Gör jag rätt?

Home Forums Deff och fettminskning Gör jag rätt?

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #65020
    #452675

    20
    Kvinna
    64kg
    163cm

    Tränat helhjärtat i tvåveckor nu 30 min kondition och sedan styrketräning där jag kör ett splittat program överkropp/underkropp.

    Jag räknar kalorier men äter inte helhjärtat nyttigt då jag är beroende av choklad, äter i snitt 1500 kcal om dagen.

    ska jag ändra på något (kanske försöka sluta med chokladen) eller kommer jag att se resultat, jag har redan börjat se mina framsteg med mina biceps men mitt främsta mål är; minska lår, mage och bli av med gäddhäng.

    Och slutligen jag vet ju inte om en del är lös hud och inte fett då när jag var 10-12 vägde nära 90 kg.(sjukdom,tabletter gick upp i vikt inte pga kost)

    Tack:)

    #452676

    Tyvärr är dina frågor omöjliga att svara på, då mycket info saknas.

    Hur ofta tränar du?
    Hur länge tränar du totalt per pass?
    Hur ser din matdag ut?
    Om du är beroende av choklad som du uttrycker det bör du nog söka behandling för det, men jag gissar att det inte är riktigt så, utan mer en ”dålig vana”. Hur mycket blir det och hur ofta? Hur stor del av den totala kosten är choklad?
    Med mera, med mera.

    Självklart kommer du att få resultat om du tränar nu, men inte gjort det innan. Frågan är bara vilka resultat du vill ha. Du skriver att du vill bli av med lite lös materia, men är det det enda viktiga för dig eller har du fler önskemål?

    Om du varit väldigt överviktig kan det ju vara en del lös hud ja, men det beror till viss del på hur länge du gick med övervikten. Ju kortare tid och ju tidigare i livet är troligen mer gynnsamt för risken för lös hud. Om du inte själv kan se skillnaden på hud och underhudsfett så bör en läkare kunna hjälpa dig.

    #452677

    -Tranar tva dagar vilar en dag tva dagar vilar en dag osv,(5 dagar i veckan)
    tranar ungefar 45 min kondition och 45 minuter styrketraning

    Hehe, mitt beroende som jag beskrev ar inte sa allvarligt utan snarare (ursakta mig) innan mensen ar choklad en riktig stimulans. :)

    Jag ater frukost, middag, sen kan det bli ibland en choklad framfor tvn(later som varsta soffpotatisen haha) men jag ater valdigt lite annars, bade portionsmassigt och mellanmal…

    Jag tror jag overdrev med min hud/fett men det ar ju lite problemomraden.

    Jag tror en del sitter i huvet for jag ar inte (tjock) och mina former ar normala, min fokus nu ar att se mer slim ut? en fastare kropp.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.