Gröt dåligt vid deff?

Home Forums Deff och fettminskning Gröt dåligt vid deff?

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #66281
    #469974

    Läser en blogg som en svensk MMA fighter skriver, han skriver bla:

    ”Mitt andra stora problem är min vikt, Vägde mig imorse och vågen visade 79,0 Kg. Jag har fortfarande inte gått ner något i vikt och jag börjar bli jävligt irriterad. Sprang mina 6 km i morse i rekordfart, jag var så förbannad och det gick ut över löpningen, sprang garanterat det snabbaste jag gjort i hela mitt liv. Sen lite havregryn som vanligt och vidare till BTT. Buscapé som är en mycket meriterad fighter och stor erfarenhet av bantning frågade ut mig om min kost och han konstaterade att det beror på havregrynet jag äter till frukost.

    Kommentarer på detta? Pga den enkla anledningen att havregryn innehåller mkt kolhydrater eller annan orsak? Help.

    dbbb

    #469975

    Verkligen inte, kör man inte någon form av lågkolhydratdiet behöver man inte utesluta havregryn.
    Jag älskar havregryn under deff p.g.a. mättnadskänslan det ger sett till kalorierna det brukar bli i slutändan.
    Har du ett ”vanligt” dietupplägg med t. ex 40% protein, 40% kolhydrater och 20% fett så spelar det inte någon roll om dina kolhydrater kommer från pasta, ris, potatis, havregryn etc.

    #469976

    Ignorera den där texten bara. Den är skriven av någon som inte har koll.

    #469977
    King Grub wrote:
    Ignorera den där texten bara. Den är skriven av någon som inte har koll.

    Ska jag eller dbbb ignorera? :|

    #469978

    Givetvis den i första inlägget citerade. När jag började skriva mitt, hade du inte ens postat ditt.

    #469979

    dbbb, gör killen en tjänst och länka honom denna tråd. :)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.