Träning für alle

Home Forums Dagböcker Träning für alle

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 84 total)
  • Author
    Posts
  • #689085

    Trött på vinterns blekfeta bulkmage bestämde jag mig igår för att börja deffa.
    Tanken på en hård deff med små portioner och hunger har dock alltid varit avskräckande.

    Fick ny motivation efter att ha läst Martin Behrkans, aka Grandmasters tankar om periodisk fasta. Känns som ett uplägg som kommer passa mig, slut på allt tjaffs med massa matlådor till skola och arbete.

    kommer testa köra PF med ett lätt kaloriunderskott. målet är att gå ner till en vikt och fettprocent som jag är nöjd med, satsar inte på att bli sketstor utan mer atletisk.

    tanken är ett upplägg med 15-16h fasta där jag äter sista målet 23:00 och första målet ca 15-16 på eftermiddagen före träning. hoppas jag klarar hungern dom första dagarna bara.

    Utgångsfakta:
    ålder: 22, styrketränat ca 1,5år
    vikt: 84 kg morgonvikt fördelat på 175cm, bulkat upp en 6kilo sen december

    ska försöka uppdatera med träningsresultat, kost och tankar kring det hela så ofta jag hinner. postar nån bild på nuvarande form också! peace out!

    #78513
    #689087

    Ser bra ut! PF är ett spännande koncept!

    #689088

    Ska bli kul och se hur det här går då jag själv funderat på denna metod, kommer kika in här titt som tätt!
    Lycka till

    #689090

    good luck, jag har mycket bra erfarenheter av if.

    Kört det i över ett halvår och jag mår toppen.

    bilder som visar utgångsläget något bättre hade varit fint!

    #689092
    Sleep83 wrote:
    good luck, jag har mycket bra erfarenheter av if.

    Kört det i över ett halvår och jag mår toppen.

    bilder som visar utgångsläget något bättre hade varit fint!

    Vad var din målsättning?
    Har du någon dagbok på BODY?

    #689094
    DSQUARED wrote:
    Ser bra ut! PF är ett spännande koncept!

    Kan någon berätta för mig vad PF är ? :P

    #689096
    hoolge wrote:
    Kan någon berätta för mig vad PF är ? :P

    Samma sak som IF, dvs Intermittent Fasta på svenska.
    Se länken nedan för mer info: [http://www.leangains.com/ http://www.leangains.com/%5D

    Eller konsultera Grandmaster här på forumet för mer info.

    #689098
    DSQUARED wrote:
    Vad var din målsättning?
    Har du någon dagbok på BODY?

    Nu blir det OT, sorry för vi stjäl tråden. Jag har haft dagbok på body men jag har lagt ner skrivandet ungefär samtidigt som jag började med if.

    Första målet var att gå ner i vikt och att trappa ner min fixering på kost och träning då körde jag först en cyklisk if-diet och tappade från 92 till 84 kilo. Efter det har mitt mål varit att bygga kvalitativ massa, formen är ungefär som på avatarbilden och vikten är nu 87 kilo.

    mvh

    #689100
    Sleep83 wrote:
    Nu blir det OT, sorry för vi stjäl tråden. Jag har haft dagbok på body men jag har lagt ner skrivandet ungefär samtidigt som jag började med if.

    Första målet var att gå ner i vikt och att trappa ner min fixering på kost och träning då körde jag först en cyklisk if-diet och tappade från 92 till 84 kilo. Efter det har mitt mål varit att bygga kvalitativ massa, formen är ungefär som på avatarbilden och vikten är nu 87 kilo.

    mvh

    Hur lång tid tog viktnedgången? Var det ngt du upplevde som jobbigt?

    #689102

    sådärja! överlevde den första dagen.

    bröt fastan med ”frukost” strax efter 15:00 ingen speciellt jobbig hungerskänsla under dagen, hade kanske lite flyt då jag var ledig från skolan, sov länge och låg i soffan fram till träning. Får se hur det går imorgon då det är skola hela dagen.

    har bara känt mig lite matt under dagen. tränade en timme efter frukost, kändes lite segt i kroppen men det kommer nog gå bättre eftersom.

    kör två-split just nu, idag blev det:

    rygg:
    marklyft 4set
    chins 3set
    baksida axlar:
    drag till hakan 4 set
    framåtlutande hantellyft åt sidan 3set
    biceps:
    stångcurl 3set
    hantelcurls 3set
    vader:
    4set stående
    2set sittande

    efter träningen blev det 3 måltider

    18:00 kycklingfile och ris
    20:45 pastasallad med kassler
    22:00 smoothie på 250g kvarg med 1dl havregryn och jordgubbar
    totalt ca 3000kcal (inte jättexakt, hushållsvågen är pajj men en uppskattning på tidigare erfarenhet)

    Tack för all peppning gubbar! ingen fara med OT, bara intressant att höra om andras erfarenheter och resultat:up:

    #689103

    vilodag idag, ingen träning… hungern blev mer påtaglig idag då jag var i skolan och arbetade med ett projekt, efter 12 någon gång när alla började glufsa i sig sina matlådor blev det kämpigt:( men men… bara DICIPLIN som gäller!

    #689105
    Sleep83 wrote:
    Nu blir det OT, sorry för vi stjäl tråden. Jag har haft dagbok på body men jag har lagt ner skrivandet ungefär samtidigt som jag började med if.

    Första målet var att gå ner i vikt och att trappa ner min fixering på kost och träning då körde jag först en cyklisk if-diet och tappade från 92 till 84 kilo. Efter det har mitt mål varit att bygga kvalitativ massa, formen är ungefär som på avatarbilden och vikten är nu 87 kilo.

    mvh

    Ryktas om att du ökade rätt bra i styrka också…

    #689107
    alle wrote:
    vilodag idag, ingen träning… hungern blev mer påtaglig idag då jag var i skolan och arbetade med ett projekt, efter 12 någon gång när alla började glufsa i sig sina matlådor blev det kämpigt:( men men… bara DICIPLIN som gäller!

    De 3första dagarna upplevde jag som värst. HUUUUNGRIG, lite trött och något sämre humör :|… Men sedan har det rullat på bra, dricker en j.kla massa vatten, kaffe och the på förmiddagarna och känner inte av någon direkt hunger längre…

    Det är bara att kämpa på :up:

    #689109

    tack tack! jo dricka mycke vatten funkar… förhoppningsvis så har man vant sig till nästa vecka.

    igår blev det träning! andra delen i min 2-split

    bröst:
    bänk: 3set
    lut hantelpress 3set
    triceps:
    frenchpress 4set
    pushdowns 2set
    axlar:
    3set axelpressar(får en del framsida axlar från bröstövningarna)
    mage:
    3set hängande benlyft
    3set crunches i bänk med vikt

    vilodag idag…förstörde veckans löpning med att tappa en viktskiva på foten igår…alldeles upsvälld. :(

    En liten fråga till er som kör PF! upplever ni att det blir svårare på helgerna om ni kör de mesta kaloriintaget mellan t.ex 15-23? tänker lite på om man ska ut lite med polarna… blir svårt å trycka i sig massor timmarna innan man ska iväg.

    inget jätteproblem men… lite roligt om man får dra ”nä ja kan inte hänga med! ska äta hela kvällen” :D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 84 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.