Behöver hjälp med 3 frågor!

Home Forums Deff och fettminskning Behöver hjälp med 3 frågor!

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #66389
    #470448

    Hej

    Jag startade min deff för 3 dagar sedan men jag behöver hjälp med dem här tre frågorna som jag ständigt funderar på.

    1.Om man minskar sitt kalori intag med 1000kcal fast äter fett på kvällen går man ner i lika mycket i vikt som man hade gjort om man ätit (samma mängd) fett tidigare under dagen?

    2. Hur påverkar den mängd fett man äter under dagen hur mycket man går ner i vikt om man nu ändå håller sig till ett kaloriunderskott låt och säga -1000 kcal om dagen? Går man fortfarande ner i vikt?

    3. Om man som jag planerar och dricka proteintillskott 3 gånger /dagligen och tycker det smakar illa med vatten. Går det lika bra att blanda med mjölk? Skulle jag gå miste om något om jag gjorde det?

    /mvh

    #470449
    harmonica wrote:
    1.Om man minskar sitt kalori intag med 1000kcal fast äter fett på kvällen går man ner i lika mycket i vikt som man hade gjort om man ätit (samma mängd) fett tidigare under dagen?

    Konstig fråga. Menar du att du utesluter fett totalt under en hel dag och sedan tillgodoser ditt fettbehov i form av enbart olja på kvällen?

    Om man gör något så extremt och urbota korkat lär det i sinom tid ge ohälsosamma konsekvenser som i längden missgynnar din kroppssammansättning ja.

    Men om du syftar på ett mindre sjukt exempel där du äter fett som en normal människa under dagen samt låter kvällsmålet vara extra fettrikt så lär inte skillnaderna bli det minsta märkbara om övriga faktorer är likvärdiga.

    Studier finns som pekar på att ett fettrikt och/eller högglykemiskt kvällsmål kan vara något sämre men tveksamt om det har någon betydelse. Jag gillar själv feta kvällsmål, de håller mig mer trivsamt mätt och belåten än ett mål mat med större volym men samma energiinnehåll.

    harmonica wrote:
    2. Hur påverkar den mängd fett man äter under dagen hur mycket man går ner i vikt om man nu ändå håller sig till ett kaloriunderskott låt och säga -1000 kcal om dagen? Går man fortfarande ner i vikt?

    Ja i det fallet går du ner i vikt vid både lågfettdiet och högfettdiet.

    harmonica wrote:
    3. Om man som jag planerar och dricka proteintillskott 3 gånger /dagligen och tycker det smakar illa med vatten. Går det lika bra att blanda med mjölk? Skulle jag gå miste om något om jag gjorde det?

    Du får i dig kcal från mjölken som du måste räkna in i ditt totala intag. Men inte är det på något sätt sämre för det. Väljer du tre drinkar med vatten kontra tre med mjölk kan du ju i ena fallet äta mer än i ”mjölkfallet.”

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.