Deff ingen viktminskning?

Home Forums Deff och fettminskning Deff ingen viktminskning?

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #71065
    #551205

    Tjenare. Har deffat ett tag nu, men när jag ställer mig på vågen så ser jag inga resultat står ungefär på samma vikt som när jag startade.

    Men när jag kollar mig i spegeln så ser det ut som jag har minskat i fett jag ser muskelkonturerna runt bröst och armar mer än innan.

    #551206
    Mac88 wrote:
    Tjenare. Har deffat ett tag nu, men när jag ställer mig på vågen så ser jag inga resultat står ungefär på samma vikt som när jag startade.

    Men när jag kollar mig i spegeln så ser det ut som jag har minskat i fett jag ser muskelkonturerna runt bröst och armar mer än innan.

    Grattis!

    (du har minskat i fettmassa och ökat i muskelmassa. det är därför man ska slänga vågen och skaffa måttband & kamera)

    #551207

    Enligt alla som har svarat på mina tidigare inlägg säger att det är omöjligt att minska i fettmassa och ökat i muskelmassa.

    #551208
    Mac88 wrote:
    Enligt alla som har svarat på mina tidigare inlägg säger att det är omöjligt att minska i fettmassa och ökat i muskelmassa.

    Utöver att det är rent struntprat, så är du ju faktiskt ett levande bevis för det, inte sant?

    #551209

    Omöjligt är det inte, men det är svårt om man inte är:

    1. Nybörjare
    2. Ung
    3. Pillertrillare

    Alltså något av dem; alla tre krävs inte. Jag antar att du är född 88? Om du inte har tränat så länge stämmer du mao in på två av de tre punkterna, och kan mycket väl ha ökat i muskelmassa samtidigt som du tappat fett.

    #551210
    Andreas Guiance wrote:
    Omöjligt är det inte, men det är svårt om man inte är:

    1. Nybörjare
    2. Ung
    3. Pillertrillare

    Alltså något av dem; alla tre krävs inte. Jag antar att du är född 88? Om du inte har tränat så länge stämmer du mao in på två av de tre punkterna, och kan mycket väl ha ökat i muskelmassa samtidigt som du tappat fett.

    Ok nybörjare och nybörjare. Har tränat ett tag men inte med tunga vikter. Började med tyngre vikter för någon månad sen, då jag börja träna med syrrans kille. Vågade ta lite tyngre vikter då.

    #551211

    Då är du nybörjare ;)

    #551212

    Vad är förresten tunga vikter? På basövningarna, hur mycket x sin egen kroppsvikt?

    #551213
    mikaelj wrote:
    Vad är förresten tunga vikter? På basövningarna, hur mycket x sin egen kroppsvikt?

    Det varierar nog både från övning till övning och från person till person.
    I knäböj klarar jag en trea på 1,5*kv.
    74*1,5=111 (jag tog 110 kg och väger 74,3).
    I bänkpress är det däremot väldigt annorlunda, där klarar jag max en femma på 80 och marklyften är lite starkare än böjen, där har jag som bäst gjort en sexa på 120 kg.

    #551214
    Andreas Guiance wrote:
    Omöjligt är det inte, men det är svårt om man inte är:

    1. Nybörjare
    2. Ung
    3. Pillertrillare

    Alltså något av dem; alla tre krävs inte. Jag antar att du är född 88? Om du inte har tränat så länge stämmer du mao in på två av de tre punkterna, och kan mycket väl ha ökat i muskelmassa samtidigt som du tappat fett.

    Eller gjort comeback :emo-thumb

    #551215
    Treo wrote:
    Eller gjort comeback :emo-thumb

    Helt rätt; glömde nämna det:) Skulle faktiskt vilja påstå att just comebacken som du tar upp är det tillfälle då det kan gå allra snabbast tack vare muskelminne och andra godsaker.

    #551216

    Tunga vikter för mig är när jag knappt kan få upp dom och jag är i stort sätt nära att bryta erector spinae (stavning).
    Man har lite olika syn på TUNGA vikter.
    Tung träning däremot är för mig 4-6 reppare.
    Detta handlade dock inte tråden om.

    Mac88:
    Har du tittat ditt energibehov? Om du så gärna vill mäta dig så mät dig på en riktig våg. Inte rustas 99 kronersvåg.
    Måttband och kamera är guld värt. Även om du inte rör dig i vikt så kan du har gått ner i fett och upp i vätska. Jag dricker runt 4-5 liter vatten om dagen under diet samt att jag tar kreatin monohydrat. Då kan jag stå kvar i 1-2 veckor på samma vikt eller mer innan det börjar synas på vågen.
    Jag använder mig av måttband, kamera och tittar efter nya blodådror ;)
    Slutar du gå ner i vikt/förändras får du kanske räkna lite kalorier.
    Lycka till.

    #551217
    Dahlgren wrote:
    Tunga vikter för mig är när jag knappt kan få upp dom och jag är i stort sätt nära att bryta erector spinae (stavning).
    Man har lite olika syn på TUNGA vikter.
    Tung träning däremot är för mig 4-6 reppare.
    Detta handlade dock inte tråden om.

    Mac88:
    Har du tittat ditt energibehov? Om du så gärna vill mäta dig så mät dig på en riktig våg. Inte rustas 99 kronersvåg.
    Måttband och kamera är guld värt. Även om du inte rör dig i vikt så kan du har gått ner i fett och upp i vätska. Jag dricker runt 4-5 liter vatten om dagen under diet samt att jag tar kreatin monohydrat. Då kan jag stå kvar i 1-2 veckor på samma vikt eller mer innan det börjar synas på vågen.
    Jag använder mig av måttband, kamera och tittar efter nya blodådror ;)
    Slutar du gå ner i vikt/förändras får du kanske räkna lite kalorier.
    Lycka till.

    mm tror också jag gått upp mycket i vatten vikt. Tar kreatin tabletter en timma innan träning plus att jag dricker mycket vatten under och efter träning

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.