Gå ner 15kg på lite drygt 2månader

Home Forums Deff och fettminskning Gå ner 15kg på lite drygt 2månader

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #101578
    #1075625

    Hej jag är ganska överviktig eller snarare tjock !

    Är 190cm lång och väger 112kg

    Min fråga är med rätt kost och bra träning med mycket basövningar och mycket konditionsträning

    finns det chans att jag kan gå ner till under 100kg alltså minst 12kg på 2 månader?

    Kan ladda upp några bilder så får ni se

    #1075629

    Allt är möjligt men det kommer bli tufft 12kg=ca 84.000-90.000kcal som du måste ligga under ditt behov. Du kommer behöva ligga på ett underskott på ca 1500kcal per dag. Så mycket träning bra kost och inga ”cheatmeals” kommer leda dig dit.

    #1075630

    Tror du jag kan ligga på så pass högt underskott per dag utan att förlora massa muskler? ska försöka äta mycket protein så klart

    #1075696

    det är väldigt mycket att gå ner , men jag tror att fall du får i dig tillräckligt med protein så kommer du inte förlora så mycket massa.

    #1075709

    Okej tack ! :)

    #1075778

    Speciellt smart tycker jag inte att det är och chansen att hålla fettet stången efter en sådan svältkur är minimal.

    #1076133

    Känns som det bara är ett race för att komma i form inför sommarens beach så även fast det med största sannolikhet kommer bygga upp fett igen efter dieten är färdig om 2 månader så är ju det ett nytt problem du först behöver stånga inför hösten. (Att fortsätta träna o äta bra m.m. alltså.)

    Med 1,5k underskott per dag kommer du förlora muskler men det är omöjligt att säga hur mycket, det beror på hur stor andel du har idag och hur du stimulerar den under din kommande krävande träning.
    (Tycker inte du ska tänka så mycket på hur mycket muskler du förlorar om du nu bara vill komma i form, har du en tanke att fortsätta träna i flera år utan avbrott är det ju såklart bättre att lägga sig på ett minus av 500 kcal per dag men då kan du fetingglömma att se bra ut i sommar)

    Jag skulle rekommendera tung styrkelyftning med högsta tänkbara tempo 4 ggr vecka (1h per pass) och cardio minst 3 ggr veckan (även här 1h) på skilda dagar.

    Kost, bara vatten och kaffe/te. Ingen annan energi i vätskeform. Annars ät normalt fast dra ner på kolhydrater genom mindre andel bröd, pasta och absolut inget jävla godis.

    #1076151

    Nej det är inte ett diet på 2 månader jag ska deffa tills jag är smal och sen behålla min vikt tycker bara de är så jävla svårt att veta hur mycket 500kalorier är med tanke på att ja inte vet hur mycket ja åt innan jag börja min diet liksom men det löser sig nog med bra mat och tung styrketräning som jag brukar köra.

    #1076199

    Alla har brådis att minska kroppsfett, been there done that.. Ju långsammare man minskar kroppsfettet desto större chans att hålla det borta. Glöm diet och lägg om livsstil är mitt råd. Träna tungt och mät midjan med måttband istället för att stirra på vågen.

    #1076227

    Okej tack ska försöka köra på det! :)

    #1076342

    Gå ner 12 kg på 2 månader är ju inga problem om man verkligen vill det. Det är ju bara 1,5 kg i veckan. Min vikt kan pendla +/- 2 kg på en vecka.
    Det svåra är väl dock att samtidigt bygga upp eller behålla befintlig muskelmassa. Men träna hårt och kör slut på kroppen ordentligt när du tränar, och se till att äta rätt. Inget LCHF-trams.

    #1076405
    symisthekey wrote:
    Gå ner 12 kg på 2 månader är ju inga problem om man verkligen vill det. Det är ju bara 1,5 kg i veckan. Min vikt kan pendla +/- 2 kg på en vecka.
    Det svåra är väl dock att samtidigt bygga upp eller behålla befintlig muskelmassa. Men träna hårt och kör slut på kroppen ordentligt när du tränar, och se till att äta rätt. Inget LCHF-trams.

    Hardcore… det lär ju rinna av helt linjärt bara man drar ner x-antal kalorirer per dag…

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.