Första deffen, bra schema??

Home Forums Deff och fettminskning Första deffen, bra schema??

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #49119
    #118968

    Jag är 17 år och väger ca 81kg :)

    Min frukost består av
    100 gram havegryn
    2 ägg
    2 dl lätt mjölk

    Mellanmål
    2 bananer/ 150 gram keso

    Lunch
    200 gram kyklingfile
    100 gram fulkornsris
    1 dl lätt mjölk

    middag
    300 gram kyklingfile
    100 gram fullkornsris
    2 dl lättmjölk

    innan jag lägger mig: en Night-Pro kasein protein Shake

    Så vad tycker ni? är detta ett bra deff-schema? :)

    #118969

    Om du verkligen vill gå ner i vikt kanske du ska dra ner pyttelite på kolhydraterna, byta ut proteinshaken mot naturligt protein som t.ex. lättkesella med lite bär och funlight, äta lite mer omättat fett som t.ex. olivolja och nötter samt variera kosten lite genom att ibland äta lax, ibland kyckling ibland ägg osv :) Om du vill ha tips på goda deffmåltider kolla min nya dietmatdagbok! [http://forum.body.se/showthread.php?p=1205257#post1205257] Kommer nya recept varje dag i 1-2veckor!

    #118970
    Quote:
    byta ut proteinshaken mot naturligt protein som t.ex. lättkesella med lite bär och funlight

    Ser jag ingen anledning till, vassleprotein är en högvärdig proteinkälla, smidigt och lätt att få i sig en större mängd rent protein. ;)

    #118971
    fitnesserik wrote:
    Om du verkligen vill gå ner i vikt kanske du ska dra ner pyttelite på kolhydraterna, byta ut proteinshaken mot naturligt protein som t.ex. lättkesella med lite bär och funlight, äta lite mer omättat fett som t.ex. olivolja och nötter samt variera kosten lite genom att ibland äta lax, ibland kyckling ibland ägg osv :) Om du vill ha tips på goda deffmåltider kolla min nya dietmatdagbok! [http://forum.body.se/showthread.php?p=1205257#post1205257] Kommer nya recept varje dag i 1-2veckor!

    Tack för svar! :) ska byta ut riset mot mer sallad och grönsaker! ska kolla in din matbok! :)

    #118972
    herkulez wrote:
    Ser jag ingen anledning till, vassleprotein är en högvärdig proteinkälla, smidigt och lätt att få i sig en större mängd rent protein. ;)

    Helt rätt, men om man ska deffa skulle jag rekomendera att byta ut det av den simpla anledningen att man blir så mycket mer mätt på fast föda som t.ex. kalkon, kesella, kyckling elr ngt liknande, och möjligtvis ta det efter gymträning ist då man kanske inte pallar ta med en stekt kycklingfilé haha :)

    #118973
    DavidBernekorn wrote:
    Tack för svar! :) ska byta ut riset mot mer sallad och grönsaker! ska kolla in din matbok! :)

    Man måste ju självklart få i sig kolhydrater också om man vill nå bra resultat men menar ba att man kanske ska t.ex. äta en banan ist för två och istället äta ett ägg elr ngt :)

    #118974
    fitnesserik wrote:
    Man måste ju självklart få i sig kolhydrater också om man vill nå bra resultat men menar ba att man kanske ska t.ex. äta en banan ist för två och istället äta ett ägg elr ngt :)

    Jo precis :)

    #118975
    Quote:
    Helt rätt, men om man ska deffa skulle jag rekomendera att byta ut det av den simpla anledningen att man blir så mycket mer mätt på fast föda som t.ex. kalkon, kesella, kyckling elr ngt liknande, och möjligtvis ta det efter gymträning ist då man kanske inte pallar ta med en stekt kycklingfilé haha

    Jag kör själv deff just nu också och slänger i mig proteindrink både till frukost och mellanmål x2. MEN jag tar även en matsked jordnötssmör (fitnessguru) till och då står man sig väldigt bra + att man får i sig bra fetter och det ger bra energi. För att få lite variation på det så funkar kesella/keso jättebra! ;)

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.