Hjälp mig bli nöjd i Miami!

Home Forums Deff och fettminskning Hjälp mig bli nöjd i Miami!

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #70570
    #543852

    Heej alla!

    Ni har troligtvis sett fler liknande första trådar som denna än ni kan räkna men hade verkligen uppskattat er hjälp.

    För ett par år sedan tränade jag mycketbåde gym och fotboll/tennis osv, men när jag bestämde mig för att spela poker på heltid blev min livsstil sämre och sämre. Musklerna från brösten och armarna ramlade ner till muffinmagen.

    Jag har tränat en del nu efter sommarn och kört en del gym och även kommit igång med boxning. Mitt mål är att om 3 månader när jag ska till Miami kunna gå på stranden och vara förbannat nöjd!

    Det viktigaste för mig är inte att vara något muskelberg, men jag vill ha en platt mage, nu hänger den liksom ut litegrann utanför jeanskanten och är inte alltför sexig. Jag skaffade mig en pilates boll i veckan och tänker försöka köra 500 situps om dagen på den (åsikter?) Och även lite andra magövningar hemma.

    Det jag behöver mest hjälp med är kosten. Jag har aldrig räknat kalorier eller proteiner men har lärt mig grunden med kvarg, kyckling lax osv. Så här tänkte jag en tuff träningsvecka skulle se ut.

    Måndag. Gym på förmiddagen och boxning kväll.
    Tisdag. Löpning
    Onsdag Gym och boxning
    Torsdag Gym och boxning
    Fredag Löpning
    Lördag eller Söndag Löpning, Gym eller vila/bakfull

    Så här tänkte jag en veckodags kost skulle se ut.
    Frukost: 1 dl havregryn, 2dl mjölk och sylt, kaffe
    (träning)
    500g kvarg, 1 banan, frysta bär.
    3 kokta ägg
    1dl ris, kyckling/lax, broccoli
    (träning)
    2 kokta ägg, 3 koppar grönt tee,
    1 diet-pro advance drink

    Vill ni hjälpa mig räkna ut kcal på detta alternativt ge mig en länk där jag själv kan räkna. Hur stort kcal underskott kommer jag ligga på? Jag är helt säker på att detta är långt ifrån klockrent så alla åsikter är väldigt välkomna.

    Idag är jag 1,71cm lång och väger 73,5kg på morgonen utan att stoppa i mig något.
    Funderade på att ladda upp någon bild men ger er mina mått så länge istället.
    mage: 91,5cm
    bröst: 95cm
    biceps 34cm
    lår 55,5cm
    (skulle bilder hjälpa?)

    Jag kommer naturligtvis lägga om träningsupplägget om jag t.ex skulle gå ner för mycket eller liknande.

    Så, vad behöver jag ändra på? Alla åsikter om upplägget och tips är mer väldigt uppskattat! Tack på förhand.

    Glömde skriva någonstans att jag är en 23årig kille :)
    Ber om ursäkt ifall jag valt fel forum!

    #543853

    tycker de ser helt prima ut!, sköt kosten& sömnen + spring mkt, de hjälper att få in magen :)

    #543854
    Kevinlol wrote:
    tycker de ser helt prima ut!, sköt kosten& sömnen + spring mkt, de hjälper att få in magen :)

    Jasså? Utveckla är du snäll.

    #543855
    Kevinlol wrote:
    tycker de ser helt prima ut!, sköt kosten& sömnen + spring mkt, de hjälper att få in magen :)

    Om han springer mycket förlorar han ju muskelmassa och det är INTE 0ptimalt! Isånafall att han kör intervaller

    #543856

    Tycker du borde plocka bort sylten från gröten och byta mot kanel för det sätter igång fettförbränningen. Angående situpsen bör du nog inte köra 500 varje dag utan variera antalet varje dag så att inte magen vänjer sig. Är ingen expert direkt men det är väl det där jag ser som jag tycker du bör ändra på.

    #543857
    Jockepettersen wrote:
    Tycker du borde plocka bort sylten från gröten och byta mot kanel för det sätter igång fettförbränningen.

    Gör det? Men gröten i sig kommer inte nedreglera fettoxidationen va?

