Deff inför resa

Home Forums Deff och fettminskning Deff inför resa

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #51490
    #124613

    Hej stora som små!
    Började för cirka två-tre veckor sedan med att äta mindre, öka proteinintaget och skära ned på kolhydrater. Nu är det cirka en månad till min avresa till Thailand och då vill jag få bort lite extra fett. Vet dock själv att 1 månad är en väldigt liten tid men om jag verkligen kör en bra diet och bra med träning så kan jag åstadkomma något i alla fall, dock är mitt mål att inte förlora någon muskelmassa.
    Har tänkt mig en ganska vanlig diet bland de flesta, inget ovanligt direkt.
    Ett problem är att jag går fortfarande i gymnasiet så har tänkt ta med mig en lunchlåda med någon form av protein. Då min skola är VÄLDIGT bra på att servera lite proteinrik mat. Så på mattan så skall jag äta en massa sallad och LITE kolhydrater + min lilla lunchlåda.
    Mat:
    Frukost – 100-150g keso + kanel + lite valnötter(ca 120kcal) eller 1dl gröt/protein shake(ca280kcal)
    Lunch- Tonfisk/kalkon/keso + sallad och LITE kolhydrater (skollunch) (ca 200-300kcal)
    Mellanmål (efter träning) – 2dl whey 80 (ca 300kcal)
    Kvällsmat – Tonfisk/kalkon + sallad (ca150kcal) + lite ris eller pasta beror på hur mkt kolhydrater jag fått i mig på lunchen (ca 190kcal)
    Snack – frukt och grönt te
    Träning:
    Måndag: Bröst + Mage
    Tisdag: Biceps,Triceps + 20-30 min gång med hög incline
    Onsdag: Ben+ mage
    Torsdag: Axlar, delts + 20-30 min gång med hög incline
    Fredag- Rygg
    Lördag- Vila
    Söndag- underarmar, vader + 20-30 min gång med hög incline

    Stats:
    Vikt: 76kg
    Längd: 1,73
    Kosttillskott- Whey 80 + Mutant Rage
    Så vad tycker ni om detta? Finns det något ni tycker jag ska ändra eller något jag ska lägga till?

    #124614

    Om du tror att alla här nere i Thailand (jag är här) är stenhårda så behöver du inte oroa dig. 99,9% är som vanligt folk. Låter lite onödigt att dieta i en sådan ung ålder ändå anser jag.

    OT: Så bör du få i dig minst 3,3g protein per kg kroppsvikt under en diet. Tycker även att din cardiotid är relativt kort. Skulle lägga in 5 pass morgonkardio också och minst 45 min efter styrkepassen om du nu ska stressa….

    #124615
    biffen669 wrote:
    Om du tror att alla här nere i Thailand (jag är här) är stenhårda så behöver du inte oroa dig. 99,9% är som vanligt folk. Låter lite onödigt att dieta i en sådan ung ålder ändå anser jag.

    OT: Så bör du få i dig minst 3,3g protein per kg kroppsvikt under en diet. Tycker även att din cardiotid är relativt kort. Skulle lägga in 5 pass morgonkardio också och minst 45 min efter styrkepassen om du nu ska stressa….

    Tack för svaret:) dock är de ju inte bra att köra cardio innan eller efter gymträningen :p

    #124616
    MUTANTMAN wrote:
    Tack för svaret:) dock är de ju inte bra att köra cardio innan eller efter gymträningen :p

    Varför?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.