Weight Loss 2012

Home Forums Dagböcker Weight Loss 2012

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #51196
    #123401

    Åters största utmaningen drar igång!

    Nytt år nya möjligheter, nu skall jag fan…, årets nyårslöfte… ja klyschorna är många runt nyår men hur som helst har vi här ett projekt med start idag 1 januari 2012.

    Vi är 2 st kompisar som utmanar varandra att under 2012 brottas med viktnedgång, träning och nya vanor. Vi har olika förutsättningar och därför även en del olika mål men även många gemensamma.

    Jag har tidigare mycket bra personliga erfarenheter av journal här på BODY så jag har stora förväntningar. Mer information kommer efter hand och detta är endast starten på förhoppningsvis något mycket bra.

    Över och ut

    Bernuz (aka Stillframe sedan tidigare här på forumet)

    #123402

    Ja men då var vi igång med det nya året!

    En liten presentation kanske är på sin plats. In this corner:

    Björn (tidigare Zitruz och inte Stillframe som jag tidigare skrev, hjärnsläpp)

    Matchvikt 1 jan 2012: 130 kg
    Målvikt 1 jan 2013: 115 kg (En realistisk målvikt i etapper är bra att ha i tankarna men inget jag stirrar mig blint på)
    Slutgiltig målvikt: 85 kg
    ”Negativa” egenskaper: Lat och ibland oengagerad/oinspirerad. Även lite för glad i mat för mitt eget bästa.
    ”Positiva” egenskaper: Envis, effektiv, målmedveten och logiskt tänkande.
    Egenheter: Enarmad och kämpande!

    Som sagt så har jag vart här inne förut och journalat och det var då träningen visade goda resultat. På dessa 5 år som gått sedan denna tid har det hänt en hel del. Siffrorna på vågen har stadigt ökat och en olycka resulterade i en armamputation. Detta skapar nya utmaningar och kommer prägla min träning till stor del. Jag lär återkomma till detta ämne efter hand.
    För den nyfikne finns min tidigare journal här – [http://forum.body.se/showthread.php?t=3941 LÄNK]

    Med start igår utmanade alltså en kompis mig på viktnedgång under 2012 för att peppas, engageras och komma igång. Så nu väntar jag med spänning på dennes svar i denna tråd. Mer info komma skall.

    PS. glömde ju skriva hur träningen börjat för året. Än så länge endast promenader men ett mer produktivt plan håller på att sättas upp i detta nu.

    #123403

    Ja som sagt då var det igång då!

    Lite om lilla mig:

    Namn: Mattias

    Matchvikt 1 jan 2012: 130 kg (otroligt att vi har samma ingångsvikt)

    Målvikt 1 jan 2013: 100 kg (höga mål, är ju trots allt tävling)

    Slutgiltig målvikt: 90 kg (helt klart beroende på hur mycket muskler jag har mot slutet)

    ”Negativa” egenskaper: Har svårt att få igång bra rutiner, lätt att falla tillbaka i gamla vanor.

    ”Positiva” egenskaper: Gillar en utmaning och tävlingar. Gillar att laga mat, så har inga problem att modifiera portionsstolkear och innehåll i favoritrecept.

    Har inte vägt mig på massor med år så ”tydligen” har jag lagt på mig närmare tio kilo sen sist. Dags att få mer koll på vad jag gör och inte gör, äter och inte äter.

    #123404

    Ja men sedär nu kom det med :)
    Tycker du tar upp nåt viktigt, det är dags att få mer koll och bry sig lite mer.
    Vi kanske blir en till i vårt glada gäng snart och då kan det verkligen dra igång :)

    Denna vecka har det endast vart promenader på sschemat för min del men inom kort kommer jag undersöka vad det blir för inriktning på min träning. Gym, pass, simning eller mest cykel? Det återstår helt enkelt att se och det kommer vara en tid framöver där jag kommer få testa mig fram och se vad som passar mig.

    Skulle vi inte även kunna få in någon regelbunden sport på schemat?

    #123405

    Nu har jag kommit på en idè

    Sport och sport det finns mycket som är bra träning men som inte är så jäkla roligt. Sen finns det ju roliga saker som inte ger så mycket träning. Har diskuterat och pratat lite med en bekant om lite olika sätt att träna och ha roligt samtidigt. Paintball, det skulle vara otroligt roligt att få ut träning genom lite våld=D skämt och sido så ger det ju mer än bara blåmärken. Man rör sig utomhus och varierande träning. Funderat lite på om det skulle kunna vara ett problem med din arm, men det ska vi kunna lösa på ett innovativt sätt.

    Party hard!

    #123406

    ingen dum idé! skulle ju kunna se om vi kan hitta på nåt sånt snart. känner du nån med grejjer?

    #123407

    Finns grejer att köpa för inte så många kronor! Tror att man kan få bra grejer för ca 2000 kronor! har kollat lite på blocket redan!

    #123408

    ja en det är ingen dum idé! dock kan det ju bli lite lite med bara två pers. har vi fler som skjuter tro?

    #123409

    Jag har kollat runt lite och är en som är nästan säker och några som är intresserade så det ser bra ut! hehe har faktiskt redan beställt en markör! Men du behöver ju inte om du inte vill! hehe eller;) hehe

    Känns allt bra hittills? För mig känns det bra, men fortfarande inte helt inne i nya rutiner. Öl och mat har ju sina tjusningar.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.