Att deffa som tonåring?

Home Forums Deff och fettminskning Att deffa som tonåring?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #564357

    Jag har nu gått ner 5kg på 6 veckor med hjälp av King Grubs deffguide, men jag är 17år och vill ju utnyttja nybörjarökningarna då jag bara har tränat i cirka 6 månader. Väger 70kg på 175cm nu men har fortfarande överflödigt fett bl.a runt magen som jag vill ha bort.

    Känns nästan farligt, kan knappt äta nånting längre ifall jag inte vet hur mycket kcal/protein/kolhydrater/fett det är i det.

    Så går det att tappa fettmassa utan att behöva tänka på deff hit och deff dit?
    Har cirka 85cm i midjemått, hade 93cm vid deffstarten. Vad anser ni att jag bör göra?

    #71590
    #564358

    Ja, det står klart och tydligt i kin grubs deffguide att om du äter mindre än ditt totala energibehov så kommer du att gå ner i vikt.

    #564359
    Wanted wrote:
    Så går det att tappa fettmassa utan att behöva tänka på deff hit och deff dit?

    Ja definitivt. Särskilt om du upplever att det är ett problem som börjar ta upp mer och mer av dina tankar och får dig att må sämre.

    #564360
    Eddie Vedder wrote:
    Ja definitivt. Särskilt om du upplever att det är ett problem som börjar ta upp mer och mer av dina tankar och får dig att må sämre.

    Okej. Ja jag har mer eller mindre blivit besatt över denna fettminskning.

    #564361

    Se upp så att ditt beteende över går till en ätstörning…

    #564362

    Hur beskrivs symptomen vid ätstörning?

    #564363

    finns google;) Men låter inte riktigt bra när du e så fixerad vid vad du äter bara det i sig kan man kalla en ätstörning

    #564364
    Mathew_06002 wrote:
    finns google;) Men låter inte riktigt bra när du e så fixerad vid vad du äter bara det i sig kan man kalla en ätstörning

    Till mitt försvar så kollade jag faktiskt wikipedia innan jag frågade :p

    #564365

    Om du nu faktiskt upplever att ditt ätbeteende börjar bli ett problem och du oroar dig redan i dagsläget så har du kommit en bra bit på vägen för att i all fall motarbeta det innan det gått för långt.

    Om så är fallet är det starkt jobbat och du skall vara stolt över dig själv för den mogna insikten.:)

    Kanske kan du hitta en del att läsa här?

    [http://riksforeningenmotatstorningar.se/default_.asp?L2=102]

    Än mer har du i detta dokumentet där det finns definitioner, en diger beskrivning av symptom, förekomst, prevention och behandling m.m.

    Prevention av ätstörningar – kunskapsläget idag. Statens folkhälsoinstitut, 2004:40

    [http://www.fhi.se/upload/PDF/2004/rapporter/r200440preventionavatstorningar.pdf]

    #564366

    håller ngo med, tonåring å ätstörningar, gör inte mina misstag e du vääääääldigt snäll. E bland de värsta du kan tänka dig.

    #564367

    Men om man vänder på det är det absolut inget fel i att akta sig för att bli fet eller i att vara medveten om vad man äter.

    #564368

    Självklart inte. Men låter som det e lite för mycket av d goda tänkandet i detta fallet..

    #564369

    Bara att deffa på.

    Men jag tycker att du faktiskt ska hålla dig så enkelt som: Dra ner lite lätt på portionerna(ev. byt ut lite carbs mot grönsaker och protein), skippa godis under vardagarna och kör nåt konditionspass då och då. Svårare än så är det inte.

    Det misstag jag gjorde på min förra deff var att jag var helt besatt av kalorier, försökte räkna varenda liten kalori och det blir man trött på i längden och gör att du inte kommer kunna hålla på speciellt länge. Nyckeln är att göra det till en del av vardagen, att man inte tänker på att man deffar och plågas av det hela tiden.

    Lycka till!

    #564370

    Hur är det med kolhydrater på kvällen då? Lagras det in som fett över natten då eller?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.