Deffa ner sig ibland? – Åsikter

Home Forums Deff och fettminskning Deffa ner sig ibland? – Åsikter

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #78245
    #678300

    Uhh..jasså? ”de säger man”?

    ALDRIG läst eller hört ett ord om att man skulle ha SVÅRARE o bygga muskler för att man är fet?

    #678301

    Lyle tycker det iaf. ;)

    #678302
    Quote:
    If you’re above 15% body fat (about 24-27% for women), diet first. If you can get to the 10-12% (19-24%) body fat range or so, I think you’ll be in an overall better position. Trying to get super lean will probably end up screwing you in the long run because your body will be primed to put back fat on (and most other physiological systems are screwed up as well) when you get super lean.

    [http://www.bodyrecomposition.com/Miscarticles/bodyfat.html]

    #678303
    Mr_c wrote:
    Uhh..jasså? ”de säger man”?

    ALDRIG läst eller hört ett ord om att man skulle ha SVÅRARE o bygga muskler för att man är fet?

    Det är 100% sanning.

    #678304

    Jag är övertygad om att folk som typ alltid bulkar växer sämre!

    ZONE

    #678305

    Jag med. Överätning stimulerar tillväxt, men att vara fet försämrar tillväxten. Samtidigt innebär fettförlust att senare viktökning består till större del av fettvikt. Det är alltså en balansgång, och inte en så enkel sådan, för största möjligt fettfria viktökning i längden.

    #678306

    När vi säger ”fet” här, snackar vi då fet på riktigt, ”lite mullig” eller ”inte stenhård”? Jag har ingen kroppsfettsmätare, så +15% säger mig inte så mycket. Hmm… kanske inte så lätt att förklara utan siffror iofs. :/

    #678307

    Har man för mycket kroppsfett försämras insulinkänsligheten, vilket är riktigt kass om man är intresserad av att bygga muskler. Testotseronhalterna sjunker även vid hög andel kroppsfett i förmån till ökad östrogenproduktion.

    Mvh Calle Sirén

    #678308
    Kung Bruno wrote:
    Alltså de som varit överviktiga tidigare – kommer deras viktuppgång bestå mer och mer av fett desto fetare de blir?

    Ju mer fettvikt man gått ner, desto mer fettvikt kommer en viktuppgång att bestå av, tills status quo är uppnått.

    #678309
    King Grub wrote:
    Ju mer fettvikt man gått ner, desto mer fettvikt kommer en viktuppgång att bestå av, tills status quo är uppnått.

    Eller bisarrt utseende :D

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.