    #543858

    Luckbox,

    Det är egentligen ganska enkelt. En liten miniguide du kan följa är:
    1) bestäm energimängden/intaget så att du går ner i den takt du vill
    2) sätt proteinintaget till minst 2g per kilo kroppsvikt
    3) se till att få i dig essentiella fettsyror, vitaminer och mineraler
    4) fyll ut 1) med kolhydrater/fett (utöver proteinet dvs) så att du mår och presterar bra

    Det är i grova drag så du behöver göra. För att få en estimering av energiförbrukning kan du använda Harris and Benedict-ekvationen: [http://www.bmi-calculator.net/bmr-calculator/harris-benedict-equation/]

    [http://www7.slv.se/livsmedelssok/] där kan du få data på vad varje enskilt livsmedel innehåller.

    Träningsmässigt så tänk på att inte träna för mycket så att du bränner ut dig. Se till att få några tunga set styrketräning i veckan och kör inte någon överdrivet hög volym eller pumpträning.

    #543859
    Snake wrote:
    Gör det? Men gröten i sig kommer inte nedreglera fettoxidationen va?

    Nej, men det var inget jag påpekade heller.

    #543860
    Jockepettersen wrote:
    Nej, men det var inget jag påpekade heller.

    Du missuppfattade vad jag skrev. Du skrev att kanelen ”sätter igång fettförbränningen”. Nu råkar det ju vara så att fettförbränningen är igång 24/7 och kanalen kommer varken sätta igång den eller göra någon som helst skillnad genom att öka den.

    #543861
    Snake wrote:
    Du missuppfattade vad jag skrev. Du skrev att kanelen ”sätter igång fettförbränningen”. Nu råkar det ju vara så att fettförbränningen är igång 24/7 och kanalen kommer varken sätta igång den eller göra någon som helst skillnad genom att öka den.

    Hej Snake, vart har du hållit hus sista tiden?
    Har ju saknat dig:o

    Till trådskaparen.
    Skit i detaljonani.
    Klart du kan ut och springa, kommer inte kosta dig någon värdefull muskelmassa.
    Försök få i dig protein till alla måltider, flytta några ägg eller lita kvarg till frukosten.
    Var konsekvent med diet och träning så kommer resultaten.
    Snakes tips är som vanligt mycket bra

    #543862
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Hej Snake, vart har du hållit hus sista tiden?
    Har ju saknat dig:o

    Till trådskaparen.
    Skit i detaljonani.
    Klart du kan ut och springa, kommer inte kosta dig någon värdefull muskelmassa.
    Försök få i dig protein till alla måltider, flytta några ägg eller lita kvarg till frukosten.
    Var konsekvent med diet och träning så kommer resultaten.
    Snakes tips är som vanligt mycket bra

    iiiiihhhh

    [img=http://4.bp.blogspot.com/_agHXcORx9eY/Skrh5dquCfI/AAAAAAAACEQ/26c7yaTOTns/s400/group-hug.jpg]

    #543863
    Snake wrote:
    Du missuppfattade vad jag skrev. Du skrev att kanelen ”sätter igång fettförbränningen”. Nu råkar det ju vara så att fettförbränningen är igång 24/7 och kanalen kommer varken sätta igång den eller göra någon som helst skillnad genom att öka den.

    Okej, tack då vet jag:up: Har fått för mig att den ökar insulinkänsligheten och ökar förbränningen men det kanske inte stämmer då

    #543864
    Jockepettersen wrote:
    Okej, tack då vet jag:up: Har fått för mig att den ökar insulinkänsligheten och ökar förbränningen men det kanske inte stämmer då

    Jo kanel har påvisat positiv effekt på blodsockerreglering och insulinkänslighet. TEF är jag mer osäker på men inte otänkbart att man sett effekt även där.

    Men poängen är den att oavsett vilket så är just SÅNA effekter små och spelar liten roll i sammanhanget. Men att smaksätta sin gröt med god kanel och plocka bort sylten är ju dock ett byte som kan göra skillnad. Men då pga att sylten plockas bort och till mycket liten del ”tack vare kanelens magiska effekt”.:)

    Har skrivit en text om just kanel och dess påverkan på hälsan:

    [http://traningslara.se/blogg/kanel-nyttigt-gott-och-underskattat/]

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.