The beef is back!

Home Forums Dagböcker The beef is back!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #566776

    Då kör vi igen!!! 8) [/b]

    Namn: Linn Björn
    Vikt: just nu 65kg (med två inaktiva veckor bakom mig)
    Längd: 159cm


    Trött på fläbbet
    [/b] som börjar titta fram och tänkte försöka komma i form igen!
    Ingen tävling är planerad, än så länge. Då jag har flertalet jobbiga skador både här och var, tänkte jag först utvärdera vilka övningar jag kan köra och om det räcker för att bygga upp en hyfsad hydda igen?? :frust:

    Att dieta är inga problem (rent fysiskt menar jag då), det är själva träningen som begränsar mig en hel del.

    I DENNA TRÅD TÄNKTE JAG IALLAFALL TA UPP TRÄNINGEN IGEN OCH SATSA PÅ EN LITE BÄTTRE FORM. [/b]

    Det har blivit styrka varvat med innebandy, men fokus på innebandyn, som börjar gå ganska bra.
    Tanken med att börja spela bandy igen var att jag i stort sett hade gett upp musklebyggandet. Med alla skador som måste åtgärdas tar det alltför lång tid för mig att komma tillbaka på banan igen.

    Men så har jag blivit sugen igen… på att köra mer seriöst.:|
    Har börjat kika in på bodys forum igen mer och mer, och även om det finns faktorer som begränsar mig i detta, så har jag beslutat: I want to give it a try!! :aggresiv:

    Jag har blivit aningen mindre muskulärt, men det ska jobbas på. Jag vet att jag inte har några större problem att lägga på mig, när jag väl kan träna hårt.

    Innebandyn kommer jag fortsätta med, och en av tankarna bakom att gå ner i vikt och komma i bättre form har även fördelar i innebandyn, där jag kommer bli snabbare och mer explosiv.

    Jag kommer försöka kombinera styrketräning och innebandy så gott det går.

    Jag funderade på om jag hellre ville ha barn nu, än att ge mig på att komma i form, men inser att det är bättre att göra tvärtom. En gång till i bra form, sedan kan man skaffa barn. Åren börjar ju ta ut sin rätt och snart är det dags att skaffa familj och grejer. Detta är min sista chans känns det som! Om jag inte är motiverad nu, kommer jag aldrig bli det.
    Jag hatar att dieta men jag saknar byggarscenen som fan!! :whistle:
    Hehe.. ja jag vet inte vad det blir av detta, men en bättre form är det minsta jag kan begära av mig själv.

    ps. en ny layout på hemsidan är i stort sett klar!! Jag kommer dock uppdatera här lite mer frevkvent. Den ligger iallfall uppe inom några veckor!
    Tack till Lillemor Hejleback!!

    /Linn

    #71761
    #566777

    Rätta takter Linn! Kör hårt, o smart…. Vore kul o få se dig på scenen igen, jag håller tummarna för dig!

    #566778
    Storfredda wrote:
    Rätta takter Linn! Kör hårt, o smart…. Vore kul o få se dig på scenen igen, jag håller tummarna för dig!

    Tack Fredda!!
    Det var inte meningen att göra dig besviken sist coach… men det gick bara inte 😮 Hoppas jag är förlåten :ph34r:

    #566779

    Haha…Jag vet hur det är….ingen fara vettu!:)

    #566780

    Imorse var det innebandymatch! kl 10.00
    Upp ur sängen klockan 07.00 på en söndag är inge vidare kul :|
    Men vi vann med 6-0 och det var grymt skönt!! Slet som en varg men gjorde dock inget mål.. men det kommer det med! Snart är man lagets nya målskytt 8)

    Nu blir det strax ett gympass (rygg tror jag) innan jag drar på innebandy igen ikväll, har 2 matcher till i sportfixaren, 18.40 startar det! :)

    PULAR PÅ ETT TRÄNINGSCHEMA JUST NU, SOM SKA DRA IGÅNG IMORGON. UPPDATERAR HÄR, NÄR JAG HAR ALLA BITAR PÅ PLATS.!! :kicking:

    #566781

    Dagens gympass blev Axlar + Bål, mage[/b]

    Körde 5 bålövningar (12set) + 3 set mage.

