Subkocken återtar makten över sin kropp.

Home Forums Dagböcker Subkocken återtar makten över sin kropp.

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #53433
    #133092

    Hej alla glada kroppssnidare.

    Jag har nu startat kampen om makten över min egen kroppsform. Jag har tränat mycket genom åren men haft en downperiod på 1,5 år där träningen blivit lidande.
    I slutet av förra året började jag känna mig plufsig, trött och hade ofta ont i rygg och axlar. Detta ledde till att jag strax före jul började röra mig igen. Först med kortare löppass och lite simning. När jag väl började jobba igen efter nyår började jag dra mig till gymmet för att påbörja återtagandet av muskelvolymen.
    Idag har jag tränat ordentligt ca. 6 veckor och har min första längre vila (4 dagar). Jag har från julveckan utvecklats enligt följande.
    Åler: 25 Längd: 178 cm
    V051. 77 kg Pluffsig och trött med dåligt leverne.
    V101. 77 kg Betydligt nyttigare leverne med simning och promenader.
    V103. 78 kg Helt ointreserad av berusning. 4 pass på gymmet, 2 pass kondition.
    V106. 79 kg Betydligt mindre plufs. Något fler pass totalt per vecka.
    V108. 79 kg+ Fortsatt förbättring. Känner behov av träningsvila.
    Denna vecka är jag ledig och har därför kört dubbla träningspass. Cykling eller simmning på förmidagen och ett gympass på eftermidagen. Börjar känna av lite överbelastning i fotlederna och har därför bestämt mig för att återhämta resten av veckan.
    Det känns otroligt bra att rutinerna börjar komma och att resten av livet blir så mycket enklare när kroppen mår bra.
    Vad gäller kost känner jag stort förtroende i mig själv då jag till yrket är kock. Dessutom med ett hyggligt stort intresse för näringslära. Nu när kroppen åter är inställd på träning ligger jag på ett på gränsen till för stort energiunderskott. Med hänsyn till detta har jag valt att energiberika min kost med Gainerpulver 1-3 ggr per dag, beroende på träningsmängd och övrigt energiintag.

    Ålder:25
    Vikt:-80
    Mål:Snabb, stark och uthållig till att börja med. Därutöver vill jag bli smidigare och få en snygg, symmetrisk kropp.

    #133093

    Förra inlägget skulle ha postats i torsdags men jag hade problem med mitt internet.

    Som jag skrev så skulle jag ha vilat över helgen. Detta gick på röven igår då träningsabstinensen blev för stor. Jag smet upp till gymmet och körde lite chins, frivändningar och mage. Det var ett ganska lätt pass eftersom jag inte ville förstöra veckans kommande träning.
    Idag stod det ben på schemat. Det var lite för mycket folk på gymmet vilket gjorde att vi var tvungna att lägga om passet lite. Det slutade dock som vanligt med svullna lår och ett lätt illamående. Först körde vi en stege knäböj i smithmaskinen på ca 7 set inklusive uppvärmningen. Därefter pumpade tjugor i benpressen tills vi ville spy. Sen avslutade vi passet med att mörda vaderna i en stående vadpress.
    Passet var inte det perfekta men ändå med hyfsat resultat. Det som kändes som den största bromsen idag var att passet hamnade för långt efter lunch.

    Slut, frågor?

    #133094

    Hej
    Idag var det konditionen som fick sig en omgång. 3x10min i roddmaskinen mer bestämt. Anledningen till uppdelningen var att jag behövde dricka vatten, men kom inte på något fiffigt sätt att göra detta under själva rodden. Passet kändes bra, dock kändes det att jag körde ben igår.
    Någon som har ett vettigt förslag på konditionsträning som fungerar bra efter benträning?
    Imorgon står det bröst på schemat. Jag hoppas att arbetet tillåter ett pass runt 1400 då jag brukar göra bäst resultat.

