Sommar 2010

Home Forums Dagböcker Sommar 2010

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #65607
    #455490

    Tjena!

    Mitt namn är Alexander och är ny här på Body :emo-thumb Jag är 18 år gammal och går alltså sista året på gymnasiet :) Jag läset Teknik inriktning på data. Jag har sedan jag var 4-5 år spelat ishockey, men la av när jag var 16. Detta har gjort att jag gått upp i vikt mycket. Jag spelar fortfarande fotboll på låg nivå. Har gjort några försök att träna på gymmet, de har gått bra till en början men sedan tappat motivationen. Men tänkte från och med idag börja motionera seriöst, eftersom jag går sista året i skolan så har jag alltid nästan sovmorgon till 11:00 (utom torsdagar men då har jag idrott första lektionen :D) så ska jag ut och gå 40 min per dag ungefär. Sedan tränar jag fotboll varje torsdag + 2 idrotts lektioner i skolan per vecka. utöver det ska jag gymma när jag känner för det. Vad sägs om detta? låter det en bra start för att slimma sig lite till sommaren 2010? då det mesta händer så som studentresa, bal och studenten
    Jag tar mer än gärna emot era reflektioner bra som dåliga, tar gärna emot tips och tricks också, för att jag så länge skall hålla motivationen på topp.
    Kommer även att väga och mäta mig ikväll även kanske någon bild 8)

    Ha de gött :D

    // Alex

    #455491

    Tjena,

    Varit ute på en lite PW runda på ca 40 min. Men vill gärna ha lite hjälp om hur jag ska träna för att nå bästa resultat till sommaren? vad man ska äta?

    Tack på förhand :|

    Mvh Alex

    #455492

    Kolla in deffguiden, mycket bra tips där. Fortsätt dina promenader och lägg gärna till intervalllöpningar. Ät vanlig mat, skippa all snabbmat. Käka mer frukt och grönt samt dra ner på kolhydraterna och öka på proteinet. Träna hårt, tungt och smart så kommer resultaten

    #455493

    Tack så mkt för det! all hjälp är som sagt guld värd! :)

    #455494

    hello! :D

    Efter 1.5 h fotbolls träning blev man rätt hungirg. Fick bli 1 burk med makrill i tomatsås, 3 mellan kokta ägg och 2 tomater till det drack jag mjölk. Till luch åt jag kallops och brocoli, knäckebröd och mjölk till det. Imorgon blir det en lite runda till att gå på morgonen och träna lite ishocket på eftermiddagen kanske. 8)

    Ha de gott!!
    Alex

    #455495

    Tjena!

    Idag har kosten sett ut så havregrynsgröt till frukost + en macka med leverpastej på, till lunch blev det lassange med jäkla massa sallad till nu till kvällsmat har jag ätit tacos. :up: ska nu åka och träna fotboll, har idag även haft idrott där vi också spelade fotboll :)
    Ska ihelgen vägas och mätas. bilder med kanske, om ni är sugna på det?:|

    Ha de gott
    Alex

    #455496
    foppa555 wrote:
    Tjena!

    Idag har kosten sett ut så havregrynsgröt till frukost + en macka med leverpastej på, till lunch blev det lassange med jäkla massa sallad till nu till kvällsmat har jag ätit tacos. :up: ska nu åka och träna fotboll, har idag även haft idrott där vi också spelade fotboll :)
    Ska ihelgen vägas och mätas. bilder med kanske, om ni är sugna på det?:|

    Ha de gott
    Alex

    Låter rätt proteinsnålt, försök lägga upp ett mat-schema skulle vara mitt tips, och lycka till:)

    #455497

    Behöver ju inget dirket matschema utan se bara till att din kost innehåller mycket protein.

    #455498

    okej:) tack för hjälpen :)

    #455499

    Ett litet tips från mig är att du ska läsa mycket runt på diverse trådar här på forumet, speciellt inom näringslära och deff-kategorierna. Finns många duktiga killar här på forumet, som man kan lära sig mycket av, och med vetenskapligt stöd dessutom.

    Så har jag lärt mig det mesta. Lycka till!:)

    P.S. Som tidigare nämndes så är deffguiden mycket bra.

    #455500
    Styx wrote:
    Ett litet tips från mig är att du ska läsa mycket runt på diverse trådar här på forumet, speciellt inom näringslära och deff-kategorierna. Finns många duktiga killar här på forumet, som man kan lära sig mycket av, och med vetenskapligt stöd dessutom.

    Så har jag lärt mig det mesta. Lycka till!:)

    P.S. Som tidigare nämndes så är deffguiden mycket bra.

    Japp har kollar runt lite, och som du säger så lär man sig mkt :D

    #455501

    Tjena! då var man här igen och försöker dra upp träningen! :) Har nu börjat jobba och vill nu träna på riktigt.. Tränar fotboll måndag-tisdag och innebandy med jobbet på fredagar (lite senare i höst också tisdagar), innebandy känns som en bra grej mkt start stopp. Försöker träna på gymmet de andra dagarna och vila lördag söndag..

    Jag anser själv att de jag har det svårast med är kosten, tycker det är svårt..
    I dagsläget väger jag 103 kg har satt ett första mål på 95 kg sedan ska jag försöka komma ner till 80 kg. Någon som har tips på hur jag ska nå detta?

    Mvh Alexander

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.