”Deff” eller dags att tappa fett.

Home Forums Deff och fettminskning ”Deff” eller dags att tappa fett.

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #570993

    Hejsan.

    Jag har nu tränat ett bra tag och lagt på mig bra många kilo (både muskelmassa och fett). Men det sistnämnda skulle jag vilja bli av med.

    Jag har börjat dra ner på min mat per dag. Och direkt efter jag har varit och gymmat är jag ute och går i hyfsat tempo i 45min- 60min.

    Problemet jag har är att jag tränar vid 18, hinner inte tidigare efter jobbet med tanke på att jag måste äta innan gymmet. Sen kanske runt 1930 så är jag ute och går, är där något negativt med att bara gå direkt ifrån gymmet och ut och gå. Efter gymmet häller jag i mig 1,5dl protein pulver och 1/4dl druvsocker och kreatin.

    Jag går 4dagar i veckan, håller Fre-Sön, tycker ni upplägget är bra?

    Har ni några förslag på hur jag annars ska gå till väga? Behöver mycket tips och trix, tanken är att vara hård vid Augusti när jag ska åka utomlands en längre period. Dock är det ju så klart roligare om man märker av skillnad innan sommaren är här.

    Edit, stats kommer här:
    22år gammal
    184cm lång
    90kg tung.

    Mvh

    #72049
    #570994

    Varför inte gymma direkt efter jobbet?
    Sen hem o käka middag, duscha o slappa en stund, o ta din promenad direkt innan kvällsmålet?

    #570995

    varför inte köra motion med lite högre intensitet? springa, cykla osv. Alternativt köra lite Hög intensiv interval träning. Är enligt min åsikt mycket mer effektivt plus att du sparar en jäkla massa tid.

    #570996
    kalkborste wrote:
    varför inte köra motion med lite högre intensitet? springa, cykla osv. Alternativt köra lite Hög intensiv interval träning. Är enligt min åsikt mycket mer effektivt plus att du sparar en jäkla massa tid.

    Är man tung och nybörjare är det inte en chans att man de facto kan få ut något värdefullt ur intervallträning. Det krävs trots allt en grundkapacitet för att ens kunna genomföra det.

    #570997
    Eddie Vedder wrote:
    Är man tung och nybörjare är det inte en chans att man de facto kan få ut något värdefullt ur intervallträning. Det krävs trots allt en grundkapacitet för att ens kunna genomföra det.

    Med tanke på att jag har gått upp en 2Xkg sedan skolan och då man körde mycket jogging och basket. Sedan dess har det mest blivit cykel så vågar jag inte sätta en sån stor press på min kropp så direkt.

    Sen att träna direkt efter jobbet finns inte en chans till att jag lär göra. Helt meningslöst att gå och träna på helt tommage. Då kan jag lika gärna stanna hemma. Blir lätt yr och tappar så klart motivationen helt med på tommage.

    Men annars är upplägget bra fast att det är så pass långt imellan måltiderna.

    mvh

    #570998
    Bolero wrote:
    Med tanke på att jag har gått upp en 2Xkg sedan skolan och då man körde mycket jogging och basket. Sedan dess har det mest blivit cykel så vågar jag inte sätta en sån stor press på min kropp så direkt.

    Sen att träna direkt efter jobbet finns inte en chans till att jag lär göra. Helt meningslöst att gå och träna på helt tommage. Då kan jag lika gärna stanna hemma. Blir lätt yr och tappar så klart motivationen helt med på tommage.

    Men annars är upplägget bra fast att det är så pass långt imellan måltiderna.

    mvh

    Äter du inget på dagarna?

    #570999
    patriknn wrote:
    Äter du inget på dagarna?

    Jo och vad hjälper det om det är ca 3timmar sedan när jag kommer hem vid 1600.

    Mina matvanor ser ut så här.

    0600frukost hemma

    0900 frukost jobb

    12-1230 middag jobb.

    16-1630 mat innan träning.

    1800 träning.

    #571000
    Bolero wrote:
    Jo och vad hjälper det om det är ca 3timmar sedan när jag kommer hem vid 1600.

    Mina matvanor ser ut så här.

    0600frukost hemma

    0900 frukost jobb

    12-1230 middag jobb.

    16-1630 mat innan träning.

    1800 träning.

    I mina ögon är alldeles utmärkta tider för att byta plats på träning och middag. Ta en proteindrink efter jobbet, träna vid 16-tiden och middag vid 18-tiden istället.

