hjälp..

Home Forums Deff och fettminskning hjälp..

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #101000
    #1074164

    Hej..
    jag är 24 år och väger 82 kg 184cm lång jag har tränat kanske 1 år max till och från men nu så har jag börjat med ett program som heter Athlean-x som säger vad för övningar jag skall köra varje dag i 90 dagar.
    Jag har en stor mage jag är inte tjock eller så men mkt fett på magen och jag vill få bort den men vet inte om jag skall deffa eller vad jag skall göra för att få bort allt fett.
    Jag vet att jag inte bara kan träna och få bort fettet på magen fettet kommer ju gå bort från hela kroppen men den känns som att min mage blir aldrig mindre känns som att den är lika stor hela tiden så jag undrar bara vad jag skall göra deffa eller inte?

    #1074165

    glömde nämna att jag joggar i 8km/h varje morgon i 45 min också.

    #1074187

    Innebörden av en deff är ju att tappa fett men bibehålla muskelmassa så en deff är ingen dålig idé. Om du inte orkar räkna kalorier och gå så hårt in för det testa med ett högt proteinintag och ät mindre än du brukar. Skit i snabbmat och annat onyttigt som chips, godis, läsk osv. så löser det sig nog galant!

    #1074196

    jag har skitit i att äta snabbmat och godis chips cola o allt det där men går inte ner nått e på samma vikt hela tiden.. jag äter ganska mycket när jag tar mat skall jag ta mindre mat och inte bli så mätt då?
    hur mycket protein och kolhydrater ungefär? tack för att du svara

    #1074205

    Ta mindre portioner och ät oftare, då ökar din ämnesomsättning också samt att blodsockret stabiliseras bättre.

    Dagligt mått på protein rekomenderas vid ca 2g/kg och fett 1g/kg sedan fylla på resten med kolhyderater. Jag följer de måtten och det funkar för mig iaf, men vi är alla olika.

    #1074210

    okej vi säger att jag äter 5 gånger per dag så när jag ätit frukost efter 2-3 timmar äter jag mellanmål sen efter 2-3 tim lunch sen mellanmål o middag.. hur räknar jag ut hur mycket fett protein och kolhydrater det e i allt?

    #1074211

    Väg maten innan du äter den och räkna ut med hjälp utav sidan nedan hur mycket du får i dig utav de olika energikällorna
    http://www.miljomat.se/html/NaringsberakningRecept.aspx

    För att räkna ut ditt energibehov ta hjälp av sidan nedan
    http://matkalkyl.se/berakna-energibehov-kcal.php

    #1074222

    okej jag gick in på miljomat.se och så la jag till allt jag åt till frukost idag så beräknade jag det så står det längst upp energi.. mängd 615kcal e det så mycket kcal jag åt till frukost då? tack för att du tar din tid och hjälper mig är verkligen tacksam men är ny inom detta så behöver lite hjälp:)

    #1074224

    tror mitt matt schema inte är så bra heller…
    Frukost: 1dl havregrynsgröt med 1 tsk kanel och 1 tesked stevia smootie med 250g kvarg 1% 1dl hallon 1 helt äpple och 1 hel banan.

    lunch: 1 burk tonfisk i vatten 150g 1 hela avokado och keso 250g 4% och 10st cashewnötter.

    mellanmål: 1 banan eller ett äpple

    middag: 200g kyckling eller 200g laxfile keso 250g 1 hel avokado 10st cashewnötter.

    kvällsmat: 250g kvarge 1 tsk stevia 10 st cashewnötter.

    #1074307

    Lägg till lite kolhyderater och till mellanmål ta en shake, ett grovt bröd elller något eller varför inte lägga cashewnötter där? :)

    #1074327

    tack så jätte mycket för hjälpen uppskattar det väldigt mycket:)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.