hjälp vill bli av med pluffset, va ska jag göra?

Home Forums Deff och fettminskning hjälp vill bli av med pluffset, va ska jag göra?

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #70870
    #548476

    Tjenare gott folk!

    börja med lite snabb info

    ålder 26
    längd 175cm
    vikt 74-76kg
    tränat lite mer 1år

    har extremt svårt lägga på mig massa eller vikt i övrigt
    jobbar inom säkerhetsbranschen så där får jag min extrema motion e igång 12tim/pass slår man ihop allt så e de väl 7tim man promenixar kanske lite mer beroende på vilket distrikt man kör resten e bil körning,
    tränar eller försöker träna 3ggr/veckan

    en vanlig dags intag

    frukost när man gått upp kl ca15.00: 2 koppar kaffe,way80+några mackor
    kan tillägga att jag käkar inte smör torrt jag vet men gillar de inte :p

    lunch/middag kl 17: ex 500g köttfärssås med grönsaker i+en STOR portion pasta

    vila/sova en stund efter middan innan jobbet

    jobb kl:19.30: kopp kaffe+någon frukt

    midda allt mellan kl 22.30 och 01.00: samma som innan köttfärsås+pasta och så lägger jag till sallad

    mellan 19.30 och middan 01.00 brukar jag trycka i mig massa skit har blivit ren vana för öka i vikt på något sätt t.ex jordnötter chips godis saltapinnar m.m gottis hehe:P

    Nu till ”problemet”

    har vägt 68kg för 8 månader sen ungefär och som jag skriver haft svårt öka fast jag ätit mer skit än jag borde
    saken är att jag alltid ser pluffsig ut kvittar om jag väger 68 eller 76

    Nu vill jag försöka bli av me de visst har jag fett på kroppen beror ju på allt skräp jag slängt i mig men de inte de som stör mig eller va man ska skriva utan de lilla pluffset känner inte att jag vill börja gå på en deff riktigt ännu när man äntligen lagt på sig lite.

    Hoppas någon förstår va mitt problem är annars får jag försöka förklara på annat sätt

    hoppas någon har något vettigt svar :D

    #548477
    fr3kazo1d wrote:
    frukost när man gått upp kl ca15.00: 2 koppar kaffe,way80+några mackor
    kan tillägga att jag käkar inte smör torrt jag vet men gillar de inte :p

    lunch/middag kl 17: ex 500g köttfärssås med grönsaker i+en STOR portion pasta

    vila/sova en stund efter middan innan jobbet

    jobb kl:19.30: kopp kaffe+någon frukt

    midda allt mellan kl 22.30 och 01.00: samma som innan köttfärsås+pasta och så lägger jag till sallad

    mellan 19.30 och middan 01.00 brukar jag trycka i mig massa skit har blivit ren vana för öka i vikt på något sätt t.ex jordnötter chips godis saltapinnar m.m gottis hehe:P

    Där har du problemen, tror jag. Jag hade minskat mängden pasta till förmån för kött & fett. Pasta och bröd mättar extremt dåligt.

    Tränar du hårt? Utan träning blir du bara fet (”plufsig”) av att överäta, men inte ens när du tränar är det befogat att överäta bara för sakens skull. Mängden muskelmassa som nybildas är väldigt liten och kräver inget enormt överskott.

    Försök att äta ordentligt, så du inte känner för att äta skräpmat och håll igång med progressiv styrketräning.

    #548478
    mikaelj wrote:
    Där har du problemen, tror jag. Jag hade minskat mängden pasta till förmån för kött & fett. Pasta och bröd mättar extremt dåligt.

    Tränar du hårt? Utan träning blir du bara fet (”plufsig”) av att överäta, men inte ens när du tränar är det befogat att överäta bara för sakens skull. Mängden muskelmassa som nybildas är väldigt liten och kräver inget enormt överskott.

    Försök att äta ordentligt, så du inte känner för att äta skräpmat och håll igång med progressiv styrketräning.

    hårt och hårt ja de blir tunga pass eftersom jag vill öka sen e man ganska seg efter ett 12timmars pass fast man sovit så lite hårdare kan man men de får bli när man e ledig

    hade tänkt dra ner på kolhydraterna men de känns inte super bra vill inte rasa ner i vikt vilket jag har en tendens till och göra om jag inte äter stora mängder mat, äter jag inte pasta ris m.m så känner jag mig hungrig max 2 timmar senare
    kan säga så här va ute en kväll mycket go dricka hela kvällen+annat smått o gott på väg hem tryckte i mig en 800g hamburgare 4x200g på varandra (den va stoor =) ) vakna 4timmar senare vrål hungrig =/ har alltid varit enorm i maten men de syns inte på mig att jag äter så mycket

    vill kunna öka utan behöva överäta och blir små pluffsig eller va man nu ska kalla de

    Kan väl tilläga att jag vägt 87kg när jag tränade som mest mellan 9:an och gymnasiet ut då tyckte jag de va lagom fick sluta träna helt pga olika saker och tog upp träningen nu 6år senare

    Några konkreta förslag på vad man ska göra? något mer än bara dra ner på pasta m.m?

