Deff och det sociala livet?

Home Forums Deff och fettminskning Deff och det sociala livet?

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #77122
    #646628

    Jag hade tänkt börja deffa i januari och hålla på fram till juni.

    Men under denna tiden så kommer man ju säkert bli bjuden på middag hos mormor med familjen eller bjuden på kalas eller något liknande.

    Hur gör ni om ni blir bortbjudna någonstans under eran deff??
    Tackar ni nej och förklarar att ni deffar, eller går ni dit och försöker äta det ”nyttigaste” som finns där eller HUR GÖR NI??

    #646629

    Det är bara att tacka nej och förklara varför.Lått inte folk knäcka dig med massa olika komentarer.Stå fast vid det du gör sen om du ska köra deffen med en dag ätar dag då kan du alltid klämma in den, den dagen du blir bjuden på en ”viktig middag”

    #646630

    Eller så kan du ju skära ner på 1-2 måltider och äta bara kött på middagen etc.. ;)
    Skulle jag gjort.

    #646631

    Lr så tar man helt enkelt med sig en matlåda med deff maten. svårare än så är de faktis inte.

    #646632

    min fickvän sa förut att jag och hon var bjudna på 18års kalas den 4 januari, hos hennes kompis, hennes släkt och en massa annat folk skulle också vara där…hm…får se hur jag gör…….

    #646633

    Dummaste jag hört.

    Kommer du deffa stenhårt varenda dag i ett halvår? Tävlingsdeffar du eller vadå?

    Jag skulle: ätit en normal portion och kompensera det i efterhand. Hur jävla lätt som helst.

    #646634

    Jag vet inte hur länge jag kommer att deffa , kommer deffa tills jag är nöjd ! !

    Men jag tror att det kommer att ta runt 4-5 månader kankse.

    Kompensera det i efterhand, hur menar du ?

    #646635
    Karlssooooon wrote:
    min fickvän sa förut att jag och hon var bjudna på 18års kalas den 4 januari, hos hennes kompis, hennes släkt och en massa annat folk skulle också vara där…hm…får se hur jag gör…….

    Det är väll inte svårare än att lägga in ätardagen där istället för den ordinarie ätardagen?

    #646636

    sant,

    när ni har eran ätardag under deffen, äter ni den maten ni äter under veckorna och nåt onyttigt, eller skippar ni den vanliga maten och bara äter allt ni är sugna på ?

    #646637
    Karlssooooon wrote:
    Jag vet inte hur länge jag kommer att deffa , kommer deffa tills jag är nöjd ! !

    Men jag tror att det kommer att ta runt 4-5 månader kankse.

    Kompensera det i efterhand, hur menar du ?

    Jag menar att man äter mindre resten av dygnet eller nästa dag, eventuellt motionerar mer eller en kombination av båda.

    #646638

    Antingen så flyttar jag min ätardag så att den infaller den dag jag är bortbjuden eller så tar jag med mig egen matlåda son jag äter när de andra äter sitt.

    Karlssooooon wrote:
    Jag hade tänkt börja deffa i januari och hålla på fram till juni.

    Men under denna tiden så kommer man ju säkert bli bjuden på middag hos mormor med familjen eller bjuden på kalas eller något liknande.

    Hur gör ni om ni blir bortbjudna någonstans under eran deff??
    Tackar ni nej och förklarar att ni deffar, eller går ni dit och försöker äta det ”nyttigaste” som finns där eller HUR GÖR NI??

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.