Gå ner i vikt och bygga muskler samtidigt.

Home Forums Deff och fettminskning Gå ner i vikt och bygga muskler samtidigt.

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #101667
    #1075856

    Hej! Jag har precis börjat konditionsträna för att bli av med fettmassa, jag är 156 cm och väger 54 kg.
    Jag vill gå ner i fettmassa men samtidigt bygga muskler, bör jag konditionsträna först tills jag har tappat
    dom kilona jag vill gå ner och sen börja styrketräna eller bör jag kombinera för bäst resultat?

    Jag tränar 5 gånger i veckan och ligger på ett kaloriunderskott just nu.

    #1076085

    Tränar du kondition bara för att gå ner i fettmassa? Isåfall kan du enligt mig lika gärna styrke träna det förbränner det med! Men är målet att få bättre kondition så är konditionsträning bra.. Att bygga muskler och gå ner i vikt är bland de svåraste man kan göra inom kroppsbyggnad tror jag..

    #1076130

    Styrketräna 3 ggr vecka o 2 ggr cardio om du fortfarande vill träna 5 ggr vecka.
    Snabbaste sättet för dig att nå de resultat som jag antar från din text du vill ha.

    Det här p.g.a. att det går väldigt snabbt att tappa de få kilo du vill ha bort men att bygga musklerna som leder till former tar tid, minst 10 ggr så lång tid så att fördröja den processen kommer bara förlänga allt. Att börja styrketräna utan särskilt mycket fett är också jobbigt, fettet funkar som glidmedel och gör allt inom träning mer behagligt.

    Du är tjej för övrigt va? Du ligger inom normal BMI så något märkvärdigt fett borde du inte ha. Kan ju dock bero på avsaknad av muskler som väger mycket mer än fett.

    edit, måste tillägga att bygga muskler och förlora fett i samma skede är svårt som ovan skrev men ingen omöjlighet för någon som inte besitter särskilt stor muskelmassa.

    #1077380

    Jag ökade i muskelmassa och minskade i fett, allt handlar om kosten jag är kille just nu 81 kilo 188 cm lång. gick till en som jag känner som arbetar som PT han mätte upp min kropp i fett procent samt cm runt biceps,rygg,bröst,mage. körde knappt någon cardio alls under min deff bara hård gymträning och håller mig på 2000 kcal per dag fördelat på 7 mål om dagen, med gym förbrykar jag 2800 kcal/dag cirka, tips ät mycket kvar 200 gram till frukost samt 300 gram på kvällen mycket bra för muskeluppbyggnaden. jag ökade för övrigt cirka 1 cm på varje mät punkt samt minskade 2% i fett på 1 månad.

    #1077544
    jakethebake wrote:
    Jag ökade i muskelmassa och minskade i fett, allt handlar om kosten jag är kille just nu 81 kilo 188 cm lång. gick till en som jag känner som arbetar som PT han mätte upp min kropp i fett procent samt cm runt biceps,rygg,bröst,mage. körde knappt någon cardio alls under min deff bara hård gymträning och håller mig på 2000 kcal per dag fördelat på 7 mål om dagen, med gym förbrykar jag 2800 kcal/dag cirka, tips ät mycket kvar 200 gram till frukost samt 300 gram på kvällen mycket bra för muskeluppbyggnaden. jag ökade för övrigt cirka 1 cm på varje mät punkt samt minskade 2% i fett på 1 månad.

    Om du även gick upp 1 cm runt mage på den månaden har du med största sannolikhet inte blivit av med fett. Vad använder din kompis för metod när han räknade ut din fettförlust?

    #1078049
    Gran wrote:
    Styrketräna 3 ggr vecka o 2 ggr cardio om du fortfarande vill träna 5 ggr vecka.
    Snabbaste sättet för dig att nå de resultat som jag antar från din text du vill ha.

    Det här p.g.a. att det går väldigt snabbt att tappa de få kilo du vill ha bort men att bygga musklerna som leder till former tar tid, minst 10 ggr så lång tid så att fördröja den processen kommer bara förlänga allt. Att börja styrketräna utan särskilt mycket fett är också jobbigt, fettet funkar som glidmedel och gör allt inom träning mer behagligt.

    Du är tjej för övrigt va? Du ligger inom normal BMI så något märkvärdigt fett borde du inte ha. Kan ju dock bero på avsaknad av muskler som väger mycket mer än fett.

    edit, måste tillägga att bygga muskler och förlora fett i samma skede är svårt som ovan skrev men ingen omöjlighet för någon som inte besitter särskilt stor muskelmassa.

    BMI?? Please hur aktuellt är det för en som tränar..

    #1078138
    Johan Otterström wrote:
    BMI?? Please hur aktuellt är det för en som tränar..

    Det stämmer fullt och riktigt på någon som inte besitter särskilt mycket muskler. Dessutom har TS precis börjat träna och då bara med kondition så BMI är ett bra sätt för mig som utomstående betraktare att skapa mig en bild av TS situation.

    I ditt fall tror jag BMI skulle registrera övervikt eller kanske t.o.m. fetma så jag förstår mycket väl vad du menar. :up:

    #1078140
    Rekyl wrote:
    Hej! Jag har precis börjat konditionsträna för att bli av med fettmassa, jag är 156 cm och väger 54 kg.
    Jag vill gå ner i fettmassa men samtidigt bygga muskler, bör jag konditionsträna först tills jag har tappat
    dom kilona jag vill gå ner och sen börja styrketräna eller bör jag kombinera för bäst resultat?

    Jag tränar 5 gånger i veckan och ligger på ett kaloriunderskott just nu.

    Jag är inte jättebra på det här men det jag fick lära mig i idrott och hälsa var att äta 3x sin egna vikt i gram protein, äta 40% av ditt dagliga intag av kolhydrater 1h innan träning och 40% efter träning sedan vara väldigt sparsam på kolhydraterna resten av dagen och äta proteinrika rätter samt bra fetter så som lax, ägg, tonfisk, fibrer(till frukost)
    sedan äta ca 700 kcal mindre än vad du gör av med
    Och på detta sätt så kommer du sakta men säkert gå ner i vikt samtidigt som du bygger muskler
    det kommer gå saktare än om du skulle göra det var för sig men det funkar och ger dig resultat åt båda hållen

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.