Alkohol och deff

Home Forums Deff och fettminskning Alkohol och deff

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #66225
    #469755

    Tjena, funderade på en sak innan idag.

    Hur mycket kommer alkoholen påverka min deff och träning ? vi säger att jag dricker en Lördag som denna. Hur negativt är det?

    #469756

    Antagligen nästintill omöjligt o svara på.
    Men va fan, klart du ska ta dig en fylla!

    #469757

    Det beror på hur mycket kalorier du får i dig. På Systembolagets hemsida står det vad det är i de olika produkterna.

    #469758
    edinio wrote:
    Hur negativt är det?

    42.

    Mer negativt än om du låtit bli fyllan. Mindre negativt än om det skedde fler gånger i veckan.

    #469759

    jaa asså de är ju inte så att jag tänker dricka varje helg. har ju nu varit nykter sen nyår. men ja tänkte typ om man tar det MAX 1 gång i månaden?

    #469760
    edinio wrote:
    jaa asså de är ju inte så att jag tänker dricka varje helg. har ju nu varit nykter sen nyår. men ja tänkte typ om man tar det MAX 1 gång i månaden?

    Oavsett hur du vrider och vänder på frågan så kan ingen svara på det. Alkolisterna på parkbänken är ju sällan feta så med riktigt mycket fylla blir det kanske en riktig rejär deff.;)

    Skämt åsido, etanol ger 7kcal/g. Men om en fylla resulterar i överskott eller ej för just dig kan man ju inte säga. Du kanske dansar hela natten och dagen efter pallar du inte en matbit. Du kanske sitter och super en helt natt, avslutar med en kebabtallrik och käkar bakfyllemat framför TV:n hela dagen efter.

    Intressant nog forskningen väldigt tvetydig när det gäller alkohol och viktbalans och paradoxalt nog finns ingen direkt korrelation mellan alkoholkonsumtion och större risk för övervikt.

    Jag har skrivit en text om alkohol i bloggen och referens 2,3 och 4 är studier som handlar om just energibalans och viktreglering:
    [http://traningslara.se/blogg/alkohol/]

    #469761

    Du kommer INTE att förlora två veckors ansträngningar på gymmet, nej.

    #469762
    nutz wrote:
    Du kommer INTE att förlora två veckors ansträngningar på gymmet, nej.

    Joho! MINST!

    Eddie: Läste ditt inlägg. Var faktiskt riktigt uppfriskande att få fakta och inte spekulationer i detta ämne för en gång skull.

    Dessvärre var det även en bidragande orsak till mitt tomma bankkonto efter fredagskvällen på krogen :emo-thumb

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.