Tips och råd till en nybörjare! ev mentor sökes!

Home Forums Dagböcker Tips och råd till en nybörjare! ev mentor sökes!

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #52058
    #126911

    Presentation:
    Hej! Jag heter Markus, är 24 år gammal, bor och lever i piteå.
    Har arbetat som rörmokare sedan 2006. fritidsintressen: Jakt, fiske skoter, ja allt vad en norrlänning kan begära av livet. :p

    Som jag ser det har jag tre Anledningar till att jag vill börja träna:

    1: framförallt att jag har svåra sömnptoblem, sedan 2006 sover mellan 3-6 timmar per natt (oftast mellan 4-5)…har sökt läkarhjälp tidigare, fick sömnpiller utskrivet men blir så obehaglig i skallen och trött på dagarna. så nu ska jag göra ett försök med ordentlig träning, och ordentlig kost!

    2: Arbetet: har börjat känna att arbetet tar på kroppen. Med alltid dåliga arbetsställningar, tunga dåliga lyft har det börjat kännas vid axlar och ryggslut…. lite skrämmande när jag bara är 24 år, och har många år kvar framöver!

    3: Jag är ca 185cm väger för nuvarande futtiga 70,6 kg. runt där har jag stått stilla i flera år. jag vill bli större helt enkelt. Jag har som mål (vet inte om jag siktar högt men) jag vill gå upp 10kg på 6 månader, 3-4kg muskler? och resten fett. detta är (om möjligt) någonting jag siktar på iaf.
    Jag har bokat gymkort nu för ett halvår frammåt, börjar träna nu i veckan! är riktigt taggad över det här nu….har varit sugen på att börja träna nu i ett par år!

    Söker gärna någon som kan tänkas vara lite som en mentor! Det skulle uppskattas!

    Maten vet jag är viktig, men ju mer man letar runt på forum, om mat och kostillskott ju mer förvirrad blir man. så några riktiga tips, eller ”matscheman” skulle sitta fint!

    Jag planerar att träna till att börja med 3 ggr i veckan. sön, tis, och tors, med träningen uppdelad på olika muskelgrupper/dar. hur låter det ?

    Kan någon ge mig bra tips på vilka kostillskott jag kan behöva inandla? gainer kreatin omega 3 ? när ska man ta dom och hur mycket ?

    Lite vägledning skulle sitta fint!

    #126912

    Här är mitt träningsprogram som jag hade tänkt köra:

    Söndag:10min cykel el rodd som uppvärmning.
    lastdrag
    hantelpress lutande bänk
    ryggresningar
    flyes m hantlar
    sittande rodd
    armhävningar m step-up-pall

    tisdag:uppvärmning.
    benspark/benpress
    rag mot hakan v-tång
    lårcurl
    sittande vadpress
    mage i maskin
    mage vikttwist
    axelpress med stång

    torsd. uppvärmning
    biceps m stång
    dips på bänk
    ryggresningar
    lastdrag m smalt grepp
    biceps med rep i dragmaskin
    reiceps m rep i dragmaskin

    3-4 set på allt, och mellan 6-12 repetitioner.

    Detta är ett schema med instruktioner, som jag vart tilldelat när jag köpte gymkort.

    kommentera gärna vad ni tänker och tycker ifall att något bör ändras.

    #126913

    trist att ingen vill svara…

    #126914

    Större chans att folk svarar om du faktiskt uppdaterar med övningar/vikter/set/reps och sånt.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.