Deff/Träning

Home Forums Deff och fettminskning Deff/Träning

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #72035
    #570811

    Hallå.
    Jag hade tänkt att jag skulle börja små ”deffa” nu för att bli av med de mesta av mitt underhuds fett till sommaren. (jävligt tidigt, jag vet)

    Jag har tränat i ca 2,5 år och är nöjd med mina muskler, alltså jag vill inte bli större.
    Men jag har ett (stort?) problem, har alltid haft lite underhuds fett kring magen och brösten, så där riktigt irriterande att när jag spänner ser man hur bra de ser ut men när jag är avslappnad är de lite degigt på nått sätt, absolut inte snyggt iaf.

    Jag går i skolan, så jag orkar inte ”räkna” vad jag får i mig, men vill ha råd på hur jag ska äta bra på ett enklare sätt. Sen hur jag kan träna på bästa sätt för att bli av med de fett jag har samtidigt inte tappa för mycket massa. Har ju ganska gått om tid med deffandet iaf:)

    Under min tid jag har tränat har jag kört 3-5 dagar i vecka, och då har jag kört lite kondition efter vissa pass, men som de ser ut har de ju inte varigt tillräckligt för att tappa nått.
    Nån som vet nått bra fettförbrännings produkt kanske?

    Tacksam för alla svar.

    #570812
    1234566 wrote:
    Hallå.
    Jag hade tänkt att jag skulle börja små ”deffa” nu för att bli av med de mesta av mitt underhuds fett till sommaren. (jävligt tidigt, jag vet)

    Jag har tränat i ca 2,5 år och är nöjd med mina muskler, alltså jag vill inte bli större.
    Men jag har ett (stort?) problem, har alltid haft lite underhuds fett kring magen och brösten, så där riktigt irriterande att när jag spänner ser man hur bra de ser ut men när jag är avslappnad är de lite degigt på nått sätt, absolut inte snyggt iaf.

    Jag går i skolan, så jag orkar inte ”räkna” vad jag får i mig, men vill ha råd på hur jag ska äta bra på ett enklare sätt. Sen hur jag kan träna på bästa sätt för att bli av med de fett jag har samtidigt inte tappa för mycket massa. Har ju ganska gått om tid med deffandet iaf:)

    Under min tid jag har tränat har jag kört 3-5 dagar i vecka, och då har jag kört lite kondition efter vissa pass, men som de ser ut har de ju inte varigt tillräckligt för att tappa nått.
    Nån som vet nått bra fettförbrännings produkt kanske?

    Tacksam för alla svar.

    Då får du faktiskt skylla dig själv…

    #570813

    Alltså tror du verkligen han vill ha ett sånt där svar? Ärligt talat är det här så himla trist, om man frågar på ett forum så vill man ha ett bra svar tillbaka och inte något kaxigt snack.

    Angående din fråga så skulle jag nog bara försöka minska portionerna lite granna och sen börja promenera lite. Jag promenerar själv varje morgon och tycker det är upppiggande + att man bränner kalorier på det sättet.

    MVH Peete

    #570814
    jsplit wrote:
    Då får du faktiskt skylla dig själv…

    Vad är det för skitsvar?

    Ungefär som att kaloriräkning är ett krav. Jag tycker bara det är positivt att trådskaparen trots deff även väljer att äta skolmaten. Just skolmåltiden kan du ju hålla nere lite på 1234566 om du känner dig osäker. Var mer noggrann med de måltider du har bättre koll på och så låter du skolportionen vara lite mindre och gärna med mycket grönsaker.

    Hur din viktkurva utvecklar sig kommer du själv märka och går den inte i önskad riktning får du revidera lite här och lite där helt enkelt.:)

    #570815
    Eddie Vedder wrote:
    Vad är det för skitsvar?

    Jag uppfattade det som att trådskaparen struntar i att hålla koll på ALLA måltider under dagen, och inte bara den i skolan.

    #570816
    jsplit wrote:
    Jag uppfattade det som att trådskaparen struntar i att hålla koll på ALLA måltider under dagen, och inte bara den i skolan.

    Det går att deffa utan att väga det man äter.

    #570817
    Rasmus Andersson wrote:
    Det går att deffa utan att väga det man äter.

