Hjälp med deffning o.sv.

Home Forums Deff och fettminskning Hjälp med deffning o.sv.

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #71109
    #551841

    tja tja.

    Nu är de så här att jag har lite kg på mig som jag vill få väck. Jag är relativt ny inom deffning osv, efter massa år vid datorn, chips och läsk o amssa andra dåliga vanor så har man fått fett runt bröst + mage. Men de e inte alls mycket alltså.

    Jag är cirka 177 cm och väger ca 65 kg.

    Hur bör jag göra för att lättast tappa kg runt magen + bröst ? Jag vet att man inte kan punktförbränna men , Jag har bänkpress hemma + hantlar osv.. Så det kan användas, kommer även dra ner till gymet o köra crosstrainer 30-40 min 4 dagar i veckan. Samt promenad (1h) innan frukost har jag hört är effektivt.

    Hur bör man lägga upp sina måltider för bäst deff?

    Föressten så har jag gainer hemma, kan man ersätta en drink varje adg istället förmåltid ? Lr förstör det deffen?!.

    Tack tack…

    Bild:

    [img=http://data.fuskbugg.se/skalman01/tjahejsanaloelele01.JPG][img=http://data.fuskbugg.se/skalman01/-sturro88.JPG]

    #551842

    Har du styrketränat innan? så du har något att deffa fram?

    #551843
    Pontik wrote:
    Har du styrketränat innan? så du har något att deffa fram?

    Jag har styrketränat endel, men inte mycket. Men jag har endel bröst former, dock dåligt me magmuskler. Men jag komma ju försöka kombinera detta samtidigt som jag deffar o kör cardio.

    #551844

    Mer styrketräning, definitivt! Ordentlig sådan, dessutom. Satsa på basövninar, det ger väldigt mycket: marklyft, knäböj, bänkpress, räckhävning & barrsänking (chips & dip) så har du fångat upp väldigt många av kroppens muskelgrupper.

    Jag väger 15 kg mer än dig och är 1 cm kortare, men hade man ställt oss bredvid varandra hade jag sett mindre tjock ut. Det säger jag inte för att vara elak, utan för att siffrorna på vågen helt enkelt inte spelar särskilt stor roll! Med styrketräning kommer muskler, och eftersom du lagt av med dina dåliga matvanor kommer du troligtvis både öka i muskelmassa och minska i fettmassa.

    Sedan är det en bra idé att röra dig i vardagen också, som att cykla eller gå istället för att ta bil/buss/spårvagn, ta trappor istället för hissen, och så vidare.

    Lycka till!

    #551845

    Jag skulle nog råda dig till att börja med sunda kostvanor. Räkna ut ditt basbehov och ät därefter. Träna mycket styrketräning. Är du ovan i gymmet så be om en instruktör och ta det lite lugnt med vikterna de första veckorna.

    Du är ju inte överviktig alls om man tittar på vad vågen säger. Om du börjar träna seriöst och tänker mer på vad du äter så kommer du säkert att omfördela dina kilon på ett bättre sätt och kanske tom kan gå upp lite.

    #551846

    Jag vet att jag redan väger lite, Men jag vill på något sätt få bort fettet runt brösten o magen, annars ser det riktigt fult me t-shirt samma me magen sticker ut så att säga.. Så därför bör jag kombinera nåt sånt här? Säg gärna vad ni tycker, och jag har ju gainer pro + creatine hemma bör jag äta det samtidigt för att nå bäst resultat eller ska jag låta det vänta?

    Måndag: Bröst/Triceps/Mage @ gym + 20 min crosstrainer.
    Tisdag: Rygg/Biceps @ gym + 20 min crosstrainer.
    Onsdag: Axlar/Ben @ gym.
    Torsdag: Powerwalk på morgonen + mage.
    Fredag, lördag,söndag: (promenader) Vila / Extra träning bröst + mage.

    #551847

    Är båda bilderna dagsformen eller är det en före och en efter? För om det där är dagsformen är det klart du har all anledning att deffa, tveklöst.

    Upplägget ser bra ut. Dina 20 minuter på cross-trainern efteråt kommer ju förbruka lite extra energi så det kan ju vara praktiskt att köra när du ändå befinner dig i gymmet. Känner du annars att t.ex. 20 minuters jogging någon annan tidpunkt på dygnet funkar bra så kan det vara en marginell fördel.

    #551848

    Deffa tills du är nöjd, bygg sedan muskler. Bygger du muskler först och sedan deffar lär du tappa mer muskler än om du deffar först och sedan bygger.

    Edit; Deffa, (eller banta är kanske ett bättre ord i detta sammanhang) kan vem som helst göra, man behöver inte bestå av 90 kilo muskler.

    #551849

    Tack för svaren.

    #551850

    Jag tror om du börjar träna styrka och konditionsträning kommer kroppen formas. Då blir fett till muskler och du kommer få en snygg kropp. Men träning tar tid, allt sker inte över en dag.

    Kämpa på.

    #551851

    bra tips i denna tråd, tack för dem!! =)

    #551852
    Pink wrote:
    Jag tror om du börjar träna styrka och konditionsträning kommer kroppen formas. Då blir fett till muskler och du kommer få en snygg kropp. Men träning tar tid, allt sker inte över en dag.

    Kämpa på.

    Fett kan aldrig bli muskler.

    #551853

    Lyssna inte på någon som säger att man kan byta ut fett mot muskler. Fettceller kan aldrig bli muskelceller. Antingen går du ner i vikt och får klara dig med att du antagligen inte har tillräckligt med muskler för att bli nöjd, eller så äter du upp dig och tränar så att du får muskler för att sedan deffa.

    Trivs du inte med hur du ser ut idag så är ju deff en bra start för att sedan börja bygga. Tycker du att det inte spelar någon roll tycker jag du ska bygga istället för att deffa.

    Vill du deffa är det att göra av med mer energi än du stoppar i dig. Vill du bygga muskler får du helt enkelt äta lite mer än vad du behöver för att bygga.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.