    Slut

    #133095

    Hej
    Idag kom jag iväg till gymmet i tid. Dock hade vi problemet med att alla tydligen skulle träna pecsen idag. Efter några minuters väntan fick vi i alla fall tag på en bänk. Passet bestod av plana hantelpressar, flyes på lätt lutad bänk, lättviktsbänkpress samt en formövning med hantel vilken jag inte vet namnet på. Pumpade en femma på 35kg i hantelpressen vilket jag är mycket nöjd med.
    Nu blir det kycklinggryta och ris!

    Simma lungt

    #133096

    Hej
    I morse vaknade jag med en redig knuta i ryggen. Den gör ont satan.
    När det väl var dags för gymmet och denna veckas ryggpass var jag orolig att jag skulle vara tvungen att avbryta passet pga smärta. Lyckligt nog kändes det inte alls under setten. Däremot så är knutan, konstigt nog, fortfarande lika stor och lika öm.

    Ryggpasset riktade sig i grunden mot mitt mål att göra många chins. Jag jobbar hårt för att åter klara hela chinspyramiden 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,10,9,8….,1 Jag har fortfarande problem där uppe på toppen (8-8) men det går bättre och bättre för var gång.

    Imorgon är det fredag så det blir bara ett lättare cardiopass av något slag. Sen ska jag njuta av festligheter med Bond-tema.

    Slut

    #133097

    Hej
    I förgår var det Bondparty och årets första helkväll. Mycket trevligt att så många klädde sig så stiligt! Det bjöds på både vodka-martini och frågesport.
    Det här medförde att gårdagen blev en återhämtningsdag vilket behövdes.

    Förmiddagens besök blev av lättare karaktär med teknikträning i chins och till viss del dips.
    Eftermiddagens pass var axlar med sittande hantelpressar, frivändningar med press, drag till hakan i smithen samt hantellyft åt sidorna.
    Passet avslutades med lite brutalbänk och benlyft. Kändes riktigt bra idag. Har känt av lite förkylning i helgen så det var skönt att komma igång igen.
    Ställde mig på vågen idag och den visade 82kg vilket skulle vara ett kg upp. Dock var detta efter dagens andra pass vilket betyder att jag druckit ganska mycket vatten. Har fortfarande lite löst kvar på magen men det är inte många dagar innan det är borta helt.
    Imorgon står det ben på schemat. När benpasset är avklarat ska jag börja vrida över min träning mer mot cross fitt. Jag hoppas att det ska ge en god utveckling på min träning.

    Nu blir det Åsa-Nisse på biografen!

    #133098

    Hejhopp
    Igår tränades ben tills de nästan föll av. Benprss, knäböj, lårkickar och vadpressar blev det.
    Körde droppsett på både lårkickarna och i vadpressen. Kan säga att det känns ordentligt idag. Idag är det cardiodag och den har börjat med en timmes promenad med ca 15 kg packning. Nu blir det snart en tur i löpspåret.
    Till helgen blir det konsert i Malmö. Jag får nog låta bli alkoholen då jag känner att kroppen påverkas så mycket mer negativt nu när jag tränar för fullt.

    För muskler i rörelse.. Ut och spring.

    #133099

    Igår förrgår körde jag skiten ur tuttarna. Körde riktigt intensivt och det gav riktigt fin pump. Igår körde jag ett lite lugnare pass med chins, dipps, lite rodd och avslutade med ett bålstabilitetsträning. Det var tungt men inte så farligt som jag trott det skulle vara.
    Nu sitter jag på tåget till Malmö för en trevlig helg. Jag hoppas att hotellet har någon typ av gym, jag har iaf. packat träningskläder för både gym och löpning.

    #133100

    Nu är jag hemma från Malmö. Tyvärr hade hotellet inget gym , men en ordentlig löprunda blev det iaf. Dessutom körde jag lite sittups och amrhävningar på kvällskvisten. Idag är det vilodag vilket kan behövas. Nu ska det slabbas pizza och tittas på solsidan!

    Pizzadieten är den enda sanna dieten!?!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.