    Absolut, men tydligen har det inte fungerat så värst bra för trådskaparen:
    ”Under min tid jag har tränat har jag kört 3-5 dagar i vecka, och då har jag kört lite kondition efter vissa pass, men som de ser ut har de ju inte varigt tillräckligt för att tappa nått.”

    #570818
    Eddie Vedder wrote:
    Vad är det för skitsvar?

    Ungefär som att kaloriräkning är ett krav. Jag tycker bara det är positivt att trådskaparen trots deff även väljer att äta skolmaten. Just skolmåltiden kan du ju hålla nere lite på 1234566 om du känner dig osäker. Var mer noggrann med de måltider du har bättre koll på och så låter du skolportionen vara lite mindre och gärna med mycket grönsaker.

    Hur din viktkurva utvecklar sig kommer du själv märka och går den inte i önskad riktning får du revidera lite här och lite där helt enkelt.:)

    Okej, ska tänka på att äta lite mindre skolmat i fortsättningen då.:)

    vad tror du är bäst, om jag går långa promenader nån gång i veckan? eller, kör på löpbandet/maskiner i ca 30-60min på gymmet efter träningspasset?

    tack för svaret:)

    #570819
    Peete wrote:
    Alltså tror du verkligen han vill ha ett sånt där svar? Ärligt talat är det här så himla trist, om man frågar på ett forum så vill man ha ett bra svar tillbaka och inte något kaxigt snack.

    Angående din fråga så skulle jag nog bara försöka minska portionerna lite granna och sen börja promenera lite. Jag promenerar själv varje morgon och tycker det är upppiggande + att man bränner kalorier på det sättet.

    MVH Peete

    Okej:) Har inte så mycket tid för promenader på morgonen tyvärr. Men de kanske inte har någon betydelse om man tar en på eftermiddagen/kvällen istället?
    Tack för svaret!

    #570820
    jsplit wrote:
    Jag uppfattade det som att trådskaparen struntar i att hålla koll på ALLA måltider under dagen, och inte bara den i skolan.

    Nej, jag äter inte onyttigt under dagen, mest frukt ibland gröt. Dock så äter jag ganska så mycket lunch och middag.

    #570821

    Ingen som har kört med nån fettförbrännings produkt eller liknande som har funkat någorlunda?

    #570822

    Kom på en sak till:p

    Jag dricker ganska mycket mjölk kanske 4 glas om dagen.
    Är de nått jag ska sluta med tycker ni, har aldrig tänkt på de förut.
    Eftersom ens föräldrar och folk alltid sa att man skulle dricka mycket mjölk när man var yngre. Hehe, jag är 17 år. Jag kanske kan lägga ner de där med mjölken helt?

    #570823

    kan mycket väl hjälpa, beroende på vilken mjölk det är kan det ju ligga på över 400kcal/dag bara det (vilket teoretiskt nästan skulle kunna vara ett halvt kilo fett räknat på strax över en vecka). Bara det + någon extra promenad i veckan lär garanterat ge resultat ifall du inte ändrar någonting i övrigt. Och vid de tillfällen du inte kan räkna kalorier, kör på känsla, ät bara lite mindre än du brukar, försök ha störst del proteinrika livsmedel, låt grönsaker ta upp större del av tallriken och (förslagsvis) är du väldigt försiktig med kolhdyrater tex pasta som är väldigt lätt att överäta.

    Promenaderna kan du ta när som helst på dagen, de förbränner lika mycket kalorier när du än går dem. Och kaloribalansen är alltid avgörande för viktnedgång, du måste förbränna mer kalorier än du stoppar in i munnen för att gå ner i vikt och tappa fett. Läs deffguiden, här på forumet om du inte gjort det, mycket informativt med bra fakta om deffning.

    #570824
    1234566 wrote:
    vad tror du är bäst, om jag går långa promenader nån gång i veckan? eller, kör på löpbandet/maskiner i ca 30-60min på gymmet efter träningspasset?

    Att du tar dig till gymmet och löper dagar då du INTE styrketränar. Om du ändå har motivation att tråka ut dig på hamsterbandet så skilj det från styrketräningen tycker jag.

    Men att löpa ute är ju alltid skönt, nu är ju oftast vädret nästan optimalt dessutom. Börjar bli halkigt tyvärr, det är ju negativt. Annars är det ju sköna temperaturer och fantastiskt syrerik luft numera.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.