Ännu ett försök..

Home Forums Deff och fettminskning Ännu ett försök..

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #78910
    #706883

    Tjena.

    Jag är en kille på 19år som ligger kring 90 pannor.
    Jag lirar ishockey (på relativt hög nivå ) 6ggr i veckan och försöker klämma in minst 3-4 gym pass mellan isen och plugget.
    Jag har föröskt mig på att deffa 2-3 gånger sådär halvseriöst bara genom att sluta trycka i mig skräp som burgare och dylikt och byta ut en del av kolhydraterna mot protein. Men helt utan resultat, det ända jag upplevt är att jag inte alls orkat lika bra under passen men vikten är den samma.
    det känns nästan som att jag måste ha det där skrovmålet från korvgubben lite då och då för att orka med helt enkelt.
    Så alltså måste det ju vara kosten det brister på för träningsmängden tror jag väl inte att det är?

    En vanlig dag:

    07:00 Frukost : Fullkornshavre med en macka.

    11:00 Lunch : ( här är jag vrålhungrig ) här har jag en lunchlåda som består av det som blev över från middagen dagen innan. Äter mig mätt

    12:00 – 13:20 Gymmet, slänger i mig en banan eller 2 och en gainomax efter.

    16:00 Middag – Pasta med nånting typ Korv,köttbullar,tonfisk ( håller mig borta från såser ) men pasta blir det nästan alltid.

    17:30 – 19:00 Ispass,

    19:45 : Kvällsmål, här är hungern som värst och jag drar i mig en proteinshake dirket jag kommer från hallen och sen rör jag ihop pasta/potatis och kycklig/tonfisk/korv/köttbullar, vad som helst bara jag blir mätt.

    22:00 tar mig en banan innan jag lägger mig fast jag hade kunnat äta betydligt mer men man har ju fått höra att man inte ska trycka i sig mat just innan man lägger sig.

    Jag vet att det är svårt att hjälpa när jag inte skrivit ner precis hur mycket av allt varje måltid innehåller emn jag äter oftast tills jag blir mätt, som exempel kan jag säga att en middag bestående av 2 stora kycklingfiléer och 2,5 dl mackaroner brukar räcka :o.

    Personligen så tycker jag att jag äter ganska mycket men som jag sa tidigare så känns det itne som att jag kan dra ner värst mycket på just mängden mat för då orkar jag inte träna vilket är ett av problemen. Det andra är att jag inte kan räkna ut min dagliga förbrukning då ispassen variera i intensitet och att gymapassen blir färre eller fler beroende på hur jag orkar så därför vänder jag mig till er här på forumet.
    Mitt mål är att gå ner 4-5 kg utan att tappa muskler så alla tips,synpunkter och kommentarer om hur/vad jag ska äta,om jag tränar för mycket, är välkommna då jag har bestämmt mig för att nå målvikten defn här gången:nod

    Tack för att ni tog er tid//Juha

    #706884

    Något jag direkt reagerade på att du äterr relativt mycket kolhydrater i förhållande till protein, fett verkar du undvika i stor mån vilket också kan göra det svårare för kroppen att släppa fett som finns. Utan att drastiskt dra ner på energiintaget vilket bör ligga högt för du är såpass aktiv som du är föreslår jag att du byter ut några små kolhydratsmål mot lite mer protein då det mättar bättre och längre. Jag menar som efter träningen istället för 2 bananer och 1 gainomax kanske 2 bananer och en proteinshake. Gainomax innehåller 60% kolhydrater om jag inte minns fel och du får gott och väl i dig tillräckligt med kolhydrater genom bananerna, iallafall om det bara är en akutlösning tills du kommer hem och äter mängder där igen. Innan du går och lägger dig, skippa bananen och koka ägg, 5-7 äggvitor kan du gott och väl äta, det mättar bra och tillför bra protein som kroppen kan ta vara på under natten, kolhydrater gör det svårare för kroppen att bränna fett och eftersom du inte tränar så sent och äter efter träningen räcker det gott och väl,

    Nu blev det lite mycket men jag summerar, byt ut några onödiga kolhydrater mot protein för att de framförallt mättar bättre och hjälper dig att behålla marginellt mer muskelmassa vid eventuellt kaloriunderskott så ska det nog lösa sig, du verkar ju träna väldigt mycket som du gör, kämpa på!

