Äter jag för mycket???

Home Forums Deff och fettminskning Äter jag för mycket???

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #522633

    Ännu en ändring på min kost, har provat gi, lchf, lågkolhydrat men oftast har jag tappat kontrollen. Blivit att jag levt på ca 700-800 kalorier om dagen ett tag (svält) som alltid lett till hetsätning pga lågt intag av kalorier. Så nu försöker jag hitta något som både mättar mig o långsiktigt gå ner i vikt. Fö jag har dragit på mig en hel del kilon av all svält vs hetsätning.
    Så här har jag ätit nu ett par dagar känns som om det är mycket , men jag försöker hitta en balans mellan hunger och mättnad då jag inte har det för jag har svävat mellan svält och hetsätning.
    Frukost havregrynsgröt&qouina 1 dl + 1 kiwi+ 1 äpple
    mellanmål en frukt
    lunch kycklingfile med avokado sallad eller 1 burk kikärtor+avokado
    middag 2 burkar kikärtor(jag vet det är skit mycket) + avokado eller kyckling, lövbiff + avokado.
    Kvällsmål en liten fruk om jag är hungrig typ ett halvt äpple eller grape.
    Det här med kikärtor vet jag inte varför jag har blivit galen i, min kropp skriker efter det. har aldrig varit glad för kikärtor men hlt plöstlig. annars är det kött och kyckling och även fisk jag har ätit myckt av.

    Jag vill gärna ha synpunkter för ag skämms över mit ätande för jag vill ju samtidigt gå ner i vikt. Jag vill gå ner långsiktigt och samtidigt känna att jag kan vara mätt och inte ständigt dra ner på kalorier o samtidigt träna som en galning.

    Tacksam för synpunkter

    #70351
    #522635

    Om du äter för mycket eller för lite kan jag inte uttala mig om då jag inte vet vare sig hur mycket du äter, hur mycket du väger eller hur aktiv du är.

    Men spontant tycker jag du ska skipa frukten då den mättar dåligt.
    Kvarg, broccoli, gröt, ost mm mättar mer på samma kalorier

    #522637
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Om du äter för mycket eller för lite kan jag inte uttala mig om då jag inte vet vare sig hur mycket du äter, hur mycket du väger eller hur aktiv du är.

    Men spontant tycker jag du ska skipa frukten då den mättar dåligt.
    Kvarg, broccoli, gröt, ost mm mättar mer på samma kalorier

    Jag är 174 väger 54 -56, vanlig vardagsmotion/jobb ska börja träna , men först ska jag få ordning på min kost inann jag börjar träna. Vill hitta en balans.

    #522639

    Frukost havregrynsgröt&qouina 1 dl + 1 kiwi+ 1 äpple
    mellanmål en frukt
    lunch 200g kycklingfile med 1 avokado sallad eller 1 burk kikärtor+1 avokado
    middag 2 burkar kikärtor(jag vet det är skit mycket) + 1 avokado eller ca 200gram kyckling, ca 200 g lövbiff +1 avokado.
    Kvällsmål en liten fruk om jag är hungrig typ ett halvt äpple eller grape.
    Det här med kikärtor vet jag inte varför jag har blivit galen i, min kropp skriker efter det. har aldrig varit glad för kikärtor men hlt plöstlig. annars är det kött och kyckling och även fisk jag har ätit myckt av.

    Jag vill gärna ha synpunkter för ag skämms över mit ätande för jag vill ju samtidigt gå ner i vikt. Jag vill gå ner långsiktigt och samtidigt känna att jag kan vara mätt och inte ständigt dra ner på kalorier o samtidigt träna som en galning.

    Tacksam för synpunkter[/QUOTE]

    #522641

    Jag vet att jag är smal, men jag vill få tillbaka min ursprungsvikt 51-52 eller försöka hålla denna vikten jag har. Vill sluta hetstäta och sluta svälta. Jag vill känna mig mätt och ha ett normalt förhållande till mat och hoppas på att min kropp slutar skrika efter konstiga saker:(.

    #522643

    Ok. Antar då att du är tjej med tanke på din vikt.
    Hur tränar du och hur gammal är du?

    #522645

    Ok. Antar då att du är tjej med tanke på din vikt.
    Hur tränar du och hur gammal är du?

    Edit:Såg att du inte tränar

    #522647
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Ok. Antar då att du är tjej med tanke på din vikt.
    Hur tränar du och hur gammal är du?

    Edit:Såg att du inte tränar

    jag är 23 jag är en tjej, tränar inte något förutom vanlig vardagsmotion/jobb.
    Är det för mycket??

    #522649
    mee8 wrote:
    jag är 23 jag är en tjej, tränar inte något förutom vanlig vardagsmotion/jobb.
    Är det för mycket??

    Vad säger spegeln?

    Om du tränar, blir starkare och spegeln säger att du ser bra ut: perfekt!

    Om du tränar (eller inte tränar) och spegeln säger att du blivit plufsigare: se över din kosthållning. Tänk dock på naturliga variationer i vätska av salt & ägglossning.

    Släng vågen!

    #522651
    mikaelj wrote:
    Vad säger spegeln?

    Om du tränar, blir starkare och spegeln säger att du ser bra ut: perfekt!

    Om du tränar (eller inte tränar) och spegeln säger att du blivit plufsigare: se över din kosthållning. Tänk dock på naturliga variationer i vätska av salt & ägglossning.

    Släng vågen!

    Tycker jag har blivit större därför har valt att äta regelbundt o nyttigt o tillräckligt för att inte hamna i mitt svält vs hetstning. Så om jag ser över min kost nu så tycker jag att jag blir mätt men är samtidigt rädd att gå upp mera för jag har inte ätit så myckt på länge,därför vill jag ha synpunkter på min kost

    #522653

    Ska lära dig ensak… man kan aldrig äta för mycket ;) Om man vill bygga muskelmassa får man inte vara rädd för att äta, man ska äta mycket och inte svälta sig, hålla igen etc. :)

    #522655

    Precis ät på och mer mat än du äter nu. Du kan ta 1 creme fraiche burk också till varje lunch och middag. Så kommer du få mer muskler! :up:

    #522657
    mee8 wrote:
    Jag vet att jag är smal, men jag vill få tillbaka min ursprungsvikt 51-52 eller försöka hålla denna vikten jag har. Vill sluta hetstäta och sluta svälta. Jag vill känna mig mätt och ha ett normalt förhållande till mat och hoppas på att min kropp slutar skrika efter konstiga saker:(.

    Får du hjälp med detta? Om du vill kan du ta det över PM.

    #522659

    Eftersom du har haft ätstörningar behöver du vara försiktig.
    Jag tycker det känns som du äter lite för lite, men bättre att du äter som nu än att du nojjar upp dig och slutar äta.
    Börjar du träna kommer kroppen ändra form och du kan mycket väl vara mer nöjd med din kropp trots tyngre vikt än dom 51-52 kg du eftersträvar.
    Ge det tid och titta i spegeln istället för på vågen

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.