Tre månadsprojektet start 12/9-11

Home Forums Dagböcker Tre månadsprojektet start 12/9-11

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #51956
    #126442

    Jag ska sätta igång med ett 3 månadsprojekt, tanken är väl lite att en gång för alla få fart på träningen och spegelbilden.
    Denna dagbok är väl mest för att dokumentera för mig själv och kunna se tillbaka på men jag uppskattar all kritik, bra som dålig.

    Jag sätter igång från och med 12 september och 3 mån framåt, alltså till 12 december.

    Längd: 170-173cm typ
    Vikt: 79 kg (mål: cirka -70 kg)
    Midjemått: 94 cm (mål: 84 cm)

    Mått och vikt är väl egentligen inte det viktigaste, det är spegeln.
    Men för mig är det väl bra riktlinjer så man har något att följa sen får vi se hur det ser ut i slutändan.

    Till en början kommer träning och kostupplägget se ut som nedan, detta kommer förmodligen ändras under tiden med tanke på hur jag känner mig och vad som dyker upp under dagarna.

    Träningsupplägg
    [/b]Måndag: Bröst, biceps
    Tisdag: Rygg, triceps
    Onsdag: Axlar
    Torsdag: Ben, mage
    Fredag: Cardio
    Lördag: Cardio ev. Triceps/Biceps
    Söndag: Baksida axlar, vader

    Kost[/b]:
    Frukost: ”RÖRA” bestående av 1 helt ägg, 4äggvitor, cirka 100gram cornfärs, paprika, champinjoner
    Mellanmål: Frukt
    Lunch: 250-300g kött lr kyckling + bladspenat cirka 2 nävar
    Mellanmål: Frukt
    Efter jobb: Rester från frukosten, gör alltid lite extra
    Innan gym: 4-5 hela ägg, 1½ dl gyllenhammars fibrehavregrynsgröt
    Under träning: Aminosyror
    30-60min efter träning: 250-300g kött lr kyckling, 1 broccoli

    Tillskott:
    Body Science Whey 100 (tas en drink direkt efter träning)
    Scivation Xtend (aminosyror tas under träning)
    Omega 3 (till frukost)

    Varje måndag kommer uppdatering på vikt, midjemått samt bild med start 12 september.

    #126443

    Nu kör vi igång, äntligen!
    Har vart sjuk senaste tiden så har inte kunnat träna på 1½ vecka, har försökt hålla kosten hyffsat och alldeles precis har jag vägt och mätt lite så det är mer exakt.

    Vikt: 76,4 kg
    Midjemått: 95 cm (på tjockaste stället)

    [http://imageshack.us/photo/my-images/600/uploadr.png/ [img=http://img600.imageshack.us/img600/1289/uploadr.th.png]]

    #126444

    Då var dag 1 slut.
    Har vart riktigt fullspäckad, har hållt kostschemat bra, känner mig mätt. Åt sista målet efter gymmet för cirka 2 timmar sen.
    Gympasset gick helt ok idag. 4 övningar bröst 2 biceps, skönt att komma igång efter att ha vart sjuk ett tag.

    Ny dag i morgon!

    #126445

    Grattis till ditt beslut! Det verkar vara en seriös satsning – och jag håller på med en liknande resa. Tycker kostupplägget verkar vettigt, i stort.

    Jag skulle rekommendera följande, baserat på min egen resa:

    • Sätt upp mål också för styrketräningen och cardion – det ökar motivationen avsevärt
    • Ha inte för bråttom med vare sig viktnedgången eller träningen – du har ju på inga vis någon extrem övervikt, och att accelerera processen ökar bara skaderisken

    Så – återigen – grattis till ett vettigt beslut, och hoppas resan blir angenäm!

    #126446
    DonTom wrote:
    Grattis till ditt beslut! Det verkar vara en seriös satsning – och jag håller på med en liknande resa. Tycker kostupplägget verkar vettigt, i stort.

    Jag skulle rekommendera följande, baserat på min egen resa:

    • Sätt upp mål också för styrketräningen och cardion – det ökar motivationen avsevärt
    • Ha inte för bråttom med vare sig viktnedgången eller träningen – du har ju på inga vis någon extrem övervikt, och att accelerera processen ökar bara skaderisken

    Så – återigen – grattis till ett vettigt beslut, och hoppas resan blir angenäm!

    Gottgott, ja tanken är ju att det ska vara en seriös satsning :) är ju dags tycker man innan man falerar på ben and jerrys totalt haha.

    Mål med styrketräningen och cardion har jag dessvärre inte direkt mer än att ”bli starkare” samt gå ner i vikt eller bli tajtare rättare sagt via cardion.