    5 axelövningar, varav 4 för baksida axlar. Totalt 14 set.
    Sidolyft i cc, ligg lyft på bänk, sidolyft med hantlar (sittande och stående)
    Drag till bröst i latsdragmaskin (låter baksida axlar jobba)
    Omvänd pecdec (avslutningsövning)

    Uppdaterar lite mer ingående imorgon :)

    #566782

    Måndag 26/1: RYGG/BRÖST[/b]

    Ett riktigt bra pass!!
    Värmde uppbaksida axlar med 6 set innan jag drog igång med rygg och bröstträningen. Det gjorde Enorm skillnad! Idag kunde jag faktiskt köra bröst utan smärta :)

    * Sitt friviktsrodd 3*8
    * smala latsdrag 3*9
    * enarms friviktsrodd 3*7

    * pecdec (med lång rörelsebana) 5*8-10
    * sittande bröstpress 3*5-8
    * Lutande bröstpress 3* 7-9

    KARDIO 30MIN= 372 KCAL [/b]
    KVÄLL: INNEBANDY 60 MIN.[/b]

    TISDAG 27/1: BEN, BÅL, KARDIO[/b]

    Benspark 3*15
    Gynekologen (insida) 3*15
    Benpress (i olika vinklar) 3*20
    Lårcurl, enbens: 1*25

    Bålövn: höftlyft, ”knäböj”, ”fågeln” totalt 6 set.
    Ryggresningar på boll 3* max.

    KARDIO 30MIN = 325 KCAL.[/b]

    Kommer inte skriva så mycket övningar och vikter här, utan mest passen, kosten och dietandet.. :emo-thumb
    Uppdaterar med tränings -och kostschemat senare idag/ikväll.

    #566783

    Hej Linn,

    Kul att du är tillbaka på Byggarbanan :).

    Med inspiration från dig tog jag mig upp på scenen 2006 och nu i december 2008 var det dax igen. Hade det inte varit för dieten :yikes: så skulle jag stå på scenen mångfalt fler gången än dessa ynkan två.

    #566784
    LiMi wrote:
    Hej Linn,

    Kul att du är tillbaka på Byggarbanan :).

    Med inspiration från dig tog jag mig upp på scenen 2006 och nu i december 2008 var det dax igen. Hade det inte varit för dieten :yikes: så skulle jag stå på scenen mångfalt fler gången än dessa ynkan två.

    Hej bruden!!

    Bra jobbat!! :) Jag har inte varit så aktiv på forum och dylikt att jag helt missat detta.. Hur gick det??

    Kör på !! :emo-thumb

    kram Linn

    #566785
    Linn wrote:
    Hej bruden!!

    Bra jobbat!! :) Jag har inte varit så aktiv på forum och dylikt att jag helt missat detta.. Hur gick det??

    Kör på !! :emo-thumb

    kram Linn

    Andra platsen på Lucia +55kg[/b] :up:

    #566786

    TRÄNINGEN:[/b]

    D1. AXLAR/BÅL/MAGE
    D2. BRÖST/RYGG/BÅL
    D3. BEN/BICEPS/BÅL
    D4. TRICEPS/BÅL/MAGE

    Jag kommer köra rullande schema och lägga in en dags vila när jag behöver det, antingen onsdag eller lördag.

    KOSTEN:[/b]

    Frukost:
    Alt 1. gröt + proteindrink.
    Alt 2. osötat grovbröd med kalkon + proteindrink.

    Lunch: tonfisksås/qvornsås/kyckling/fisk/räkor + ris, bulgur, quinoa samt grönsaker.

    Mellis:
    Alt 1. Lätt kesella + fun light (ev solrosfrön)
    Alt 2. Proteindrink
    Alt 3. Valio´s Cottage cheese med kanal (ev kr linfrön.)

    Middag: Som Lunch men mindre ris/bulgur/quinoa.

    Före sängen/efter sex:
    Alt 1. Kesella, fun light.
    Alt 2. Proteindrink
    Alt 3. Omelett på vitor + 1 gula.

    #566787
    LiMi wrote:
    Andra platsen på Lucia +55kg[/b] :up:

    WOW :worship: grym form där!!! Vad vägde du in på? Hur la du upp dieten? :emo-thumb

    #566788
    Linn wrote:
    WOW :worship: grym form där!!! Vad vägde du in på? Hur la du upp dieten?

    Tack så mycket! Jag vägde in på 55,8kg ;) En riktig tungviktare :D !

    Skulle kunna skriva en roman om dieten Skulle bli nått i klass med Steven King

    #566789
    LiMi wrote:
    Tack så mycket! Jag vägde in på 55,8kg ;) En riktig tungviktare :D !

    Skulle kunna skriva en roman om dieten Skulle bli nått i klass med Steven King

    Hehe.. hur lång är du förresten??

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.