En enkel fråga

Home Forums Deff och fettminskning En enkel fråga

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #64999
    #452591

    Funderar på hur ska göra om ja ska köra ett hårt cykelpass på morgonen.

    Ska jag käka frukost innan? (då kanske jag bör ta något efter?)

    Ska jag käka efter? (kan väl inte vara så bra att köra ett hårt konditionspass på nyvaken-tom mage?)

    Eller ta typ en halv gainer innan sen efter käka frukost?

    Alltså vilket vore det bästa smidigaste alternativet?
    (då jag ska ligga på kcal underskott)

    #452592

    Du kan cykla innan frukost. Vad som är ”hårt” vet ju bara du dock, det säger ju ingenting om hur passet kommer vara. Varken distanser, tider, intensitet (watt och kadens m.m.).

    Men det går utan problem att konditionsträna på tom mage, vill du dricka lite protein och kolhydrater före är det ju förstås inte fel det heller. Det behöver inte vara en stor gainer, kanske 10 gram vardera eller så och sedan rejäl frukost efter.:)

    #452593

    Ok då vet jag:emo-thumb och passet hade jag väl tänkt att ja kör ca 15 min tills jag stupar

    Men så gör väl en liten gainer och tar innan då =)

    #452594
    Svempa_90 wrote:
    Ok då vet jag:emo-thumb och passet hade jag väl tänkt att ja kör ca 15 min tills jag stupar

    Men så gör väl en liten gainer och tar innan då =)

    Ska du ladda för 15min? Känns det som om du kan vara utan gainern innan…. i min värld. Låter som om det kommer vara väldigt tunga minuter, då skulle inte jag vilja ha något skvalpandes i magen. Kanske äta en extra smörgås innan du lägger dig.

    #452595
    Flessa wrote:
    +1. 15 minuter intensiv cykling är ju snarare en uppvärmning inför ett styrkepass eller liknande..

    Känns inte särskilt smart att köra 15 min intensiv cykling innan ett styrkepass?

    #452596
    Flessa wrote:
    inget som helst fel i det. jag kör högintensitetsintervaller både före pch efter styrkepass.

    Och det bevisar vad? Under hur lång tid har du uteslutit det och utvärderat ökningar i styrka och muskelmassa? Jag vet att det inte är ditt mål men du påstår ofta att det ”funkar” när personer som har de målen frågar om konditionsträning i direkt kombination med styrketräning.

    Och det ÄR sämre om man faktiskt vill prestera och inte bara kaloriträna.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.