Feeeedback!!!!

Home Forums Deff och fettminskning Feeeedback!!!!

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #71166
    #552626

    Hej!
    Tänkte visa hur min kost har sett ut dom senaste 9 månaderna.
    Och då jag är ganska dålig på kostbiten hade det varit kul med feedback av nån som kan sin grej.
    Har gjort det väldigt enkelt för mej av tids skäll å dyl. alltså inga gourmet-recept här.
    Det ska sägas att jag inte har kommit i närheten av nån tävlingsform men tappat nästan 10kg.
    Men jag har heller inte kört nån kardio alls samt haft 1-2 ätar dagar varje vecka.
    Har inte kört några fasta tider å dyl. utan käkat när jag varit hungrig.

    Here we go…en dag ur mitt liv.

    3 st lätt kessela

    2 burk tonfisk i olja

    3 burkar makrill

    200 gram skinka

    4 ägg med gula

    1 dl havregryn

    4-5 st knäckebröd (falu rågrut)

    2 nävar valnötter

    2 äpplen 2 morötter 1 banan lite ärtor

    omega3 och vitaminmineral tab. 2ggr om dagen.

    samt en protein drink efter dom pass jag kört på riktigt gym(1-3dagar i veckan)

    Detta är ungefärlig dag.. jag byter ibland ut vissa proteinkällor mot kyckling lr keso samt knäckebrödet mot ris lr potatis.
    Tycker själv det ser lite snålt ut på grönsaksfronten nu:o
    Tacksam för hjälp

    Mvh Nicke:)

    #552627

    Man ser ju klart o tydligt att ditt kostupplägg fungerar iallafall :)

    #552628

    Ser mycket bra ut. Många bra proteinkällor och även nötter, ägg och fisk till fettkällor. Ett perfekt deff-upplägg skulle jag kalla det, sen kan ju vilken idiot som helst se att det har gjort resultat. Dom där rutorna är inte att leka med :D

    #552629

    Jag tycker att din kost och form är perfekt!
    Men det jag inte riktigt förståg var har du försökt deffa i 9 månader men bara tappat 10 kg eller?

    #552630
    Quote:
    Here we go…en dag ur mitt liv.

    3 st lätt kessela

    2 burk tonfisk i olja

    3 burkar makrill

    200 gram skinka

    4 ägg med gula

    1 dl havregryn

    4-5 st knäckebröd (falu rågrut)

    2 nävar valnötter

    2 äpplen 2 morötter 1 banan lite ärtor

    omega3 och vitaminmineral tab. 2ggr om dagen.

    samt en protein drink efter dom pass jag kört på riktigt gym(1-3dagar i veckan)

    Hur många kcal får du ihop där? Jag funderar på att sno ditt upplägg! :p

    #552631

    Grym form! Ser ut som du äter och mår gott, thumbs up!

    #552632

    Om det fungerar vilket vi tydligen ser att den gör! Du får i dig eventuellt det du missar från grönsaker via multi. Visst man kan vara petig och säga det är bättre att få i sig alla mineraler och vitaminer från kosten men så länge du inte far illa eller mår dåligt på något sätt så kör vidare! Enda jag tycker det är lite dåligt med är tillagad mat! :D För mycket färdigprodukter och speciellt skinkan som innehåller natriumnitrit som är inte så värst bra få i sig stora mängder av i längden! Men det ser skitbra ut din strandraggare! :p

    #552633
    Flessa wrote:
    Det förutsätter att han tar Antioxidanttillskott också..?

    En bra vitemineralkosttillskott från tex olimp eller wnt/twinlab innehåller antioxidanterna. Ingen jävla brustablett skit. A, C, E vitamin samt selen är viktigaste enligt mig.

    #552634

    Inget tillskott kan åstadkomma samma biokemiska miljö där olika antioxidanter och ännu oidentifierade bioaktiva ämnen interagerar med varandra.

    Det man går miste om kommer troligtvis inte ett multipreparat ersätta. Man kan separera diverse ämnen men inte kopiera miljön i vilket ämnet verkar.

    Därmed inte sagt att antioxidanter och essentiella mikronäsingsämnen från supplement är värdelöst men det är ingen ersättning. Gällande mat med mycket vitaminer och mineraler är animalisk kost överlägsen bortsett från några få undantag.

    #552635
    Mikee wrote:
    Jag tycker att din kost och form är perfekt!
    Men det jag inte riktigt förståg var har du försökt deffa i 9 månader men bara tappat 10 kg eller?

    Nej jag gick ner dom 9-10kg på ca 3-4månader har sen hållt mej på samma vikt,ska jag bli i ännu bättre form får jag nog skära ner lite lr börja röra på mej mer samt sluta vräka i mej på helgerna

    Gitarristen wrote:
    Hur många kcal får du ihop där? Jag funderar på att sno ditt upplägg! :p

    Har faktiskt inte räknat på det utan bara kört på känsla…det ihop med 5-6 hård gympass i veckan ha funkat till en någorlunda ok…strandform iallafall:o

    Tack ni andra för era svar:up:

    #552636

    Skulle du kunna skriva ut hur mycket du vägde innan def och efter den samt hur lång du är?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.