behöver info om deff snälla hjälp :)

Home Forums Deff och fettminskning behöver info om deff snälla hjälp :)

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #70333
    #522068

    Tjena allihopa :)
    Jag är en 15åring och är 1.80 cm lång :) vägen 97 kg ^^
    Jag tränar 5gånger per vecka (2 muskler grupper /dag), Började på mitten av sommaren och körde thaiboxning innan (ska börja på MMA)
    Mitt problem är att jag vägen mycket men man ser inte det på mig , det ända som är inte bra är magen (som är fett^^)
    Ska började Deffa nu i mars (när det började bli varmare) , hur ska jag göra ? har läst king grubs(vet ej hur han stavas exakt) Deff guide, men fattar ungefär hälften , jag räknade hur mycket kalorier jag behövde när jag tränade var 4398.23 kcal och verkar inte det vara lite för mycket ?är vara 15 fan XD och om jag ska gå ner i vikt så ska man ju typ ligga på minus 500 kcal om dagen?men är det rätt eller?

    tack i förhand :)(sorry om jag är lite efter ^^) all hjälp godtags lr info tack! :)

    #522070

    tackar Flessa :)en sak till bara ^^ fattar inte hur man ska räkna ut hur mycket protein 2 gram/kilo du vägen ? typ 2 gånger min vikt ska va proteiner? :)

    #522072
    XeeD12 wrote:
    tackar Flessa :)en sak till bara ^^ fattar inte hur man ska räkna ut hur mycket protein 2 gram/kilo du vägen ? typ 2 gånger min vikt ska va proteiner? :)

    2gr / kg kroppsvikt

    Väger du 70kg ska du inta 2*70gr/protein = 140gr protein/dag! Så ja, 2*din kroppsvikt! :)

    #522074

    Enkel formel som fungerar hyfsat för de flesta som inte har STENKOLL…

    CA 1 g fett, 2 g kolhydrater, och 3 g protein per kilo kroppsmassa. Dvs, för dig, CA 97 g fett, 194 g kolhydrat, 291 g protein, totalt ca 2800 kcal.

    Justera något uppåt eller neråt beroende på resultat.

    #522076
    XeeD12 wrote:
    Tjena allihopa :)
    Jag är en 15åring och är 1.80 cm lång :) vägen 97 kg ^^
    Jag tränar 5gånger per vecka (2 muskler grupper /dag), Började på mitten av sommaren och körde thaiboxning innan (ska börja på MMA)
    Mitt problem är att jag vägen mycket men man ser inte det på mig , det ända som är inte bra är magen (som är fett^^)
    Ska började Deffa nu i mars (när det började bli varmare) , hur ska jag göra ? har läst king grubs(vet ej hur han stavas exakt) Deff guide, men fattar ungefär hälften , jag räknade hur mycket kalorier jag behövde när jag tränade var 4398.23 kcal och verkar inte det vara lite för mycket ?är vara 15 fan XD och om jag ska gå ner i vikt så ska man ju typ ligga på minus 500 kcal om dagen?men är det rätt eller?

    tack i förhand :)(sorry om jag är lite efter ^^) all hjälp godtags lr info tack! :)

    Om du klarar av att det utan att må psykiskt dåligt så kan du ligga på runt 700 kcal minus/dagen, detta kommer bli ca ett kg var 10e dag.

    Det du skall ligga högst på är protein, du kan hitta det i tex kvarg(kesella på ica, blanda med fun-light), kyckling, tonfisk(blä) m.m.

    Styrke träna 3-5 ggr veckan, detta kommer leda till mkt mindre muskel-förlust (du vill ju ha nånting att deffa fram), ett smart inköp kan också vara ngn påse protein pulver, se då till att de enbart är detta och låt dig ionte luras av reklamen runt typ gainer, det är enbart protein med socker.
    Ta pulvret efter träning.

    om du skall börja i mars så blir det ca 90 dagar till sommaren (gissar på att det är också dit du vill bli i lite bättre form), det blir 9 kg minus om du lägger dig på 700kcal-/dagen.

    Lycka till!

    #522078

    Redogör, i detalj, dina kostvanor så ska vi peka på vad du gör fel.

    #522080

    Okej tack så mycket allihopa!! :)

    #522082

    Nutz, menar du vad jag äter ungefär på en dag?

    Frukost:(kl halv 7)
    2 kokta ägg
    2 knäckebröd med kalkon och tomat på
    protein dricka
    1 glas mjölk

    Mellanmål(9-11)
    2Grovt bröd med skinka , ost och sallad på
    1-2 glas vatten

    Lunch (11.30-12.30)
    Det skolan har att bjuda på
    Men annars tar jag kött , pasta/potatis eller vad det nu är för kolhydrater som erbjuds och mycket sallad med lite olivolja på :)

    mellanmål:(2-3)
    Protein dricka och 1 banan eller äpple

    Middag:(mellan 4-halv7)Gillar att äta 1-2 timmar innan jag drar till gymmet och går dit kl 7
    Fullkorspasta/ris med kycklingfile
    sallad med olivolja och lite citronsaften på ,
    Ett glas mjölk och ett glasvatten

    Innan jag lägger mig så dricker jag sloow protein och efter träningen dricker jag protein dricka(whey-80)

    så ser ungefär för mig men det är inte alltid ris och pasta tex äter andra saker också
    Och det blir 1 cola burk per dag :)

    #522084

    , fredrik92a , ska/kan man blanda kesella med fun-light drickan?:)

    #522086
    XeeD12 wrote:
    , fredrik92a , ska/kan man blanda kesella med fun-light drickan?:)

    Jao annars smakar det väldigt illa, med fun-lighten blir det väldigt gott

    #522088

    okej :) tack!:)

    #522091

    Tar du endast bort din burk cola ger det en teoretisk viktminskning på ca 1.5 hekto i veckan eller ca 8 kg på ett år

    #522093

    Ok :) men är det inte bäst att bara käka kesellan direkt, utan några tillsatser :)? då ska jag ta bort colan och kanske dricka det 1 gång per vecka^^:)

    #522095
    XeeD12 wrote:
    Ok :) men är det inte bäst att bara käka kesellan direkt, utan några tillsatser :)?

    Nej det behöver det inte vara. Det kan vara både bättre och sämre.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.