Få fart på ämnesomsättning, gå ner 8 kg i vikt

Home Forums Deff och fettminskning Få fart på ämnesomsättning, gå ner 8 kg i vikt

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #66471
    #470718

    HEJ! Jag är en:

    20-årig tjej, 64,5 kg till mina 1,66 m. Tränar ca. 3 pass/vecka; spinning 1h, alt. bodypump 1h eller abs 30 min + powerwalk 45 min.

    Äter rätt oregelbundet, tränar oftast oregelbundet osv. Jag vill få fasta rutiner kostmässigt och träningsmässigt. Jag gillar verkligen gruppträningspass och har tänkt börja simma 1h i veckan också.

    Jag vill gärna ha era idéer på hur jag ska kunna gå ner 1-1,5 kg/vecka.
    Målet är att bränna fett, ca. 8 kg och därefter bygga muskler! Hur lyckas jag bäst? Hur dags äter jag? Jag äter alltid havregrynsgröt till frukost med sylt, ett glas mjölk. Hur ofta ska jag träna? Vilken tid på dagen? Vilka tider ska jag äta och i vilka mängder?

    En annan sak jag vill tillägga är att jag rör på mig väldigt, väldigt lite under dagen.

    TACK till de som orkar svara på alla frågor, jag behöver er hjälp! Beach 09 är liksom sååå nära!!

    #470719

    [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881]

    bästa hjälpen vid såna här situationen. läs en två tre gånger minst :)

    #470720

    Jodu, jag har läst den där guiden och visst, den är säkert bra. Men den ger mig luddiga svar. Jag vet ju inte hur ofta och hur mycket jag ska äta trots att jag tränar 3 ggr/vecka, dvs. ett gruppträningspass. Ska jag äta efter träningen?

    #470721
    MaryShelley wrote:
    Jodu, jag har läst den där guiden och visst, den är säkert bra. Men den ger mig luddiga svar. Jag vet ju inte hur ofta och hur mycket jag ska äta trots att jag tränar 3 ggr/vecka, dvs. ett gruppträningspass. Ska jag äta efter träningen?

    Hur ofta/sällan du äter spelar mindre/ingen roll,
    Hur mycket du ”ska” äta står i guiden, du får räkna ut det.

    Du ska alltid äta efter träningen!

    #470722

    Jag har nu räknat ut mitt BEE och det hamnade på 1282,5 så jag tänkte jag kör såhär:

    08.00 Frukost: 1,5 dl havregrynsgröt m. blåbärssylt, 1 glas mjölk
    09.30 Mellanmål: 1 frukt, oftast äpple
    12.00 Lunch: T.ex. 1 kycklingfilé, mindre ris el. pasta, ca. 1 dl grönsaker
    15.00 Mellanmål: 1 kopp kaffe, 1 frukt, en smörgås med leverpastej
    17.30 1 glas c-vitaminbrustablett + vatten
    18.00 Träning; spinning 1h t.ex.
    19.30 Mellanmål: 1 frukt, ett stort glas vatten

    Blir detta bra, kära ni? :D Eller äter jag för mycket med tanke på att jag sitter framför datorn en hel dag förrutom träningen på kvällen. Hur kan jag göra annorlunda? :D PEACE!

    #470723

    Efter träning bör du alltid äta ett protein- och kolhydratrikt mål mat. En frukt räcker inte. Dina muskler kommer att brytas ned 12 timmar framåt.

    #470724
    MaryShelley wrote:
    Jag har nu räknat ut mitt BEE och det hamnade på 1282,5 så jag tänkte jag kör såhär:

    08.00 Frukost: 1,5 dl havregrynsgröt m. blåbärssylt, 1 glas mjölk
    09.30 Mellanmål: 1 frukt, oftast äpple
    12.00 Lunch: T.ex. 1 kycklingfilé, mindre ris el. pasta, ca. 1 dl grönsaker
    15.00 Mellanmål: 1 kopp kaffe, 1 frukt, en smörgås med leverpastej
    17.30 1 glas c-vitaminbrustablett + vatten
    18.00 Träning; spinning 1h t.ex.
    19.30 Mellanmål: 1 frukt, ett stort glas vatten

    Blir detta bra, kära ni? :D Eller äter jag för mycket med tanke på att jag sitter framför datorn en hel dag förrutom träningen på kvällen. Hur kan jag göra annorlunda? :D PEACE!

    Det är omöjligt för oss att veta hur många kalorier det där är eftersom att vi inte vet i vilka mängder du äter det mesta.
    Du måste dessutom äta mer än så efter träning!
    Mat efter träning är det som gäller.

    #470725

    Okej, ni behöver inte utgå från exakta kalorier, men ni har koll på min vikt + längd och att jag är tjej. Hm, varför ska jag äta på kvällen när ämnesomsättningen är som lägst? Är det inte lika bra att strunta i att äta då? Rädd för att bli tjockare liksom….

    Ska jag äta t.ex. pasta med kycklingfilé och creme fraiche då, är det ok?

    #470726

    Vad klockan är har inte med saken att göra. Det är dygnsbalansen av kalorier som spelar roll.

    Ja, det målet är mycket bättre.

    Har du ett bestämt antal kalorier att fördela och lägger ett större mål på kvällen (vilken du i princip måste om du tränat då – annars är träningen bara nedbrytande), får du äta lite mindre vid något eller några andra mål i stället, tidigare på dagen. Då blir det ingen skillnad i fettinlagring/fettförbränning över dygnet. Att använda en kort mätperiod som en timme eller så är värdelöst och intetsägande.

    #470727
    MaryShelley wrote:
    Jag har nu räknat ut mitt BEE och det hamnade på 1282,5 så jag tänkte jag kör såhär:

    1, BEE ar nar du ligger ratt upp o ner i sangen. mulitplicera med aktivitets faktor
    2, ga INTE ner 1 – 1.5 kg i veckan, maz 0.5 kg i veckan. du kommer inte kunna bibehalla viktnedgangen om du gar ner sa snabbt, du kommer vara jatte hungrig och tappa massor med muskler.
    visst tar det tid men det ar mycket battre…

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.