En kropp som ballat ur

Home Forums Deff och fettminskning En kropp som ballat ur

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #71243
    #553662

    Har en liten fundering har nu gymmat i ca 7 månader. Resultaten börjar komma och allt är bra. Har legat på 82 kg ca 1 månad nu men har nu på 2 veckor ökat till 86 kg utan att ha ändrat kosten eller träningen. Min fråga nu är: vad fan är det som hänt?

    tacksam för svar!

    #553663

    Du har kanske lagt på dig vatten, fett eller muskler. Troligtvis har det gått ner om någon dag om det är vatten. Skit i vågen, titta i spegeln och ser det bra ut så är vågen inget att bry sig om.

    #553664

    jo jag har ju också tänkt på allt det. Men jag förstår inte hur det kan ske en så stor ändring på bara 2 veckor. I spegeln ser jag ingen ändring.

    #553665

    Du väger dej vid samma tillfällen typ morgon efter toabesök?

    #553666

    #553667

    Ibland kan det vara så att man börjar träna hårt och fastän träningens energiförbrukningen inte är särskilt hög är den krävande nog för att man i övrigt skall få sämre ork i vardagen.

    Summa summarum bli alltså en lägre total energiförbrukning då övriga timmar innebär lägre fysisk aktivitet rent spontant. Styrketräning förbrukar inte så mycket energi men det är jobbigt och man kan vara rejält slut i kroppen .

    #553668
    Eddie Vedder wrote:
    Ibland kan det vara så att man börjar träna hårt och fastän träningens energiförbrukningen inte är särskilt hög är den krävande nog för att man i övrigt skall få sämre ork i vardagen.

    Summa summarum bli alltså en lägre total energiförbrukning då övriga timmar innebär lägre fysisk aktivitet rent spontant. Styrketräning förbrukar inte så mycket energi men det är jobbigt och man kan vara rejält slut i kroppen .

    Är det ohälsosamt att träna så? Så att man blir tröttare i vardagen?

    (För övrigt var det väl inte riktigt det topic handlade om? :ph34r:)

    #553669

    Fattar inte riktigt vad det skulle ha med min viktökning att göra?

    #553670
    M15M wrote:
    Fattar inte riktigt vad det skulle ha med min viktökning att göra?

    Ser du inte kopplingen mellan viktuppgång och lägre energiförbrukning i kombination med oförändrat energiintag?

    #553671

    jo nu ringer det en klocka, jag förbrukar mindre energi men får i mig lika mkt. Men varför har detta hänt då?

    #553672
    M15M wrote:
    jo nu ringer det en klocka, jag förbrukar mindre energi men får i mig lika mkt. Men varför har detta hänt då?

    Du har väl slöat till dig det sista;)
    Istället för att ta en prommenad på kvällen kanske du tittar på det där avsnittet på tv istället..osv..
    Du är mindre aktiv men intar samma mängd kalorier,vill du öka i massa och styrka så är det ju en bra grej att du gått upp i vikt,annars händer det ju inte mycket..

    #553673

    hahaha okej, tack för alla svar :)

    #553674

    Det som en gång var ett energiunderskott kanske idag inte är det. Viktnedgång tillsammans med oförändrat matintag och aktivitetsfaktor, eller sänkt, kan väl vem som helst räkna ut vad det resulterar i.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.