Vägen till toppformen – Asan

Home Forums Dagböcker Vägen till toppformen – Asan

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #51972
    #126522

    Hej!

    Är en tjej på 22 år som nu strävar efter att träna och äta mig till en kropp jag själv inte trodde jag skulle kunna få – den bästa kroppen jag kan få utifrån mina egna förutsättningar. Har alltid tyckt att träning varit kul och har tränat mycket och har en bra grund, men jag är även en matälskare vilket gör det svårt för mig att stå emot och på så sätt nå mitt slutgiltiga mål. Jag kommer bara halvvägs, men jag vill utmana mig extra hårt och nå hela vägen denna gång.

    Jag tror att jag vet vad som krävs, jag är medveten om att det kommer att ta tid, att jag måste ha flera delmål för att lyckas och att det kommer kännas otroligt jobbigt många gånger. Det svåra för mig kommer egentligen vara att köra det där extra hårda styrkepasset och att ha tålamod med deffandet för att minska fettmängden och underhudsfettet. Magmusklerna framtill och uthållighet är det jag tycker är allra jobbigast.

    Det är framför allt på överkroppen jag behöver skaffa muskler och bli lite större på, där har jag en hel del att jobba med. På nederkroppen har jag i mig själv muskulösa ben och rumpa och tänker därför inte lägga lika stor vikt där. Hela kroppen vill jag tajta till och minska i fettprocent och alltså omfördela kroppen lite; bli större upptill och mindre nedtill. Jag ska försöka köra så varierad träning som möjligt då jag har lätt för att enbart fastna på gymmet eller vid löpbandet. Tänkte därför lägga in pass i veckorna och hinna med tennis eller badminton någon gång då och då för att variera och minska chansen att tröttna. Blir till att varva konditionsträning med styrketräning. Är lite kluven kring hur tungt och hur många set jag ska göra för att bäst uppnå det resultatet jag är ute efter. Jag är 165 cm och väger ca 58 kg. Jag tänker inte gå mycket efter vågen utan mer efter vad spegeln och måttbandet visar. Mitt mål är att träna 5-6 ggr i veckan, med vilodag när det bäst passar eller när jag känner för det.

    Jag tänker vara strikt med socker då det förstör en hel del och ett långsiktigt mål är även att i stort sett ta bort det ur mitt liv. När jag unnar mig saker kommer det förmodligen istället bli: saker som saltade jordnötter, saltade och rostade mandlar, rostade majskorn, pistagenötter, cashewnötter, ett glas vitt vin, blue keld citron lime, frukt eller bär. Jag kommer alltså att tillåta mig själv att äta en liten mängd av detta på helger om jag verkligen känner för det. Självklart måste jag offra en hel del men jag ska ju inte få minskad livsglädje. Och jag ska göra annat än att bara träna och bli manisk.

    Mitt mål är att se vältränad och stark ut men samtidigt smal och kvinnlig med särskilt smala men vältrände ben, Jessica Biel på senare tid t.ex. eller videklippen nedan även om det är lite över mina mål:

    [http://www.youtube.com/watch?v=-HTD8AUG3Vc]

    [http://www.youtube.com/watch?v=CWwP4uxiWuA&feature=relmfu]

    [http://www.youtube.com/watch?v=Yy7Dh9HlTWI&feature=player_embedded#]!

    Mitt upplägg av maten kommer se ut:
    Frukost: 09:00 Proteinshake, keso, smoothie, gröt eller ägg och kaviar
    Lunch: 12:00 Protein med grönsaker och lite fett.
    Mellanmål: 15:00 Proteinshake, morotsstavar, apelsin eller osaltade nötter och frön.
    Kvällsmat: 18:00 Protein med grönsaker och lite fett
    Mellanmål: 20:00 Proteinshake, morotsstavar, apelsin eller osaltade nötter och frön.

    Allt detta hamnar på ca 1200 kcal/dag utan att ha dragit av kalorierna från träningen.

    Maten består i stora svängar av:
    Protein: Kyckling, lax, torsk, ägg, kalkon, tonfisk, makrill, keso, kesella, kräftskärtar, räkor, kikärtor, mozarellaost, nötfärs.
    Grönsaker: Rödbetor, morötter, avokado, lök, tomat, gurka, broccoli, hericots verts, kål, sallad.
    Fett: Olivolja, fetaost, oliver, nötter, creme fraiche, kaviar, ev. jordnötssmör, avokado.

    Tänker ha det här som en dagbok för mig själv men även för er som vill följa den – inspireras eller köra tillsammans. Återkommer om mer exakt hur jag tränar, vad jag äter, hur det går, hur det känns och självklart resultat. Kom gärna med tips, ideér eller peppning, blir tacksam för era kommentarer!

    #126523

    Tanken var att jag skulle kört första träningspasset idag men då halsen efter en veckas förkyldning och halsont fortfarande känns kass får jag vänta ytterligare några dagar och enbart köra flitigt med kosten. Riktigt drygt men det är bara att gilla läget. Oh vad jag längtar! Maten har i alla fall gått bra idag. Återkommer i ett senare inlägg exakt hur min träning kommer se ut. Startdatum är alltså idag 2011-09-19.

    #126524

    Första träningspasset gjordes i morse och även om jag inte kunde köra kondition var det otroligt skönt. Körde mitt pass med övre rygg, nedre rygg, biceps och axlar. Får hoppas att jag inte faller tillbaka och blir sjuk igen.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.