”Det är bra att ha fett att bygga på”

Home Forums Deff och fettminskning ”Det är bra att ha fett att bygga på”

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #76993
    #645875

    En kompis till mig ska börja träna med mig och han är grymt stark men endå riktigt jävla fet! Då vela han på en gång hugga in med vikterna sa han. Då sa jag att det vore bättre om han deffade först!

    Jag vet ju att en deff är bäst att börja med om man är tjock och vill börja gymma ordentligt men jag kommer inte ihåg varför?

    Läste för ett tag sen i en tråd om varför det är bäst att deffa före och att det inte riktigt är som alla tror om dehär med att, ”Det är bra att ha lite fett så man har lite att bygga på!”.

    Så tänkte om någon kan förklara lite snabbt bara varför det är så, så jag kan vidareförmedla det till honom så han förstår.

    MVH :up:

    #645876

    finns väl ingen anledning för honom att deffa innan han börjar träna. Det är ju bara att deffa och träna. En kroppsbyggare skulle ju aldrig strunta i att träna under en deff.

    #645877
    Brainlund wrote:
    finns väl ingen anledning för honom att deffa innan han börjar träna. Det är ju bara att deffa och träna. En kroppsbyggare skulle ju aldrig strunta i att träna under en deff.

    han är ingen kroppsbyggare (än) , självklart kommer han nog lyfta lite vikter under sin deff!

    #645878
    Kung Bruno wrote:
    Det är inte bra att vara fet om man planerar en viktuppgång, hos en smal person kan viktuppgången vara 60-70% fettfri massa, hos en fet ungefär bara 30-40%!

    okej tack för svaret! :)

    Så det är alltså kanske svårare för en fet person att bygga muskelmassa?

    Hörde även något om att är man fet så blir man fetare, och har man lite fett så har man svårare att lägga på sig fett? :)

    #645879
    kiRRe wrote:
    Hörde även något om att är man fet så blir man fetare, och har man lite fett så har man svårare att lägga på sig fett? :)

    Ja lite förenklat kan man säga så ja.

    Givetvis finns genetiskt betingade variationer (så är det alltid) och dessutom spelar ens bakgrund stor roll. Med bakgrund syftar jag på ens koroppsamansättning genom livet.
    Alltså även om man är smal men kanske kraftigt nedbantad så har man också dåliga förutsättningar. Man kan vara smal men med en fet persons förutsättningar för fettinlagring alltså.

    Så barn som blir tjocka redan tidigt ges en extremt dålig start i livet och löper stor risk att få kämpa mot sin vikt resten av livet.:(

    #645880

    skönt att höra! :) allt detta frekventa forumläsande flera timmar varje dag kanske ger något endå! :emo-thumb

    #645881
    Eddie Vedder wrote:
    Så barn som blir tjocka redan tidigt ges en extremt dålig start i livet och löper stor risk att få kämpa mot sin vikt resten av livet.:(

    Tur för mig då att jag har varit pinnsmal hela livet och blivit kallad allt från Gollum till benranglet! :up: haha! och det enda som har blivit lite fetare nu sen jag började gymma är min mage! ”vem skrattar nu era jävlar?!” haha :D

    Ser även på folk som gymmat lika länge som mig att jag har extremt mycket snyggare fysik än dom, dom ser typ bulkaktiga ut hela tiden medans jag har ådror och väldefinerade muskler! :emo-thumb

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.