Efter 5 veckor BARA -2 kg i vikt?!!

Home Forums Deff och fettminskning Efter 5 veckor BARA -2 kg i vikt?!!

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #66104
    #467083

    TJOOOHO! I 5 veckors tid har jag försökt gå ner i vikt och målet? Ja, jag har gått ner 2 kg. YNKA 2 kg och hur ska jag då ha tålamod och vara glad och dessutom vänta på resultat? 5 veckor är lång tid med bara 2 kg minus.

    Jag är 20 år, 166m, väger i dagsläget 62,5 kg! Målet nu är att minska 6 kg i FETT. Nu sitter jag här med benhinneinflammation i höger ben, ont på vänster fot och en vänster axel som smärtar.. men det hindrar mig INTE från att fortsätta. Here we go!

    Såhär har mina veckor sett ut detta år och ursäkta om jag skriver lite konstigt på vissa saker:
    v.1
    Lördag: 8,5 km powerwalk
    Söndag: ABS (mage + rygg) 30 min, jogging & powerwalk 1h

    v. 2
    Onsdag: Powerwalk 25 min, Spinning 1h
    Torsdag: 17.00 Simning, 1h
    Söndag: Spinning 1h

    v.3
    Måndag: 1h jogging och powerwalk, 8 km. 30 min bodypump, ny kost från och med denna dag (se kostschema nedan)
    Tisdag: Spinning 1h
    Onsdag: Simning, 1h i sträck
    Torsdag: 45 min morgonpromenad, Bodycombat 1h
    Söndag: Spinning 1h

    v.4
    Måndag: Powerwalk 60 min, ont i vänster axel samt lite i vänster fot
    Tisdag: Powerwalk 15 min, cykling 10 min, vertikal chest 15×3, benpress 15×4,insida lår 15×2 (dålig motivation idag…)
    Onsdag: Powerwalk & jogging 7,5 km, 62 min
    Torsdag: 60 min morgonpromenad

    v.5
    Måndag: 65 min kvällspromenad
    Tisdag: 50 min morgonpromenad, 50 min kvällspromenad
    Onsdag: Gyminstruktion – olika styrkedelar, 45 min powerwalk
    Torsdag: 50 min powerwalk morgon

    KOSTSCHEMA:
    08.00 Frukost: 1,5 dl havregrynsgröt (340 kcal) med 1 glas minimjölk
    (70 kcal), oftast sylt
    10.00 Mellanmål: 1 frukt (40 kcal)
    12.00 Lunch: Lax, kyckling eller nötkött
    (försök att undvika rött kött, men nötkött är OK), mycket grönsaker,
    mycket lite pasta/ris/potatis, 1 glas vatten (300 kcal)
    15.00 1 proteindrink (whey 80) (152 kcal)
    18.00 Träning 1h
    19.00 Kvällsmat: 1 frukt (40 kcal) + knäckebröd m. smör (80 kcal)


    1265 kcal = Mitt BEE bör ligga på 1300 kcal

    Jag är så nära på att börja dieta på riktigt och dricka 2 proteindrinkar om dagen och inget annat, men köra lika mycket träning. Jag vill ha resultat!! Tips är väldigt välkomna! Kram på er!

    #467084

    En viktnedgång på 2 kg över 5 v är helt rimlig för en 60 kg tjej.

    #467085

    Det borde hända mer! 5 veckor är 1 månad och 1 vecka ungefär. Hur påskyndar jag processen?

    #467086

    MaryShelley,

    Tung styrketräning, eventuellt i kombination med ändrade kostvanor. Lågkolhydratkost, t.ex.

    Tänk på att du med styrketräning kan stå stilla i vikt om du minskar en del i fettmängd och ökar en del i muskelmassa.

    Men som Grandmaster påpekade, 0,5 kg/vecka är ett rimligt mål att sträva efter. För att få ett annat perspektiv, fyra kg på två och en halv månad och åtta kg på fem. Det är väl inte så illa?

    #467087
    MaryShelley wrote:
    Det borde hända mer!

    Nej, det är en utmärkt takt. Du kan inte räkna med att kunna förlora lika mycket vikt lika snabbt som en 110-kiloskille utan att det skall innebära stora förluster av fettfri massa.

    #467088

    ”Jag är så nära på att börja dieta på riktigt och dricka 2 proteindrinkar om dagen och inget annat” ???

    #467089

    Om du tycker att viktnedgången går för sakta – Ät mindre eller träna mer för att öka ditt kaloriunderskott! Jag förstår dock inte varför du vill att det ska gå fortare, då ditt mål bör vara en kvalitativ viktnedgång, och det har du troligtvis lyckats bra med hittills.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.