    Jag har egentligen aldrig haft problem med att gå upp och ner i vikt, mitt problem är att hålla i träningen och kosten i längden.
    Men nu har jag hittat ett program som jag känner mig nöjd med, men jag kommer försöka byta lite scheman emellanåt för att inte tröttna för att det blir för enformigt.

    Men en bra form tills sommarn 2012 bör inte vara några problem sålänge jag inte skiter i det totalt men har skaffat mig mkt kontakter på gymmet som håller mig motiverad så det är en stor skillnad emot tidigare när man hela tiden tränade själv.

    Jag ska under nästa vecka försöka sätta upp lite mål gällande styrka och cardio.

    Du själv ser det ut att gå kanon för! Du har hållt i bra vad jag kan förstå enligt din journal. Eller dagbok som vi har. Bara kämpa på! Är kul att följa andra här på body då man hittar bra inspiration och motivation när man ser att det går bra!!

    #126447

    Kämpar på med dag 2 är fortfarande lite förkyld med halsen är ok sen i lördags så då är det bara att kötta på så gott som det går.
    Har hållt kosten bra även idag, känner att den passar mig perfekt just nu, trodde jag skulle vara lite allmänt seg i och med att det är mkt protte som den består av men det är inget jag märkt alls!
    Marinerade 2kg kyckling som jag har i en bunke i kylen så när man blir sugen är det bara att steka på!

    Summering från mitt pass idag rygg/tricep.
    Sittande kabelrodd 5 set
    Stångrodd 4 set
    Tbar tror jag den heter 4 set
    Ryggresning 4 set
    Latsdrag 5 set
    Latsdrag i maskin 2 set

    Pushdowns med U handtag 5 set
    Dips supersetat med Enarms pushdown i kabel 4 set

    Körde ett par tunga lågrep set men främst strikta med 10 reps typ bara för att komma in i det lite efter sjukveckorna :)

    Ska försöka köra lite pyramidset från och med nästa vecka men mer om det då!

    #126448

    Missade skriva igår.
    Hade sån äcklig jäkla träningsvärk igår i både rygg bröst, bara högg till efter jag mosat i mig käket vid lunch.
    Så kunde inte träna, kände att kroppen behövde vila från gym, så var ute och gick ca 1h 20min istället.

    Idag var jag på gymmet, träningsvärken har släppt tillräckligt för att kunna kötta igenom ett axelpass.
    Sittande hantelpress 5set
    Stående press med stång bakom nacken 4 set
    Flyes 4 set
    Sidolyft i cable 3 set
    Drag till hakan 4 dropsets
    Trapz med stång 3 set

    Körde även 20 min Cardio på crosstrainern i bra tempo och motstånd.

    Kosten har jag hållt bra. Tycker det flyter på bra med den. I helgen ska jag resa bort men ska försöka följa kosten så mycket det bara går.

    #126449

    Helgen so far..

    Fredags så körde jag löpning blandat med intervallträning i 60 min. Sög gutt då man märker att konditionen inte är som man vill. Bara att jobba på.
    Lördagen bestod av powerwalk cirka 90min, har inte hunnit med ngt pass på gymmet men är inte hemma så det blir svårt.
    Ska försöka hinna med ett pass när jag kommer hem ikväll men det återstår att se :)

    Angående kosten så har allt funkat bra, i går, lördags så var det bio så så unnade man sig chilinötter och så var man ju tvungen att testa dregens pollymix :ike::ike::ike:

    I morgon är det bildupdate och lite stats!

    #126450

    Vikt: 76,3kg
    Midjemått: 94,5cm

    Då var det dags att köra igång vecka 2.
    Får nog bli lite mer cardio då jag inte tycker att det blivit några märkbara resultat dessvärre.
    Ska försöka köra 15-20 minuter efter varje gympass denna vecka och sen även lite cardio på helgen.
    Kör ju även igång lite pyramidset där jag ska hålla mig mellan 10-4 reps i ett par set vid varje övning.

    #126451

    Denna veckan har startat riktigt bra!
    Kör 15-20 min på crosstrainern efter passen och har nu avvärkat bröst samt rygg denna veckan.
    Känner att det tagit riktigt bra!

    Lite mål inom styrkan kommer att komma här under veckan men jag känner att 85kg (idag 70kg) 2 reps om 3 mån ska vara nåbart, även 35kg uppåtlutad hantelpress 3 reps (idag 27,5kg).
    Det kanske är lite höga mål men det är alltid skönt att ha ngt som motiverar mig som ngn skrev här ovan :)

    Kommer fler mål för rygg, ben osv inom några dagar :)

    Ser fram emot axlar i morgon!!

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.