Gå ner i vikt

Home Forums Deff och fettminskning Gå ner i vikt

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #65183
    #453350

    Tjenare. Har en önskan om att få tips på hur ja ska lägga upp min träning och hur ja ska gå tillväga för bästa resultat. Det är så att jag vill gå ner i vikt och har tänkt att till en början dra ner på onyttiga saker och börja ta promenader på morgonen. Vet att det finns många trådar men vill ha era bästa tips som kan komma bra till hands.

    Jag väger runt 80kilo och är 173cm lång och är 22år. Har varit tränad för några år sen då ja höll på med olika sporter men på senare dagar har jag lagt av med allt.

    Jag undrar lite hur ja ska lägga upp träningen ja har tänkt att börja med att gå eller springa som sagt och är främst ute efter att tappa fett och undrar även lite tips på bra mat och hur jag ska äta och när.

    Är inte ute efter att bli en muskelsnubbe direkt utan vill bara bli av med onödigt mycket fett jag dragit på mej under åren sen ja slutade med idrotten.

    Är ny inom detta så ber om ursäkt om jag skrivit någonting som är självklart för alla andra. Vill bara ha lite tips och förhoppningsvis kunna lägga upp ett slags schema jag kan följa för bästa resultat.

    MVH Flutch

    #453351

    Läs King Grubs deffguide

    Där får du alla tips du behöver angående kosten

    #453352

    Jag läste igenom och hittade bra tips. Jag har tänkt att börja med att gå 1 timme innan frukost sen äta en bra frukost. Sen gå senare på dagen/kvällen. Jag undrar lite ifall det ger någonting eller om det bara är onödigt.

    Har börjat göra av med all onödig mat jag har haft hemma och införskaffat mej mera fullkornsvaror.

    #453353

    om jag ligger på 2259 kalorier om dagen då ligger jag på +-0 . Och då räknade jag på att jag bara sitter hemma vid datorn. Jag hade tänkt gå en timme om dagen så hur mycket kaloriminus tycker ni ja bör ligga på?

    Hur mycket kalorier bränner jag om ja går snabbt i en timme?

    som sagt är rätt ny inom detta så alla tips osv uppskattas mycket!

    mitt mål är att gå ner 10 kilo på 10-12 veckor. Kanske är en aning optimistisk men är fast besluten att klara detta.

    #453354

    Att gå snabbt i en timme bränner nog inte någon imponerande mängd kalorier. 350 kalorier kanske (enligt caloriesperhour.com)

    Om du tänkt gå ner 10 kg på tio veckor så borde du om du läst deffguiden komma fram till att du ska ligga på ett underskott om 1000 kcal om dagen. Sen får du fråga dig om det är värt det.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.