Gå ned 5-6 kg innan sommaren,så här ser min vecka ut

Home Forums Deff och fettminskning Gå ned 5-6 kg innan sommaren,så här ser min vecka ut

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #65597
    #455347

    Hej, jag är 1,75 och väger 82 kg. jag vill få ner vikten till ca 75:emo-thumb

    Jag har köpt ett 20 ggr gymkort och så här ser min vecka ut

    Måndag: 20 min promenad + 40 sit-ups

    Tisdag: 60 min gym ( löpband, cykel, gåmaskin med handtag,)

    Onsdag: 20 min promenad + 40 sit-ups

    torsdag: 60 Min gym ( löpband, cykel, gåmaskin)

    fredag 60 Min gym ( hantlar, Styrketräning för bröst, armar)

    lördag/Söndag är vilodagar

    Så på lördagar så kan jag festa loss med en påse nappar och en pepsi Max,

    nu undrar jag om det är möjligt att man kan gå ner 7 kg och få en bra mage innan Sommaren ? :|

    Är tacksam för alla svar

    /// Smörklumpen :P

    #455348

    Det viktiga är väl att du sköter kosten.. Att förbrukar mer än du gör av med, eller att du rör på dig mer och äter lika mycket som förut.
    Vill du ”få en bra mage” så rekomenderar jag att du kör så många situps du orkar i 3set t.ex. finns det en magmaskin (så du kan belasta magmuskulaturen) på gymmet så kan du ju köra den på en magdag? :)

    Lycka till!

    #455349
    Freppazz wrote:
    Det viktiga är väl att du sköter kosten.. Att förbrukar mer än du gör av med, eller att du rör på dig mer och äter lika mycket som förut.
    Vill du ”få en bra mage” så rekomenderar jag att du kör så många situps du orkar i 3set t.ex. finns det en magmaskin (så du kan belasta magmuskulaturen) på gymmet så kan du ju köra den på en magdag? :)

    Lycka till!

    Det finns en ”Rodd maskin” hjälper det magen eller är det armarna? :what:

    #455350

    Det är främst rygg & lite ben som är aktiva i den övningen, samt lite biceps. Dock så kan det vara en bra förbränningsövning :) / uppvärmning.

    T.ex på någon helgdag om du känner för det kan du även gå ut och gå i en timme.. ju längre tid du går – desto mer förbränner du.

    #455351

    Tror inte TS har riktigt koll på vad som gäller. Läs igenom [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347 deffguiden] så får du kanske en liten uppfattning om hur det funkar.

    #455352
    Gustaf Lindberg wrote:
    Tror inte TS har riktigt koll på vad som gäller. Läs igenom [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347 deffguiden] så får du kanske en liten uppfattning om hur det funkar.

    Vill höra människors åsikter om min ” vecka”:|

    #455353
    Smörklumpen wrote:
    Vill höra människors åsikter om min ” vecka”:|

    Nej det vill du inte för dom åsikterna kommer vara elaka.

    #455354

    asså, seriöst. Mer discolir får man ju leta efter… Gör dina situps om du vill, men om du vill ha en schyst fysik tills sommaren så gäller ju kaloriunderskott. Köp ett riktigt gymkort, för ett 20 kort? Känns som du kommer lägga av när beach-09 är över. Börja träna riktigt. Leta upp något schyst program på forumet, lägg dig på kaloriunderskott, promenad några gånger i veckan. Du kommer att kunna lägga på muskler och bli av med dina extra kilon fett. Ta hjälp av någon du har förtroende för, hitta en träningskompis som får dig att gå till gymmet. Sen kör du bara på så kommer resultaten! glhf

    edit: såg nu att du gymmade, men säg mer specifikt, VAD du gymmar? ”Gym 60 min” kan vara allt från lite maskinpressar till en tufft pass med bänk, mark och böj.

    #455355
    Gustaf Lindberg wrote:
    Nej det vill du inte för dom åsikterna kommer vara elaka.

    HAHAHA
    sjukt rolig men ändå ödmjuk kommentar!

    Ontop: läs deffguide. Vad har du för BEE? Räkna ut vilket kcalunderskott du ska ha, glöm inte att ta med drycker när du räknar ut hur din dag ser ut.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.