Deff + Kreatin + Proteintillskott?

Home Forums Deff och fettminskning Deff + Kreatin + Proteintillskott?

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #70860
    #548337

    Hej! Hade nu tänkt börja min deffning och undrar vad som är bra att tänka på, har läst deffguiden och vet att det mesta beror på kosten och hur man tränar, men..

    Jag kör med kreatin (Massacra 2, körde med ettan först och de funka bra, sen prova jag 2an som visst skulle vara super men blev besviken så ska byta tbx till ettan igen: iallafall så sa han jag köpte det av att det inte är bra att ta kreatin medans man deffar

    -Varför?
    -Vilka nackdelar/fördelar har det?

    Efter varje träning brukar jag även ta en protein dryck (Triple Protein)

    -Bör man ta proteintillskott medans man deffar eller borde jag bara äta vanlig mat?
    -För/Nackdelar även här?

    Träningsdelen:
    Jag brukar köra styrke 3-4 gånger i veckan, ganska korta intensiva pass med fokus på 2-3 muskelgrupper
    -Vilka grupper är bäst att träna samtidigt. T.ex Bröst+Biceps, Mage+Rygg etc?

    Medans man deffar så måste man ju träna kondition etc för att bränna fett, det förstår även en nybörjare som jag, Men jag har hört att bara gå (powerwalk) bränner fett bättre än att springa, fast då ger löpningen kondition och vilket inte skulle vara helt fel.

    Alkohol under träning?

    Har hört att alkoholen gör så att levern fokuserar på att bränna alkoholen istället för fett, men jag kommer dricka nu till helgen sen ska jag lägga av och börja träningen seriöst, måste ju bli klar till beach -10:up:

    lite info om mig:
    Jag är inte speciellt välbyggd, jag är ganska svag i grunden, har även lite underhudsfett som jag vill bli av med genom deff, fast är det bättre att strunta i deffen för tillfället och fokusera på byggandet?

    Tack på förhand för svar, och snälla svara endast om du vet vad du pratar om . Jag är hyffsat ny med träning och vill inte komma på fel spår för att jag får fel råd av ”nåt du hört ”. Mycket av detta är ju vad jag har hört och skulle vilja veta om det stämmer
    Tack igen/Rasmus.

    #548338
    rasmusp93 wrote:
    -Varför? kreatin binder vätska i kroppen vilket oftast gör att man går upp något kilo och ibland kan få gå ut ett hål eller så i bältet,detta försvinner dock efter avslutad period med kreatin

    Efter varje träning brukar jag även ta en protein dryck
    -Bör man ta protein-tillskott medans man deffar eller borde jag bara äta vanlig mat?protein dryck är bra efter träningen,dock under deff är riktig mat ofta att rekommendera då det mättar bättre,men detta är ju mycket individuellt,själv använder jag både kreatin och proteindrinkar under deff
    -För/Nackdelar även här?fördel är att du i får dej protein snabbt,nackdel är ju som sagt att tre dl vätska inte ger någon direkt mättnads känsla vilket kan göra att man får i sej fler kalorier än man tänkt då man gärna äter när man är hungrig och ”glömmer” att shaken innehåller en del den med

    Träningsdelen:
    Jag brukar köra styrke 3-4 gånger i veckan, ganska korta intensiva pass med fokus på 2-3 muskelgrupper
    -Vilka grupper är bäst att träna samtidigt. T.ex Bröst+Biceps, Mage+Rygg etc?vilken split man kör är högst individuell,kör det som du tycker känns bäst helt enkelt.Då du säger dej vara relativt ny i gammet rekommenderar jag som vanligt mycket basövningar och inte en massa fin lirs övningar. När man är ny i träningsvärlden är det viktigt att bygga grunderna ordentligt vilket man gör man tyngre och tyngre basövingar och rejäl mat. Resultaten kommer oftast snabbt som ny

    Medans man deffar så måste man ju träna kondition etc för att bränna fett, det förstår även en nybörjare som jag, Men jag har hört att bara gå (powerwalk) bränner fett bättre än att springa, fast då ger löpningen kondition och vilket inte skulle vara helt fel.Morgonpromenader är många byggares favorti då det är lågintensivt(sparar muskler)och på fastande mage väljer kroppen att använda mer fett som bränsle,är man av lite tyngre sort är det även skonsamt för knän och liknande. Mitt råd är att välja det du tycker om,då gör man det och den träning som blir av är den bästa :up:

    Alkohol under träning?