    Att inte äta ordentligt efter träningen är ett betydligt sämre val, att dessutom träna på full mage är sannolikt mindre bra även det. Större andel energi kommer ju gå till matsmältning då jämfört med om du inte hade ätit. Det sympatiska nervsystemet är mest aktivt vid träning så primärt kommer ju energin gå till träningen. Men andelen energi som går åt till matsmältning (via aktivitet hos det parasympatiska nervsystemet) är hursomhelst högre än alternativet.

    #571001
    Eddie Vedder wrote:
    I mina ögon är alldeles utmärkta tider för att byta plats på träning och middag. Ta en proteindrink efter jobbet, träna vid 16-tiden och middag vid 18-tiden istället.

    Att inte äta ordentligt efter träningen är ett betydligt sämre val, att dessutom träna på full mage är sannolikt mindre bra även det. Större andel energi kommer ju gå till matsmältning då jämfört med om du inte hade ätit. Det sympatiska nervsystemet är mest aktivt vid träning så primärt kommer ju energin gå till träningen. Men andelen energi som går åt till matsmältning (via aktivitet hos det parasympatiska nervsystemet) är hursomhelst högre än alternativet.

    Självklart är det inte hela min kostcirkel.

    Frukost hemma vid 530

    Frukost på jobb vid 900

    Middag på jobb vid 12-1230

    Mat innan träning 1630

    30min innan träning
    Rage (koffein drink)

    1800 träning

    Direkt efter träning
    Proteindrink som jag har blandat i druvsocker också.

    Mat efter promenad 21XX

    Men visst man kan ju prova ändra så man enbart kör en proteinare direkt efter jobb och sen iväg och träna.

    Tror ni det skulle vara bättre ?

    #571002
    Bolero wrote:
    Men visst man kan ju prova ändra så man enbart kör en proteinare direkt efter jobb och sen iväg och träna.

    Tror ni det skulle vara bättre ?

    Var det inte exakt det jag skrev i inlägget?:D

    #571003
    Bolero wrote:
    Självklart är det inte hela min kostcirkel.

    Frukost hemma vid 530

    Frukost på jobb vid 900

    Middag på jobb vid 12-1230

    Mat innan träning 1630

    30min innan träning
    Rage (koffein drink)

    1800 träning

    Direkt efter träning
    Proteindrink som jag har blandat i druvsocker också.

    Mat efter promenad 21XX

    Men visst man kan ju prova ändra så man enbart kör en proteinare direkt efter jobb och sen iväg och träna.

    Tror ni det skulle vara bättre ?

    Japp! :emo-thumb

    #571004
    patriknn wrote:
    Japp! :emo-thumb

    Sorry innan Patrik om jag verkade otrevlig, men har alltid fått höra att man ska äta minst 1,5innan gymmet och jag brukar alltid göra det,någon gång har jag struntat i det och då har jag haft dålig energi men provar med detta ett tag :) Bara rent protein i den drinken innan gymmet? Kan köra mitt kreatin också antar jag.

    MVh

    #571005
    Bolero wrote:
    Bara rent protein i den drinken innan gymmet? Kan köra mitt kreatin också antar jag.

    MVh

    Det är inga fel med kolhydrater om du skulle vilja ha i det heller. Eller kanske något lättsmält som en skiva vitt bröd eller en banan.:)

    Men iom att du deffar kan ju kanske kolhydratpulver kännas som slösaktiga kcal. Upp till dig.:)

    Hursomhelst bidrar enbart vassle på tom mage till en stimulerad muskelproteinsyntes vilket ju i sig är en fördel.

    Jag vet inte om du läste inlägget som du citerade från mig förut men båda dina efterföljande frågor var hursomhelst besvarade där, både den om det här upplägget är bättre samt det om måltiden innan passet.

    #571006
    Eddie Vedder wrote:
    Det är inga fel med kolhydrater om du skulle vilja ha i det heller. Eller kanske något lättsmält som en skiva vitt bröd eller en banan.:)

    Men iom att du deffar kan ju kanske kolhydratpulver kännas som slösaktiga kcal. Upp till dig.:)

    Hursomhelst bidrar enbart vassle på tom mage till en stimulerad muskelproteinsyntes vilket ju i sig är en fördel.

    Jag vet inte om du läste inlägget som du citerade från mig förut men båda dina efterföljande frågor var hursomhelst besvarade där, både den om det här upplägget är bättre samt det om måltiden innan passet.

    Med tanke på att jag tar bort en måltid på dagen så får jag nog kasta in någon skiva vitt bröd eller något som är lättsmält som du skriver. B.

    Såg svaren nu =) Tackar så mycket för tipsen ska försöka följa dom till punkt och prickar.

    Mvh

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.