måltiderna. Så jag packar ner lite nödproviant, c:a 2600 extra kalorier i form av lite nötter osv. BCAA känns stabilt att slunga upp i bilen med och svepa ner med lite Cola Zero.

    [img=http://i133.photobucket.com/albums/q44/melancoolio/bsrety.jpg?t=1239136380]Dags att knoppa nu. Ska upp tidigt och åka till den härliga staden Örebro.

    #647210

    Blev ett kort pass idag. Trött och sliten efter en 16h arbetsdag igår, inklusive bilresa dock. Är fan en tunnis både bokstavligt och visuellt…hehe!

    Sittande hantelpressar. 4 set
    30kg´s *8
    35kg´s *8, *7
    30kg´s *8

    2 set bänkpress på 80 kg. Pump.

    Liggande frenchpress. 4 set
    40kg *8
    45kg *8
    50kg *8, *8

    Reppressar över huvud från övre trissan. Hollywoodviktpaket i den maskinen.
    3 set 12 reps i varje.

    Enarms triceps pressar över huvud hantel.
    2 set 8 reps.

    Helt slut efter första övningen i princip. Jobba ute på fältet ska jag hålla mig borta från :D

    Nu blir det vila igen och en liten resa ner till småland. Kanske gå vilse i skogen eller nått annat kul.

    Go låt.

    [http://open.spotify.com/track/1Fr6Gl6ij7JyZEvUFJx43l]

    #647211

    Ja så har det varit påsk. Gick upp till 87,4kg och det är väl ok. Känns som att jag måste ner under 85 och det ska gå bra att cykla. Tog ungefär samma runda som höll på att ta livet av mig sist :D

    Totalt. 70km (50km träning, 20km uppvärmning och nedvarvning)
    Träningstur. 51,4km, 29,5km/h i snitt. Blåste lite mindre än sist men det blåste på ganska bra ändå. Är jobbigt att cykla ensam när det blåser.
    Sammanfattning. En bra tur och min nya hjälm satt på huvudet för första gången. Den var najs.

    I morgon får det bli att träna pattar och lite axlar.

    Heter en cykelhjälm Monza så är den ju snabb liksom…

    [img=http://i133.photobucket.com/albums/q44/melancoolio/Monza-the-helmet.jpg?t=1239623943]

    #647212

    Blev ett litet lagom pass idag igen. Kändes ok och vikterna var inte speciellt tunga. Skulle kunna höja lite men just nu känns det bra att lalla lite.

    Bänkpress 5 set
    100kg 5 reps i varje

    Bröstpress maskin. Den är skum men tar bra. 3 set
    Som tyngst 77kg och 12 reps på det.

    Liggande hantelflyes 2 set.
    24kg´s hantlar 10-12 reps i varje

    Sittande hantellyft åt sidan. 3 set
    14kg´s 12 reps i varje

    Samma övning fast framåtlutad. 3 set
    14kg´s 10-12 reps i varje

    Lyft framåt med stång. 3 set
    Drygt 20 kg. lätta set med minst 12 reps i varje

    Maskinpressar 2set för att stretcha ut bröstet lite.

    Träningen känns helt ok. Har inte nått riktigt tryck i musklerna men det kan ju beror på att jag sakta men säkert tappar i vikt. Dagens testobooster var helt klart iksu rumpan. :p

    Det verkar bli cykelväder i morgon.

    #647213

    Cykelrunda. Blev lite kallt nu på kvällen, tårna går typ att bryta av.

    70km sträcka i lagom tempo. Kommer köra rundor utan att bry mig om hastighet.

    Hade med mig ryggsäck med kamera. Tog mest med den för att ha en ursäkt till att hålla lite lägre tempo än vanligt. Kommer bli såna rundor ibland, bara njuta av cyklandet. Det enda roliga som hände var att jag jagade en konstig fågel över en åker, tyvärr så är man inte så snabb i cykelskor. Såg även en död räv längs med vägen.

    Har blivit c:a 260km totalt redan. Benen får sig en rejäl omgång varje runda.

    #647214

    Tänkte träna igår men det blev lite bowling bira och fet mat. Passet blev av idag istället. Sömnig var man men gick väl ok ändå. Tyvärr ser man ut som en pyspunka på ett cykeldäck i kroppen. Ligger på lite kaloriminus och det syns…

    Latsdrag fram. 4 set
    90kg *6
    100kg *6, *6, *6

    Smala latsdrag (v-handtag) 3 set
    80kg *8
    85 *8
    80 *8

    Version av skivstångsrodd (död stång på marken efter varje repetition). 2 set
    80kg *10, *10

    Stående alt hantelcurls 3 set
    24kg´s 8 reps i alla set

    Sittande bicepscurls 2 set
    18kg´s 10 reps i alla set

    Skivstångscurl 2 set
    30kg 15 reps i varje set

    Crunches 4 set
    15 reps i varje

    Repcrunches (stående)
    3*15 reps

    Hoppas på fint väder i helgen och en lång cykeltur med trööck i låren :emo-thumb

    #647215

    Cykelrunda med Fredrikshof´s cykelklubb idag. Tog medelgruppen som inte är så jättesnabb. Tanken är att dundra med den snabbare gruppen lite längre in i säsongen. Hängde med lätt idag, gick lite för sakta om jag ska va ärlig. Snabba gruppen går tyvärr lite för fort (än iaf).

    Cykel 90km i c:a 28km/h (rulle) i snitt. Blåste rejält och var snorkallt. Snälla sommaren kom och knacka på mitt fönster och kliv in…

    Givetvis pizza efteråt.

    #647216

    Jag börjar se sliten ut. Cykla är kul men jag får nog inse att jag kommer krympa lite denna sommaren. Huvudsaken är väl att träningen är kul eller hur? :emo-thumb

    Hantelpress. Plan. 3 set
    40kg´s *12, *12
    40kg´s *8 (helt slut redan)

    Hantelpress. Lutande. 2 set
    30kg´s 2 set 8-10 reps

    Maskinpress för övre bröst. 3 set
    3 set med 8-12 reps i varje

    Lutande hantelflyes. 2 set
    2 set 12-15 reps

    Hantellyft åt sidan. 3 set
    13,5kg´s 13-15 reps

    Baksida från övre kabeltrissa. 3 set
    3 set 12-14 reps i varje

    Lyft åt sidan med viktkaka i näven. 3 set
    10kg´s kaka i 3 set med 10-12 reps i varje.

    Bra pass. Börjar lukta sådär gött som man gör när man bränner fett, förmodligen även muskler :ph34r:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.