    #706885

    En lite offtopic fråga.
    Hur funkar ditt liv i övrigt med plugg osv?
    Din situation ser ut som min såg ut ifjol men jag orkade inte. Jag gick in i en stor jävla betongvägg som sen också rasade över mig så nu inför detta år har jag slutat med hockeyn för att inte skolan ska dra åt helvete!

    #706886
    Str8edge wrote:
    Tjena.

    Jag är en kille på 19år som ligger kring 90 pannor.
    Jag lirar ishockey (på relativt hög nivå ) 6ggr i veckan och försöker klämma in minst 3-4 gym pass mellan isen och plugget.
    Jag har föröskt mig på att deffa 2-3 gånger sådär halvseriöst bara genom att sluta trycka i mig skräp som burgare och dylikt och byta ut en del av kolhydraterna mot protein. Men helt utan resultat, det ända jag upplevt är att jag inte alls orkat lika bra under passen men vikten är den samma.
    det känns nästan som att jag måste ha det där skrovmålet från korvgubben lite då och då för att orka med helt enkelt.
    Så alltså måste det ju vara kosten det brister på för träningsmängden tror jag väl inte att det är?

    En vanlig dag:

    07:00 Frukost : Fullkornshavre med en macka.

    11:00 Lunch : ( här är jag vrålhungrig ) här har jag en lunchlåda som består av det som blev över från middagen dagen innan. Äter mig mätt

    12:00 – 13:20 Gymmet, slänger i mig en banan eller 2 och en gainomax efter.

    16:00 Middag – Pasta med nånting typ Korv,köttbullar,tonfisk ( håller mig borta från såser ) men pasta blir det nästan alltid.

    17:30 – 19:00 Ispass,

    19:45 : Kvällsmål, här är hungern som värst och jag drar i mig en proteinshake dirket jag kommer från hallen och sen rör jag ihop pasta/potatis och kycklig/tonfisk/korv/köttbullar, vad som helst bara jag blir mätt.

    22:00 tar mig en banan innan jag lägger mig fast jag hade kunnat äta betydligt mer men man har ju fått höra att man inte ska trycka i sig mat just innan man lägger sig.

    Jag vet att det är svårt att hjälpa när jag inte skrivit ner precis hur mycket av allt varje måltid innehåller emn jag äter oftast tills jag blir mätt, som exempel kan jag säga att en middag bestående av 2 stora kycklingfiléer och 2,5 dl mackaroner brukar räcka :o.

    Personligen så tycker jag att jag äter ganska mycket men som jag sa tidigare så känns det itne som att jag kan dra ner värst mycket på just mängden mat för då orkar jag inte träna vilket är ett av problemen. Det andra är att jag inte kan räkna ut min dagliga förbrukning då ispassen variera i intensitet och att gymapassen blir färre eller fler beroende på hur jag orkar så därför vänder jag mig till er här på forumet.
    Mitt mål är att gå ner 4-5 kg utan att tappa muskler så alla tips,synpunkter och kommentarer om hur/vad jag ska äta,om jag tränar för mycket, är välkommna då jag har bestämmt mig för att nå målvikten defn här gången:nod

    Tack för att ni tog er tid//Juha

    Med tanke på hur mycket du tränar tycker jag det verkar vara för lite mat!
    Håller med Baquizz om Proteindrink och bananer direkt efter gymmet.Före ispasset skulle jag nog också häva i mig en proteindrink.
    Ta även en banan samt proteindrink efter ispass. Käka en omelett eller drick ett glas mjölk samt en frukt innan sängdags.
    Frukost: Fiberhavregrynsgröt + ett kokt ägg eller två.Däremot till motsats till Baquizz tycker jag med tanke på dina hårda ispass att du äter för lite kolhydrater till huvudmålen. Till middag och lunch skulle jag nog öka lite mer pasta men äta bara fullkornspasta.Ser inga grönsaker?? Kokta grönsaker mättar!
    Det är mina tips! Lycka till!

    #706887

    börja räkna hur mycket kalorier du äter
    och sen ät inte mer än vad du gör av med.

    de kanske är jobbigt men det kommer definitivt att funka :P

    #706888
    JamalBudim wrote:
    börja räkna hur mycket kalorier du äter
    och sen ät inte mer än vad du gör av med.

    de kanske är jobbigt men det kommer definitivt att funka :P

    +1. Om man gör det ordentligt måste det fungera.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.