    #548479

    Det var väl mest godiset jag tänkte du skulle dra ned.

    Om du går ned väldigt mycket i vikt när du inte överäter — är det bara muskler som försvinner (= blir du svagare i gymmet?) eller minskar måtten på lår/midja/armar, dvs att du blir av med fett?

    #548480
    mikaelj wrote:
    Det var väl mest godiset jag tänkte du skulle dra ned.

    Om du går ned väldigt mycket i vikt när du inte överäter — är det bara muskler som försvinner (= blir du svagare i gymmet?) eller minskar måtten på lår/midja/armar, dvs att du blir av med fett?

    de nog mest fett visst tappar man lite i styrka men de ju för att man inte orkar lika mycket med ett underskott jag känner att jag inte får i mig tillräckligt näring om jag inte äter MYCKET men har faktiskt aldrig tänkt på om jag gått ner mycket i muskler kan ju va så att jag går ner där oxå

    bör göra fall de e så?

    #548481

    Om du går ned i vikt när du känner att du inte måste tvinga i dig mat, samtidigt som du behåller styrka, så låter det utmärkt.

    #548482
    mikaelj wrote:
    Om du går ned i vikt när du känner att du inte måste tvinga i dig mat, samtidigt som du behåller styrka, så låter det utmärkt.

    Jag tackar så mycket för svaren då kör vi på detta så ser vi va som händer:emo-thumb

    kanske en sista fråga

    någon bra nyttig mat som mättar bra? gillar inte gröt så något annat :p

    #548483

    4-5 kokta ägg, en skål broccoli och majonnäs är en mättande och nyttig frukost. En burk makrillfilé i tomatsås med creme fraiche och blandade grönsaker är en annan nyttig frukost. En tredje är en skiva pumpernickel och en tjock (1-2 cm) skiva ost med isbergssallat på. (se länken i min signatur)

    #548484
    fr3kazo1d wrote:
    någon bra nyttig mat som mättar bra? gillar inte gröt så något annat :p

    Ägg, ägg, ägg och ägg

    #548485
    Eddie Vedder wrote:
    Ägg, ägg, ägg och ägg

    hahaha de e jäkligt gott men vet i faen riktigt om man kan leva på bara ägg som du gjort hur många de nu va du käka innan dom gick ut :p

    va bör man äta mycket av för att inte tappa muskelmassa eftersom jag har lätt rasa i vikt?

    #548486
    fr3kazo1d wrote:
    hahaha de e jäkligt gott men vet i faen riktigt om man kan leva på bara ägg som du gjort hur många de nu va du käka innan dom gick ut :p

    va bör man äta mycket av för att inte tappa muskelmassa eftersom jag har lätt rasa i vikt?

    Haha, nej inte leva på. Men att låta en stor del av kosten utgöras av ägg finns det antaglign enbart fördelar med. Givetvis kombinerat med fisk som gärna får vara fet, kött, fågel, mjölkprodukter, grönsaker av det grövre slaget (typ broccoli, vitkål, spenat, lök, sparris och gröna ärtor), rotfrukter, fullkronsprodukter och baljväxter kanske.

    Angående muskelmassan bör du hålla proteinintaget högt. I övrigt är det bara allmänt sund kost som gäller. Det räcker ju med sunt förnuft.

    #548487
    Eddie Vedder wrote:
    Haha, nej inte leva på. Men att låta en stor del av kosten utgöras av ägg finns det antaglign enbart fördelar med. Givetvis kombinerat med fisk som gärna får vara fet, kött, fågel, mjölkprodukter, grönsaker av det grövre slaget (typ broccoli, vitkål, spenat, lök, sparris och gröna ärtor), rotfrukter, fullkronsprodukter och baljväxter kanske.

    Angående muskelmassan bör du hålla proteinintaget högt. I övrigt är det bara allmänt sund kost som gäller. Det räcker ju med sunt förnuft.

    hehe ägg e jäkligt gott ibalnd glömmer man de lätt så nu ska man köpa po sig en del ägg :P

    tackar så mycket för svaren och inte massa skit från folk som ska skriva att de redan finns info om allt detta bara till söka så hittar man 500 andra inlägg =/

    ha en fortsatt trevlig dag så återkommer jag när de e något annat man behöver hjälp med=)

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.