    Har hört att alkoholen gör så att levern fokuserar på att bränna alkoholen istället för fett, men jag kommer dricka nu till helgen sen ska jag lägga av och börja träningen seriöst, måste ju bli klar till beach -10:up:Alkohol har en rad negativa effekter,dock behövar man ju inte bli über religös och ta bort allt,dock bör man ju hålla det i rimliga nivåer och inte så ofta. Själv dricker jag dock inget alls

    Tack igen/Rasmus.

    Det var iaf ett försök till svar,svårt när det blir mycket på en gång,undrar du över någor får du gärna höra av dej så ska jag försöka förklara bättre. Lycka till!

    #548339

    Kreatin är klockrent på diet, då det är muskelsparande.

    Du behöver inte proteinpulver, utan det går bra med mat. En fördel med pulver är att det är lätt att ta med sig, men mättnadskänslan är obefintlig.

    Du behöver ingen kardio för att gå ner i vikt. Går bra att äta mindre bara.

    Alkohol är verkan att rekomendera vare sig på diet eller i vanliga livet. Dock ska man aldrig bli fanatisk. En kall bärs någon gång i månaden kommer inte paja något. Dock så är det flytande kalorier, precis som proteinpulver. Vilket inte mättar något vidare.

    #548340

    Andreaz ..Hur mycket cardio körde du inför Swe GP ?

    #548341
    DanielT wrote:
    Andreaz ..Hur mycket cardio körde du inför Swe GP ?

    Alldeles för mycket.

    2 pass 90min thaiboxning + 4 pass (30min motioncykel + 15min trapp träning)

    mot nu inför SM

    ingen kardio alls. Nu de sista 4 veckorna blir det 30min motioncykel med lätt motstånd efter varje gympass (varannan dag)

    #548342

    får tacka hjärtligt för svaret..

    #548343

    ytterligare en fråga då, vad är cardio ? och tack för ett mycket bra svar Gotte

    #548344
    rasmusp93 wrote:
    ytterligare en fråga då, vad är cardio ? och tack för ett mycket bra svar Gotte

    Konditionsträning typ cykling, crosstraining…

    #548345
    Andreaz Engström wrote:
    Kreatin är klockrent på diet, då det är muskelsparande.

    Du behöver inte proteinpulver, utan det går bra med mat. En fördel med pulver är att det är lätt att ta med sig, men mättnadskänslan är obefintlig.

    Du behöver ingen kardio för att gå ner i vikt. Går bra att äta mindre bara.

    Alkohol är verkan att rekomendera vare sig på diet eller i vanliga livet. Dock ska man aldrig bli fanatisk. En kall bärs någon gång i månaden kommer inte paja något. Dock så är det flytande kalorier, precis som proteinpulver. Vilket inte mättar något vidare.

    Hur stort kcal-underskott har du ungefär?

    #548346
    styx wrote:
    hur stort kcal-underskott har du ungefär?

    500-800

    #548347
    rasmusp93 wrote:
    ytterligare en fråga då, vad är cardio ? och tack för ett mycket bra svar Gotte

    cardio=cardiovaskilär träning=träning som får hjärtat att pumpa snabbare.
    Inom cardio finns det en hel del att välja på,allt från raska promenader till badminton har en cardio del i sej,i kort är det all träning som höjer pulsen. Sen kan det ju diskuteras till död dagar vad som är bäst,mitt tips är att hitta det man tycker om att göra,tycker man att morgonpromenader suger så kommer man troligtvis inte pallra sig upp klockan sex för att gå en timme. Älskar man däremot innebandy så lär man ju gärna köra ett par pass av det i veckan. Jag tror stenhårt på att det är viktigare att göra något som man trivs med,oavsett om det är optimalt för det ena eller andra,än att försöka tvinga sig till att göra något man ogillar.
    Gå,spring,åk inlines eller skidor bara du får fart på hjärtat så utövar du i princip cardio träning

    #548348
    Andreaz Engström wrote:
    500-800

    Men du ökar fortfarande i styrka även fast du har ett sånt kalori underskott?

    #548349

    Kör liv52 samtidigt som Clen. Det bästa :D

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.