Behöver råd och hjälp angående om deff

Home Forums Deff och fettminskning Behöver råd och hjälp angående om deff

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #100725
    #1073444

    Hej!

    Jag är 17 år och väger 95 kg jag vill börja deffa men jag vet inte hur jag ska äta! Jag vetinte heller vad för mat som är bra när man ska deffa osv, Jag hade tänkt att hamna mellan 74-80 kg deffad en kropps fett på 8-10% tror ni att de går?

    #1073479

    allt handlar om din inställning och vilja så går allt. jag har gått ned från 97kg-83 kg och nu deffar jag för att få magrutor :)

    tänk på ta bort eller begränsa alla onödiga kalorier så som godis,läsk chips men öven mjölk,juice och så som är riktiga kaloriefällor.

    tips laga maten sjäkv och ät ren mat så som kyckling med rå ris och kokt majs eller broccoli sedan med en smal sås gjord av mini creamfresh som innehåller 5%fett och ta då bara 50 gram vilket bara är 40 kcl.

    kan säga att det mesta handlar om kost kalori ut kalori in.

    börja jogga lågintensivt 40-50 min per dag
    jag gick ned på detta sätt 10 kg på 6 veckor dem första kilona rasade bokstavligen bort.

    kort sagt väg maten kolla vad den innehåller för kalorier, ät mycket grönsaker och ut och jogga med dig samt styrketräna också :)

    //Jake

    #1073482

    Läs igenom denna guiden https://www.body.se/forum/deff-och-fettminskning/deffguide-266225

    Enkla tips:
    1 Ta bort all skräpmat och annat onyttigt.
    2. Räkna ut hur mycket kcal du gör av med per dag http://matkalkyl.se/berakna-energibehov-kcal.php och lägg upp ett kostschema utifrån det. Tänk på att om du vill gå ner 0.5kg per vecka ska du ligga på ett underskott på ca 500kcal.
    Detta är rekomenderat för att inte tappa i muskelmassa men jag tror du kan ligga på ett lite högre underskott iaf i början av dieten.
    3. När du lägger upp schemat ha ett högt proteinintag på mellan 1.5-2g/kg och ett fettintag på ca 1g/kg. Sedan fyller du upp med kolhyderater till önskat kcal intag
    4. Ta med egen mat till skolan, ett tips är kyckling och ris som går att äta kallt. Ta även med mellan mål vid långa dagar ha inte mer än 3-4h mellan dina måltider.
    5. Ha fett, protein och kolhyderater till varje måltid.
    6. Var strikt med schemat.

    Första veckorna i deffen tappar du mer vikt än de följande då kroppen tappas ut på vatten o slemprodukter. Kolla inte i spegeln då kommer du inte se resultat. Kolla på vågen och ta mycket bilder på dig själv då du kan jämföra dina nya bilder mot dina gamla, i spegeln kollar du varje dag och på en dag kommer inte din kropp förändras så mycket att du kan se det med ögat.

    Mvh Vincent

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.