få bort lite fett på magen? HJÄLP!

Home Forums Deff och fettminskning få bort lite fett på magen? HJÄLP!

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #70906
    #549006

    hej, jag är 16 år och jag är lite överviktig.. kan nog säga mer kraftig.. väger 93 kilo i dagsläget, spelar fotboll och är 185cm lång.. jag började deffa för 3-4 veckor sen och det har gått bra, men nu undrar jag har jag får bort fettet på¨sidan av magen(fett valkarna)?

    Det är dom valkarna som får mig och se tjock ut, går på gymmet 2 gånger i veckan och kör seriöst där. Men har tänkt mig och först förlora fett och sedan bygga upp musklerna. Nån som kan det där om underhuds fett och liknande som kan ge mig ordentliga svar? tack på förhand

    #549007

    Det är bara att fortsätta gå ner i fettvikt.
    Kan tänkas att det är just där du lagrar lite extra fett och det är ofta det som ger sig sist. Kämpa på och ge det 3-4 månader som kommer resultaten

    #549008

    men jag äter 3 gånger per dag ungefär inkl. frukost. Det blir mest fiberrikt som knäckebröd och sånt. Efter 6 är det inget alls kanske 1-2 äpplen eller liknande.. ska jag forsätta så i 3-4 månader?

    #549009

    kolla in deffguiden här på deff och fettminskning. den bör hjälpa dig på traven

    #549010

    Bara fortsätta gå ner i vikt, lägg in en extra växel för det ska bli ännu mer resultat.
    Själv skulle jag kört situps och armhävningar efter varje måltid för hålla uppe förbränningen hela tiden och bli mer fit for fight, delat upp dina 3måltider till 4-5måltider eventuellt andvända måltidsersättningar också. Ät mer protein speciellt på senare tiden på dagen, drick mer vatten. Beroende på behov av högre förbränning eller döva hunger finns det många knep, va själv fet och otränad fast slog slag i saken och gick ner 30kg på några månader till gränsen till undernärd efter att ha varit överviktig hela livet, trodde inte de skulle gå att gå ner så mycke, desto mer grejjer man ändrar på desto större viktnedgång, allt handlar om vilja..

    #549011
    LikeMyAnatomy wrote:
    Själv skulle jag kört situps och armhävningar efter varje måltid för hålla uppe förbränningen hela tiden och bli mer fit for fight, delat upp dina 3måltider till 4-5måltider eventuellt andvända måltidsersättningar också.

    Utveckla gärna varför det där skulle vara minsta fördelaktigt. ”Hålla uppe förbränningen” genom att göra armhävningar och sit-ups får du gärna redogöra särskilt för. Om man nu absolut måste motionera runt måltiden är det ju i så fall bättre innan.

    #549012
    LikeMyAnatomy wrote:
    Bara fortsätta gå ner i vikt, lägg in en extra växel för det ska bli ännu mer resultat.
    Själv skulle jag kört situps och armhävningar efter varje måltid för hålla uppe förbränningen hela tiden och bli mer fit for fight, delat upp dina 3måltider till 4-5måltider eventuellt andvända måltidsersättningar också. Ät mer protein speciellt på senare tiden på dagen, drick mer vatten. Beroende på behov av högre förbränning eller döva hunger finns det många knep, va själv fet och otränad fast slog slag i saken och gick ner 30kg på några månader till gränsen till undernärd efter att ha varit överviktig hela livet, trodde inte de skulle gå att gå ner så mycke, desto mer grejjer man ändrar på desto större viktnedgång, allt handlar om vilja..

    Jag jobbade på ett center för anorektiska och just det du beskrive som lämpligt är standardbeteende för personer med kraftiga ätstörningar.

    I princip hela ditt inlägg är missvisande och jag blir lite rädd över ditt välmående när jag läser det. Är du manisk nu att behålla din vikt? Gå ned 30kg på ngåra månader är inte direkt optimalt. (Om ens genomförbart…)

    #549013

    Altså jag är ingen tränings-speciallist och jag kan bara utgå från att jag själv tyckte de var bra med armhävningar och situps, därav mitt tips om de om man inte vill ut och motionera stup i kvarten. Såklart går annan motion bra också eller äta något mindre (om det behövs..) annars gör absolut ingenting!

