Fråga angående deff?

Home Forums Deff och fettminskning Fråga angående deff?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #66818
    #472042

    Hejsan jag undrar hur mycket man går ner i fett om man bara dricker ca: 4-6 drinkar Whey-100 om dagen och kanske någon tillkommande frukt under dagen?
    Kommer man tappa mycket i fett då om man gör det i ungefär en 1 vecka?

    #472043

    Du skulle tappa lika mycket fett som att äta ca 4-600g kycklingfilé. Tror dock du blir mättare av kycklingen. Svårt att svara på din fråga då man måste lägga till aktivitetsnivå för att spå någon slags viktnedgång. Men på 1 vecka händer det inte så mycket. Du kanske tappar några kilon men dessa kilon är till den större delen tarminnehåll och vätska. Din fettförlust kommer inte bli särskilt stor på bara 1 vecka.

    #472044
    Flessa wrote:
    Gustaf Lindberg ger ett klokt svar. Måste dock säga att jag aldrig under några som helst omständigheter skulle ligga på ett sådant Kcal-. Jag skulle nog säga att det inte är hälsosamt.

    Det vet du väl inte, vi har ju ingen aning om killens vikt, aktivitetsnivå. Vi vet inte heller hur många kalorier hans drinkar innehåller eller hur mycket frukt han äter.
    Han kanske ligger på kaloribalans med det upplägget?

    Till trådskaparen:

    Vikt?
    Aktivitetsnivå? (vad arbetar du med, hur ofta tränar du, hur mycket rör du på dig osv)

    Hur mycket vill du ner i vikt? Du kan ju som Gustaf skrev säkert tappa 2-3kg första veckan men det kommer ju nästan uteslutande vara vätska och diverse ”tarminnehåll” :)

    #472045

    Du kan inte gå ner hur mycket fett som helst på en begränsad tidsperiod. Ett kilo kroppsfett kan bara frisätta runt 70 kcal per dygn (genomsnittssiffra), och överskrider kaloriunderskottet summan det blir, leder det oundvikligen till katabolisering av fettfri massa i stället.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.