Åsikter om mitt träningsupplägg!

Home Forums Deff och fettminskning Åsikter om mitt träningsupplägg!

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #102535
    #1077894

    Tjena,
    Jag ska börja träna igen, har tid nu när jag har sommarlov. Jag är ca 173 cm lång och väger runt 90 kg. Jag har lagt upp ett träningschema för mig själv och vill ha åsikter på detta:

    Mål:
    gå ned i vilket utan att förlora muskelmassa. Jag har lagt på mig en massa muskler men jag är lite överviktig och vill därför gå ner ett par kilo, för att bli mer ”tajt” i kroppen.

    Schema:
    Mån: bröst, biceps
    Tis: triceps, axlar
    Ons: löpning
    Tors: rygg, nacke
    Fredag: ben
    Lördag: vila
    Söndag: löpning

    Diet:
    Mycket protein (inga shakes) och fett, begränsad mängd kolhydrater.

    Vore väldigt snällt om du kunde säga din åsikt, just om detta är en bra plan för att FRÄMST gå ned i vikt.

    #1077930

    Jag skulle inte lagt Triceps/axlar efter ett bröstpass då det är lätt att koppla in dem i bröstpasset som hjälpmuskler, lägg det passet isf. hellre på Lördagen :)

    Nyckeln till din viknedgång kommer att vara dieten vilket beror på mängden du stoppar i dig utav all mat. Upplägget av dieten är bra, men som sagt tänk på mängden, man kan inte äta hur mycket fett och protein för då kommer det resultera i att du går upp i vikt. Kcal in vs kcal ut.

    #1077937

    Okej tack, men ser det bra för övrigt vad gäller träningsupplägget etc. Jag har gymmat förr och vet de flesta teknikerna och så men vad gäller löpningen så tänkte jag köra HIIT:

    10 min lätt joggning
    15 min intensiv ( 30 sekunder löpning så fort som möjligt följt av 15 sekunder vila osv.
    5 min nedvarvning/ stretch

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.