    Och nej det är inte omöjligt och jag lider inte av ätstörningar då jag styrketränar och äter stora energi intag varje dag, och jag höll målvikten om man säger så i ett bra tag för det inte skulle ge någon som helst jojjo-effekt om du syftar på det. Det har ledit till godkända ökningar på volym samtidigt som fettprocenten gått ner några procent.

    Så fortsätt kämpa om du vill ner, tänk tanken att de är just de du gör som e skillnaden på f*tter och riktiga grabbar sen bara pusha på extra mycke.

    /Från en snubbe i sina bästa år utan skola/jobb att lägga energin på.. Pz

    #549014
    LikeMyAnatomy wrote:
    Altså jag är ingen tränings-speciallist och jag kan bara utgå från att jag själv tyckte de var bra med armhävningar och situps, därav mitt tips om de om man inte vill ut och motionera stup i kvarten. Såklart går annan motion bra också eller äta något mindre (om det behövs..) annars gör absolut ingenting!

    Och nej det är inte omöjligt och jag lider inte av ätstörningar då jag styrketränar och äter stora energi intag varje dag, och jag höll målvikten om man säger så i ett bra tag för det inte skulle ge någon som helst jojjo-effekt om du syftar på det. Det har ledit till godkända ökningar på volym samtidigt som fettprocenten gått ner några procent.

    Så fortsätt kämpa om du vill ner, tänk tanken att de är just de du gör som e skillnaden på f*tter och riktiga grabbar sen bara pusha på extra mycke.

    /Från en snubbe i sina bästa år utan skola/jobb att lägga energin på.. Pz

    Förlåt, men det är verkligen uppenbart att du inte har jobb eller skola att fokusera på med din meningsuppbyggnad.

    Quote:
    ”Och nej det är inte omöjligt och jag lider inte av ätstörningar då jag styrketränar och äter stora energi intag varje dag”

    Du kan mycket väl ha ätstörningar trots att du äter ”stora energi intag (vad nu det är) varje dag.

    Quote:
    och jag höll målvikten om man säger så i ett bra tag för det inte skulle ge någon som helst jojjo-effekt om du syftar på det. Det har ledit till godkända ökningar på volym samtidigt som fettprocenten gått ner några procent.

    Jojjoeffekt? Nej jag nämnde aldrig något om det. Det är bra att du gått ner om du var kraftigt överviktig. Men hur du ska göra det är jag inte rätt man att avgöra. Jag saknar dietist-utbildning.

    Quote:
    Så fortsätt kämpa om du vill ner, tänk tanken att de är just de du gör som e skillnaden på f*tter och riktiga grabbar sen bara pusha på extra mycke.

    Förstår inte alls vad du menar.

    #549015
    Quote:
    Så fortsätt kämpa om du vill ner, tänk tanken att de är just de du gör som e skillnaden på f*tter och riktiga grabbar sen bara pusha på extra mycke.
    Indec wrote:

    Förstår inte alls vad du menar.

    Hmm… Kan det vara fötter han menar? :what: ;)

    #549016
    Clark wrote:
    Hmm… Kan det vara fötter han menar? :what: ;)

    Haha antagligen! Skön inställning har han om inte annat..

    #549017
    Robert Lilja wrote:
    Att man är utbildad dietist säger inte ett skit om huruvida man besitter kunskaper om det vi nu pratar om. Näringsfysiolog och kostrådgivare brukar vara mer lämpade att rådfråga. Min personliga erfarenhet av dietister är att de är duktiga på att lägga upp en kostcirkel för personer med medicinska sjukdomar men att de är ett skämt vad gäller att göra upplägg för resultat inom träning.

    De dietister som är duktiga på upplägg för träning har förmodligen vidareutbildningar som täcker dessa områden också.

    Mvh
    Robert Lilja

    Det stämmer säkert Robert. Det jag menade egentligen var att jag inte hade kunskap nog att uttala mig. Huruvida dietister har detta eller inte var egentligen överflödig info från min sida.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.